Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 14 uker på vei med baby nr 3. jeg sluttet å snuse et par mnd før graviditeten og har klart å holde meg unna helt til nå… Nå den siste uken har jeg tenkt på den hersens snusen konstant. Drømmer til og med om den på natta. Tror kanskje det er fordi jeg har kastet opp omtrent siden positiv test og jeg nå ikke en gang er kvalm lenger…

Idag gikk det så langt at jeg dro på butikken å kjøpte meg en boks… ikke åpnet den heldigvis, men den ligger nå her da… 😭 

hvorfor kommer dette plutselig nå?! Jeg er en av dem som har tenkt «herregud… det er jo bare å slutte! Når man er gravid bøt man sette barnet først, så å snuse et uaktuelt…». Aldri hatt noe medfølelse for gravide som sliter med å kutte ut snusen 🙄 Skal aldri dømme igjen altså…

Noen som har tips? Eller har vært gjennom dette? Har allerede bestilt time til fastlegen, men ikke fått time før uti April

Anonymkode: 53596...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt noen sinnsykt sterke sug de siste par ukene. Er 17+0 i dag. Er veldig hormonell for tiden og tror jeg har fått for meg at snusen ville vært lindrende på det. 

Har ved et par anledninger måttet bremse meg selv, nesten på tur ut døra for å kjøpe, så skjønner hva du mener!

Det hjalp veldig å lufte dette snussuget for mannen. Nå er vi to som setter ned foten når suget melder seg. Blir også vanskeligere å «bare snike til seg 1» som har vært tanken min, når han tar meg på det 😉

Skrevet

Jeg er i uke 33. Kjenner fortsatt snussuget. Men holder ut. Tenker på barnet i magen, som absolutt ikke bør utsettes for mine dårlige vaner. Men. Jeg gleder meg til barnet er ute så jeg kan begynne å snuse igjen 😅😃 ( etter ammeslutt selvfølgelig) 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo kjøpe nikotin og tobakk fri snus? Er jo ikke helt bra det heller, men bedre enn niktotin vil jeg tro. 

Anonymkode: 9b5e5...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Kast boksen. Svakelig oppførsel. 

Anonymkode: f0195...84f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg er 14 uker på vei med baby nr 3. jeg sluttet å snuse et par mnd før graviditeten og har klart å holde meg unna helt til nå… Nå den siste uken har jeg tenkt på den hersens snusen konstant. Drømmer til og med om den på natta. Tror kanskje det er fordi jeg har kastet opp omtrent siden positiv test og jeg nå ikke en gang er kvalm lenger…

Idag gikk det så langt at jeg dro på butikken å kjøpte meg en boks… ikke åpnet den heldigvis, men den ligger nå her da… 😭 

hvorfor kommer dette plutselig nå?! Jeg er en av dem som har tenkt «herregud… det er jo bare å slutte! Når man er gravid bøt man sette barnet først, så å snuse et uaktuelt…». Aldri hatt noe medfølelse for gravide som sliter med å kutte ut snusen 🙄 Skal aldri dømme igjen altså…

Noen som har tips? Eller har vært gjennom dette? Har allerede bestilt time til fastlegen, men ikke fått time før uti April

Nikotinfri snus ! Det demper gjerne suget. 

Anonymkode: ea29b...5df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lover deg, ikke verdt det. Onico original funka her. 

Anonymkode: ba4a4...5c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tygg tyggis og drikk vann. Det går over, jeg lover! Men kast den boksen og bestem deg for å ikke kjøpe flere, heller ikke nikotinfri. Dette er bare en helt forbigående fase, jeg har vært gjennom det samme selv og er nå i uke 41 (🙄). Har ikke tenkt på snus siden ca der du er nå.

Anonymkode: 9384c...ddf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg lover deg, ikke verdt det. Onico original funka her. 

Anonymkode: ba4a4...5c2

Anbefaler ikke å begynne med nikotinfri. Det gjorde jeg i forrige graviditet, og jeg gikk ganske raskt over til nikotinholdig snus igjen etter fødsel siden jeg aldri egentlig slutta å snuse. Graviditet er en gylden anledning til å slutte helt med uvanen, er veldig glad jeg gikk helt cold turkey denne gangen og at jeg har klart å stå i det til suget ga seg.

Anonymkode: 9384c...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Kast boksen. Jeg har også daglig sug (uke 24), men fokuserer på at når amming er ferdig skal jeg snuse så mye jeg vil😂

Anonymkode: 53e41...1b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kast boksen. Jeg har også daglig sug (uke 24), men fokuserer på at når amming er ferdig skal jeg snuse så mye jeg vil😂

Hvorfor begynne igjen når man har nesten gått 2 år uten? Det er jo ikke bra for deg, det merket du sikkert når du sluttet nå. Jeg merket i hvert fall at formen ble bedre når jeg sluttet med snus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor begynne igjen når man har nesten gått 2 år uten? Det er jo ikke bra for deg, det merket du sikkert når du sluttet nå. Jeg merket i hvert fall at formen ble bedre når jeg sluttet med snus. 

Fordi snusen gir meg mye glede, rett og slett. Har ennå til gode å se vitenskapelige studier som bekrefter store helsekonsekvenser og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...