AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Jeg lurer på hva dere tenker om konfirmasjonsgave til stedatter, når jeg som stemor ikke bor sammen med dem? Vi har bare vært sammen i ett år enda, men jeg har et godt forhold til barna og de selv ser på meg som stemamma. Skal man gi felles gave uansett? Jeg vil gjerne gi en gave separat siden han allerede har gaven i boks, men hvor mye eller hva er da innafor å gi? Anonymkode: 960e4...3c4
Meadow Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Jeg synes det er rart at du omtaler deg som stemor, du er vel farens kjæreste? Gi en liten gave, kanskje 300 kr. Det holder. 16 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Du er fars kjæreste, ikke stemor. Gi egen gave, penger, et smykke, noe som passer hennes interesser f.eks et stormkjøkken om hun liker friluftsliv. Anonymkode: 08921...cdb 6 1
regnbuebarn Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Jeg hadde gitt gave og ikke penger. Kjøp et smykke eller noe hun kan ha glede av, skikkelig sovepose, reinskinn med navnet hennes på. Noe man har i mange år 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Ville gitt500-800 Anonymkode: 2354d...3fd 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Jeg ga en pengegave (5000), men forholdet var så etablert at vi prøvde på felles barn, så jeg regnet barnet som min nære familie. Bare foreldre og besteforeldre ga mer. Jeg ville lagt det litt lavere hvis jeg bare hadde ett års fartstid i barnets liv. 300 synes jeg er litt lite, vi har gitt tilsvarende til nabokonfirmanter. Anonymkode: 4902a...d17 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Selvsagt må du gi gave. Jeg tenker at 500-1000 kroner er en fin sum. Du bør gi en ting, ikke penger. Anonymkode: e3ced...2ef 2
Marimma Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Imponerende hvor fort folk henger seg opp i at du kaller deg stemor. Det er jo det du er, om du er involvert i barnas liv i den rollen. Jeg synes det er fint at far kan gi egen gave, men at du også gir en gave. Som de andre så tenker jeg smykker eller annet varig kan være en fin gave. 7
MapleSirup Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 (endret) Stemor eller deg? Det er to forskjellige ting. Stemor gir jo sammen med far. Fars nye kjæreste kan vel gi noen hundre kroner. Endret 23. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 4
Marimma Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 MapleSirup skrev (7 minutter siden): Stemor eller deg? Det er to forskjellige ting. Stemor gir jo sammen med far. Fars nye kjæreste kan vel gi noen hundre kroner. Jeg er stemor, men barnet får fremdeles egen gave fra far. Det handler om at selv om jeg har en omsorgsfunksjon og er en viktig del av barnets liv, så mener jeg det er bedre for barnet å få egen gave av far. Vi koordinerer selvsagt og handler på kryss og tvers av hverandre, men jeg synes likevel det blir mest riktig at det står fra pappa på lappen. Det gjelder både jul og bursdag, med mindre det er en spesielt dyr gave hvor det er naturlig at vi går sammen flere stykker.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Selvsagt må du gi gave. Jeg tenker at 500-1000 kroner er en fin sum. Du bør gi en ting, ikke penger. Anonymkode: e3ced...2ef Ts må absolutt ingenting! Dessuten har hun bare vært kjæreste med konfirmantens far i ett år, så hun kan lett holde seg til maks fem hundre kroner i gaveverdi! Anonymkode: e380b...317
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Jeg har vært sammen med en mann i 8 år og vi er særboere. Jeg har bodd sammen med han og barna 6 måneder en gang, men har egen bolig. Er jeg barnas stemor når jeg har kjent de halve livet deres? Anonymkode: 0222f...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Marimma skrev (49 minutter siden): Imponerende hvor fort folk henger seg opp i at du kaller deg stemor. Det er jo det du er, om du er involvert i barnas liv i den rollen. Jeg synes det er fint at far kan gi egen gave, men at du også gir en gave. Som de andre så tenker jeg smykker eller annet varig kan være en fin gave. Husk at det er viktigere for en tilfeldig kg-bruker hva hun kaller seg, enn hva barna det er snakk om ser på ts som. Tenk om kg-brukeren ikke får sove? Det er jo mye bedre at brukeren får skjønnhetssøvnen sin, enn at et barn inkluderer og ser på sin fars kjæreste som stemor. Anonymkode: 22dd3...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med en mann i 8 år og vi er særboere. Jeg har bodd sammen med han og barna 6 måneder en gang, men har egen bolig. Er jeg barnas stemor når jeg har kjent de halve livet deres? Anonymkode: 0222f...e6e NEI. Anonymkode: 665aa...8da 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Tittelen Stemor er da fint lite å trakte etter, da blir du uansett hva du gjør kritisert ihjæl av mamma-mafiaen her inne. De hater stemødre uansett. Anonymkode: b2fc8...a08 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tittelen Stemor er da fint lite å trakte etter, da blir du uansett hva du gjør kritisert ihjæl av mamma-mafiaen her inne. De hater stemødre uansett. Anonymkode: b2fc8...a08 Det blir man overalt, enten man henter barnet i barnehagen, har det med på butikken uten far eller møter på kjentfolk utendørs. Folk lager de mest sinnsyke rykter og scenarioer når de bare kunne kommet og spurt om det de lurer på. Men til TS: smykker som de andre sier, eller hør med far hva barnet ønsker seg? Samler det søljer til bunad eller liknende? Sparer til noe spesielt? En liten gave viser at du er interessert og er bare hyggelig, tror ingen forventer en dyr gave. Anonymkode: 6a8e5...0e9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lurer på hva dere tenker om konfirmasjonsgave til stedatter, når jeg som stemor ikke bor sammen med dem? Vi har bare vært sammen i ett år enda, men jeg har et godt forhold til barna og de selv ser på meg som stemamma. Skal man gi felles gave uansett? Jeg vil gjerne gi en gave separat siden han allerede har gaven i boks, men hvor mye eller hva er da innafor å gi? Anonymkode: 960e4...3c4 Etter ett år har du ikke bare møtt barna men etablert et «forhold» til dem? Og dette forteller deg ikke at mannen du ligger med ikke er en god far, og ikke noe til folk å samle på? Uansett. Du er ikke stemor. Du er damen pappaen til barna ligger med akkurat nå. Verken mer eller mindre. Og barn har ikke noe med sine foreldres sexliv å gjøre. Hva du skal gi dem? Sannsynligheten for at dere blir mer enn folk som har sex er liten (lå han ikke med mange kvinner kunne han jo bruke fornuftige 2-5 år før du traff ungene), så du må veie denne opp mot hvorvidt du liker ungene og hvor sannsynlig det er at dere beholder kontakten etter bruddet. Man slår ikke opp med barn, så man bør beholde kontakten, men den regelen gjelder kun i oppegående kretser. Var du virkelig en stemor ville jeg anslått mellom 5 og 10 tusinger, en eller to av dem til forbruk, resten øremerker studier eller bolig. Altså noe mindre enn en forelder, endel mer enn en tante. Anonymkode: 75c20...d64 1
sucasamicasa Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var du virkelig en stemor ville jeg anslått mellom 5 og 10 tusinger, en eller to av dem til forbruk, resten øremerker studier eller bolig. Altså noe mindre enn en forelder, endel mer enn en tante. Anonymkode: 75c20...d64 Hva med de som ikke har råd til å gi så mye til bonusbarn til konfirmant. Siden du sier er du virkelig en stemor så anslår du så og så mye.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 Hvis du virkelig ser på deg selv som stemor så vil jeg si ca 5000 kroner. Anonymkode: be259...a4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå