Gå til innhold

Når så du selv resultater etter vektnedgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Du som har gått ned i vekt på en sunn måte; hvor lang tid gikk det før du begynte å føle det på formen, og ikke minst, se det på vekten? Evt når kunne andre se det på deg?

Jeg er i min tredje uke nå, så nettopp begynt🤣 Jeg er godt i gang med trening, og prøver å spise vanlig mat, men ta sunnere valg og spise mindre porsjoner. Jeg vil fortsette på denne måten da jeg har mer troen på en sunn livsstilsendring og ikke noe slankekur, og skjønner derfor at det vil ta lengre tid før resultatene kommer. Men aner ikke hva som er "vanlig". Såå kom med din erfaring🤞

Anonymkode: 69fef...d7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Startet på 110 kilo, så ikke forskjell før jeg var nede på 90. Etter at jeg nådde 90 var det stor forskjell mellom hvert tiende kilo, er nede på 60 nå og jeg ser det godt selv.

Anonymkode: 418d1...d08

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Startet på 110 kilo, så ikke forskjell før jeg var nede på 90. Etter at jeg nådde 90 var det stor forskjell mellom hvert tiende kilo, er nede på 60 nå og jeg ser det godt selv.

Wow for en jobb du har gjort👏🏻 imponerende!!

Har du noe løshud etter vekttapet? Og har du noen tips til ei som skal ned fra 70-60kg?😅 Gikk ned fra 107-70kg og har stoppet opp her nå i 2 år. Er 173 høy og vil gjerne nå 60-65kg.

Anonymkode: ef77b...1c9

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noe løshud etter vekttapet? Og har du noen tips til ei som skal ned fra 70-60kg?😅 Gikk ned fra 107-70kg og har stoppet opp her nå i 2 år. Er 173 høy og vil gjerne nå 60-65kg.

Takk! Har masse løshud (magen er verst, litt på armene, ikke så mye på lårene og puppene er okeie), har heldigvis en snill fastlege som har sagt at hun gjerne henviser meg til plastikkirurgi når jeg har vært vektstabil i 12 mnd. Har brukt MyFitnessPal-appen og vært streng med meg selv. Tålmodighet og å klare å holde seg til dietten over tid er det som har funket, tidligere har jeg klart å gå ned ti kilo i rekordfart før ting har stoppet opp, så har jeg gitt opp og gått opp igjen. Nå har jeg stolt på prosessen, bitt tenna sammen og klart det. 

Det er også viktig å unne seg noe godt i ny og ne, jeg har spist potetgull, sjokolade osv., men i begrensede mengder. Hadde lett spist en hel pose potetgull alene, så jeg kjøper heller småposer på Yummy Heaven, småplater med sjokolade og slikt sånn at jeg ikke har fristelser i hus. Synes forøvrig fremdeles jeg ser ganske lubben ut på grunn av all løshuden, men jeg fikk tips om en side kalt MyBodyGallery hvor man kan søke opp kropper etter høyde og vekt og det har hjulpet mye å se andres kropper - de er jo helt normale.

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er også 173cm. Jeg gikk fra 75 til 56-58 over omtrent 2,5 år. Endel opp og ned i den perioden, så det kunne ha gått raskere om jeg fokuserte! 

For min del kuttet jeg ut sukker for å gå ned, for jeg bøtter innpå i periodene jeg tillater meg å spise sjokolade.. Ellers normal mat, men etter 62kg kuttet jeg litt ned på karbohydratene fordi jeg var fullstendig stuck på 62kg i enormt lang tid. Med mindre karbo (ikke lavkarbo) fikk jeg mer overskudd og energi, bedre hud, mindre søtsug. Så da ble det plutselig superenkelt å nå 56kg - jeg holder meg dog oftest rundt 58 nå, fordi jeg elsker pizza. Har dessuten begynt å drikke noe alkohol igjen, hvilket jeg ikke har gjort de forrige seks årene. Merker alkoholen øker vekta veldig lett.. 😅

Anonymkode: 96a44...ea1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så tydelig forskjell etter ca 10 kg ned (92 til ca 80, tok ca 3 mnd). Så enda tydeligere fra 80 til 70/68-ish, det tok 6 mnd til. Etter det ser jeg ikke forskjell i speilet lengre 🤷‍♀️ (59 kg nå)

Anonymkode: 21db9...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Så ikke forskjell før noen påpekte det, siden jeg ikke visste jeg hadde gått ned. Da hadde jeg gått ned ca 15 kg.

Anonymkode: 66b97...0ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...