AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Har lest mye om forskjellige hunderaser, men ønsker å høre deres meninger/erfaringer rundt raser som kan passe til disse kriteriene. Synes det er vanskelig og ønsker å ende opp med en familiehund som: -Røyter lite (kan være litt pelsstell) -Max 10 kg -Lite jakt og vaktinstinkt. - Barnevennlig -Kreve middels fysisk aktivitet - Selvstendig og sterk psyke (har tidligere hatt en stresset og nervøs hund og det var ikke en enkel oppgave). Anonymkode: bf59d...1a8
Gjest Letharia Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Har du tatt denne testen? https://www.anicura.no/hvilken-hunderase-passer-meg/hunderaservelger/ Her kan du søke etter forskjellige raser https://www.nkk.no/rasevelger/ Har selv en Sibirsk husky, og kunne ikke hatt en bedre hund personlig. Men det er ikke en hund jeg ville anbefalt til deg med de ønskene du har, med unntak av selvstendig og sterk psyke 😂
Million Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Nå har jeg en hund som er ganske gammel, og jeg kommer nok ikke til å skaffe en ny hund når hun dør. MEN OM jeg skulle ha gjort det, så skulle neste hund vært røytefri puddel! Herregud, for et godt liv det må være å ha en røytefri hund! Og pudler er så nydelige (klippet i en mer valpeaktig rufsete klipp) 😍 Jeg elsker også den aprikosfargede puddelfargen ❤️ De er intelligente, gode familiehunder. Før i tiden ble puddel brukt som sirkushunder, fordi de er så lette å lære triks og sånt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Coton de tulear, bichon frisé eller bichon havanais? Anonymkode: e090e...778 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Basset , en godlynt og rolig hund ☺️ Anonymkode: e7953...417
Baktus2024 Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Undre på hvordan skjelettene til hunder vil utvikle seg med tiden, de ligger jo mesteparten av dagen i et bur i en bil. Jeg ville hatt en rask og sprek formel 1 hund som liker seg ute og kan brukes til mye. En Corgi.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Du kan vurdere en dvergschnauzer, men da må du jobbe veldig mye med å roe vaktinstinktet fra dag 1. Venn den til masse folk og besøk som ringer på døra. Ellers har den det du er ute etter. Anonymkode: 17d1c...6e6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Chinese crested powder puff med pels. Man trenger ikke å klippe de så mye som bildene på Google viser. Anonymkode: 66140...f31
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har lest mye om forskjellige hunderaser, men ønsker å høre deres meninger/erfaringer rundt raser som kan passe til disse kriteriene. Synes det er vanskelig og ønsker å ende opp med en familiehund som: -Røyter lite (kan være litt pelsstell) -Max 10 kg -Lite jakt og vaktinstinkt. - Barnevennlig -Kreve middels fysisk aktivitet - Selvstendig og sterk psyke (har tidligere hatt en stresset og nervøs hund og det var ikke en enkel oppgave). Anonymkode: bf59d...1a8 Vi har en cairn som lever opp til alt dette, og vel så det ❤ Kanskje vi har vært heldige? Anonymkode: 8f7d0...99d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå