Gå til innhold

Valg av hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest mye om forskjellige hunderaser, men ønsker å høre deres meninger/erfaringer rundt raser som kan passe til disse kriteriene. Synes det er vanskelig og ønsker å ende opp med en familiehund som:

-Røyter lite (kan være litt pelsstell)

-Max 10 kg

-Lite jakt og vaktinstinkt.

- Barnevennlig

-Kreve middels fysisk aktivitet 

- Selvstendig og sterk psyke (har tidligere hatt en stresset og nervøs hund og det var ikke en enkel oppgave).

Anonymkode: bf59d...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg en hund som er ganske gammel, og jeg kommer nok ikke til å skaffe en ny hund når hun dør. MEN OM jeg skulle ha gjort det, så skulle neste hund vært røytefri puddel! Herregud, for et godt liv det må være å ha en røytefri hund! Og pudler er så nydelige (klippet i en mer valpeaktig rufsete klipp) 😍

Jeg elsker også den aprikosfargede puddelfargen ❤️

De er intelligente, gode familiehunder. Før i tiden ble puddel brukt som sirkushunder, fordi de er så lette å lære triks og sånt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Coton de tulear, bichon frisé eller bichon havanais?

Anonymkode: e090e...778

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Basset , en godlynt og rolig hund ☺️

Anonymkode: e7953...417

Skrevet

Undre på hvordan skjelettene til hunder vil utvikle seg med tiden, de ligger jo mesteparten av dagen i et bur i en bil. 

Jeg ville hatt en rask og sprek formel 1 hund som liker seg ute og kan brukes til mye. En Corgi. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vurdere en dvergschnauzer, men da må du jobbe veldig mye med å roe vaktinstinktet fra dag 1. Venn den til masse folk og besøk som ringer på døra. Ellers har den det du er ute etter.

Anonymkode: 17d1c...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Chinese crested powder puff med pels. Man trenger ikke å klippe de så mye som bildene på Google viser. 

Anonymkode: 66140...f31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har lest mye om forskjellige hunderaser, men ønsker å høre deres meninger/erfaringer rundt raser som kan passe til disse kriteriene. Synes det er vanskelig og ønsker å ende opp med en familiehund som:

-Røyter lite (kan være litt pelsstell)

-Max 10 kg

-Lite jakt og vaktinstinkt.

- Barnevennlig

-Kreve middels fysisk aktivitet 

- Selvstendig og sterk psyke (har tidligere hatt en stresset og nervøs hund og det var ikke en enkel oppgave).

Anonymkode: bf59d...1a8

Vi har en cairn som lever opp til alt dette, og vel så det ❤ Kanskje vi har vært heldige?

Anonymkode: 8f7d0...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...