Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 (endret) Synes det er sykt urettferdig at kvinner som er født i et fengsel (mannekropp) ikke får konkurrere mot deres eget kjønn, kvinneiddretten. Når en identifiserer seg som kvinne, så er en kvinne! Hva så om alle sportsgrener kommer til å bli dominert av disse? Det er ikke annerledes enn at ei biologisk kvinne blir født med en sterk kropp, at disse kvinnene fengslet i mannekropp har en sterk kropp. Alt er biologi og jeg synes det er helt greit at ingen biologiske kvinner noen gang har mulighet til å bli verdensmester eller olympisk mester. De har flust av privilegier uansett, er ikke synd i dem! Hva tenker du? Sykt at vi lever i 2123 og ikke er kommet lenger! Endret 22. mars 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Fordi at om du er født som biologisk mann, har du en medfødt fordel styrkemessig ifht en som er født kvinne. Ganske enkelt forklart får de en urettmessig fordel de andre EKTE kvinnene ikke har, pga den som er født mann er mye sterkere og ofte også mye større, høyere, kraftigere, kanskje også hurtigere. De får finne seg i å enten konkurrere med andre som er født med samme fysiske fordeler som dem selv, eller så får man opprette egne klasser i idrettsgrener for kun "transer". Så kan de konkurrere mot hverandre, jevnbyrdige, de som er født menn som "identifiserer" seg som kvinner. Anonymkode: a73cf...dd0 4 4
altflyter Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 (endret) Men de får jo det. Endret 22. mars 2022 av altflyter
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi at om du er født som biologisk mann, har du en medfødt fordel styrkemessig ifht en som er født kvinne. Ganske enkelt forklart får de en urettmessig fordel de andre EKTE kvinnene ikke har, pga den som er født mann er mye sterkere og ofte også mye større, høyere, kraftigere, kanskje også hurtigere. De får finne seg i å enten konkurrere med andre som er født med samme fysiske fordeler som dem selv, eller så får man opprette egne klasser i idrettsgrener for kun "transer". Så kan de konkurrere mot hverandre, jevnbyrdige, de som er født menn som "identifiserer" seg som kvinner. Anonymkode: a73cf...dd0 Men sånn realitisk sett, har ikke cis kvinnene som er gode i idrett også en biologisk fordel? Er ikke alt dette trening og biologi? Så det blir rgentlig ikke annerledes når transatleter får være med i kvinneidretten. Det er folk med biologiske fordeler som vinner.
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 (endret) altflyter skrev (13 minutter siden): Men de får jo det. Ikke i toppidretten i alle fall Jeg får ikke bli verdensmester. For jeg identifiserer meg som kvinne når jeg driver med idrett og har resultat på toppnivå. Endret 22. mars 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Jaconandersen skrev (12 minutter siden): Men sånn realitisk sett, har ikke cis kvinnene som er gode i idrett også en biologisk fordel? Er ikke alt dette trening og biologi? Så det blir rgentlig ikke annerledes når transatleter får være med i kvinneidretten. Det er folk med biologiske fordeler som vinner. Jo, det blir selvfølgelig annerledes. Hvordan klarer du å unngå og se det? Er man født som en person som biologisk sett kan menstruerer, er du omtrent likestilt i konkurranser med andre som har trent som deg. Ikke som en med testosteron og tykke lag av muskler og er 20 cm høyere enn deg, fordi han er født med penis. Anonymkode: a73cf...dd0 2
altflyter Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Ikke i toppidretten i alle fall Jeg får ikke bli verdensmester. For jeg identifiserer meg som kvinne når jeg driver med idrett og har resultat på toppnivå. Laurel Hubbard deltok i OL
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 altflyter skrev (2 minutter siden): Laurel Hubbard deltok i OL Det er bra! Et steg i riktig rettning.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Jaconandersen skrev (17 minutter siden): Men sånn realitisk sett, har ikke cis kvinnene som er gode i idrett også en biologisk fordel? Er ikke alt dette trening og biologi? Så det blir rgentlig ikke annerledes når transatleter får være med i kvinneidretten. Det er folk med biologiske fordeler som vinner. Det sier seg selv at det ikke blir likt, altså om kvinner hadde samme mulighet for styrke som menn hadde det heller ikke vært nødvendig skille mellom herre og kvinneidrett. Det er en grunn til at det er delt opp slik. Anonymkode: 2231c...494 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 Testosteron vil ha ett par ord med deg! Selv en helt vanlig halvdvask mann kan være sterkere enn en trent kvinne hvis han har gått igjennom puberteten. Det er bare ikke fair, da den som har gått igjen mannlig pubertet i realiteten har fått seg en naturlig bolekur 😂 Anonymkode: f645b...3d8 2 1
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det sier seg selv at det ikke blir likt, altså om kvinner hadde samme mulighet for styrke som menn hadde det heller ikke vært nødvendig skille mellom herre og kvinneidrett. Det er en grunn til at det er delt opp slik. Anonymkode: 2231c...494 Det er veldig bra at idretten er delt opp i basert på kjønn. Fordi folk blir oppfostret på ulike måter basert på kjønn. Da får menn en fordel. Men det betyr ikke det at ei kvinne født i mannekropp ikke skal få bruke sitt biologiske utgangspunkt, på samme måte som de andre kvinnene, i idretten. Om ikke, blir det riv ruskende galt! Endret 22. mars 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Just now, Jaconandersen said: Det er veldig bra at idretten er delt opp i basert på kjønn. Fordi folk blir oppfostret på ulike måter basert på kjønn. Da får menn en fordel. Men det betyr ikke det at ei kvinne født i mannekropp ikke skal få bruke sitt biologiske utgangspunkt, på samme måte som de andre kvinnene, i idretten. Det er bare rett! Velger du å ignorere biologi med vilje? Anonymkode: f645b...3d8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Det er veldig bra at idretten er delt opp i basert på kjønn. Fordi folk blir oppfostret på ulike måter basert på kjønn. Da får menn en fordel. Men det betyr ikke det at ei kvinne født i mannekropp ikke skal få bruke sitt biologiske utgangspunkt, på samme måte som de andre kvinnene, i idretten. Det er feil! Oppfostringen har ikke så mye å si. Hormoner som testosteron og østrogen har mye å si. Testosteron og biologi utstyrer menn med naturlige fordeler, selv om de ombestemmer seg senere og vil "identifisere" seg som kvinner for å vinne førstepremier over biologisk fødte kvinner. Anonymkode: a73cf...dd0 1
Silva Pluvialis Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Fordi de har fysiske fordeler. Personlig mener jeg at transkvinner som ikke har gjennomgått mannlig pubertet burde få delta, da de ikke har disse fordelene. 1
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Testosteron vil ha ett par ord med deg! Selv en helt vanlig halvdvask mann kan være sterkere enn en trent kvinne hvis han har gått igjennom puberteten. Det er bare ikke fair, da den som har gått igjen mannlig pubertet i realiteten har fått seg en naturlig bolekur 😂 Anonymkode: f645b...3d8 Ok, vi kan inngå et krompromiss: alle kvinner får bruke testosteron-piller i kvinneidretten. Da stiller alle likt 😄
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Velger du å ignorere biologi med vilje? Anonymkode: f645b...3d8 Forskjellene mellom kjønnene er en sosial konstruksjon.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Ok, vi kan inngå et krompromiss: alle kvinner får bruke testosteron-piller i kvinneidretten. Da stiller alle likt 😄 Jeg tror ikke de fleste kvinnene (bortsett fra de som driver vektløfting og styrketrening) i idretter vil være så interesserte i å ta noe slikt, for de vil bli seende ut som menn, så de fleste vil nok takke nei og beholde kvinneligheten sin, og unngå skjeggvekst og dyp stemme. Anonymkode: a73cf...dd0
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke de fleste kvinnene (bortsett fra de som driver vektløfting og styrketrening) i idretter vil være så interesserte i å ta noe slikt, for de vil bli seende ut som menn, så de fleste vil nok takke nei og beholde kvinneligheten sin, og unngå skjeggvekst og dyp stemme. Anonymkode: a73cf...dd0 Men jeg tror seertallene hadde økt. Menn mer maskuline enn de i herreidretten og kvinner tatt ut fra øst-tyskland på 80-tallet. Jeg hadde i alle fall sett på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå