AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Trakassering og fordømmelse av de syke og uføre i 99% av alle innlegg. Hersketeknikker, provosering, trolling. Folk som tar alt blodseriøst, klarer ikke se nyanser eller reflektere, skal være så himla politisk korrekt. Er så mange som er ute etter å "ta" den andre. Sette han eller hun på plass! Dytte ned i stedenfor opp slik at de selv kan føle seg bedre enn alle andre. Gode tråder blir ødelagt av oppgulp eller at to brukere bestemmer seg for å krangle i 15 sider på rad over noe som egentlig bare er TULL. Dette forumet er kanskje noe av det værste som finnes på hele internett når det kommer til forumer. Jeg blir i dårlig humør. jeg mister troa på mennesker. Å kalle forumet for Kvinneguiden gjør at jeg skjemmes over å være kvinne. Forumet får fram det værste i folk. Eller så er det kanskje her avskummet av menneskeheten har samlet seg? Jeg hater det her. Men allikevel så MÅ jeg innom å titte når jeg kjeder meg. Og jeg hater meg selv som gjør det!! Jeg er selv i ferd med å bli en Kvinneguiden bitch! Før pleide jeg å være normal og høflig. Nå er jeg konstant irritert. Hver gang jeg skriver et innlegg så blir jeg oppgitt over meg selv. "Hvorfor gidder jeg dette". I fjor blokkerte jeg Kvinneguiden på mine nettlesere. Husker det hadde en positiv innvirkning på min mentale helse. Tror nesten jeg må gjøre det igjen. Forumets webløsning har vært nesten identisk siden jeg oppdaga det da jeg var ung og naiv for en livstid siden. Andre forumer har løsninger som motvirker negativitet og belønner saklighet og gode innlegg - mens her bobler det av hat og negativitet og det blir bare værre år for år. Er det flere som hater dette forumet men allikevel ikke klarer å legge det bort? Flere som har vurdert å blokkere Kvinneguiden av hensyn til egen mentale helse? Anonymkode: 1eecc...ef5 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Helt enig… har slettet brukeren flere ganger, for nå gidder jeg ikke mer, men så er det alltid noe (noen) som drar meg tilbake🙈 det er som en avhengighet jeg bare ikke blir kvitt. Det var lettere å slutte å røyke enn å slutte med KG Anonymkode: d7d3d...e97 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Uff, dette hørtes vondt ut. Kanskje dere skal oppsøke profesjonell hjelp? Anonymkode: 44cfb...495 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff, dette hørtes vondt ut. Kanskje dere skal oppsøke profesjonell hjelp? Anonymkode: 44cfb...495 Nei, nå var du morsom. Så morsom at jeg glemte å le faktisk. Anonymkode: a2ca8...75d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Hvorfor må du være så negativ, hvorfor må du være så kald KG er fullt av godbiter, du har vel bare ikke sett dem! Anonymkode: 25225...bde 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Alle forum er sånn, enten det er her i landet eller i andre land. Man må ta et forum for det det er og ikke legge sjela si i noen innlegg. Innimellom dukker det opp bra ting da. Er aldri vanskelig å vite hva som kommer av svar når man leser trådstart i hvert fall Noe saklig, noe dritt, noe svada og noe tull. Jeg bruker KG utelukkende som underholdning og tidsfordriv. Som jeg gjør med alle andre forum, er medlem i sikkert 30 forskjellige. Anonymkode: d37d1...f92
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må du være så negativ, hvorfor må du være så kald KG er fullt av godbiter, du har vel bare ikke sett dem! Anonymkode: 25225...bde Hvis noen setter frem en skål med 100 sjokoladebiter i, hvor av en er giftig. Vil du da tenke, "det er massevis av godbiter i den, så selv om jeg skulle spise en som var giftig så er det likevel så mange godbiter at det er verdt det"? Selvfølgelig ikke. Er det mye gift et sted så er det best å holde seg unna det stedet. Anonymkode: a2ca8...75d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Jeg er enig. Det er utrolig mye drit her inne. Veit ikke om folk har blitt miljøskada av dette stedet og det er derfor de er så frekke eller hva det er. Men jeg blir fort avhengi av det her, og av og til tar jeg meg selv i å være spydig selv 😅 Jeg veit at jeg kunne og burde brukt tiden min på noe mer positivt. Men jeg tror det handler om at det er en slags lavterskelgreie på å være sosial også. Pluss at jeg har ADHD så noen ganger er jeg bare i siget og vil skrive og skravle. Anonymkode: faacf...c39 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Jeg er her fordi det er en selvtillitsboost på dager der jeg føler meg litt utilstrekkelig og teit i det virkelige livet. Her er det hauger mange mennesker med konstruerte problemer som de har klarer å gjøre om til noe som definerer hele livet deres. Her er det folk som spør og bryr seg om ting jeg ikke trodde at gikk an å spørre eller bry seg med, eller som jeg trodde at svaret på var allmennkunnskap. Her er mye whataboutism og he-said-she-said. Her er det stadig nye rare fetisjer og interesser. Noen ganger lærer jeg også noe nytt og nyttig. Anonymkode: 01002...09d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Trakassering og fordømmelse av de syke og uføre i 99% av alle innlegg. Hersketeknikker, provosering, trolling. Folk som tar alt blodseriøst, klarer ikke se nyanser eller reflektere, skal være så himla politisk korrekt. Er så mange som er ute etter å "ta" den andre. Sette han eller hun på plass! Dytte ned i stedenfor opp slik at de selv kan føle seg bedre enn alle andre. Gode tråder blir ødelagt av oppgulp eller at to brukere bestemmer seg for å krangle i 15 sider på rad over noe som egentlig bare er TULL. Dette forumet er kanskje noe av det værste som finnes på hele internett når det kommer til forumer. Jeg blir i dårlig humør. jeg mister troa på mennesker. Å kalle forumet for Kvinneguiden gjør at jeg skjemmes over å være kvinne. Forumet får fram det værste i folk. Eller så er det kanskje her avskummet av menneskeheten har samlet seg? Jeg hater det her. Men allikevel så MÅ jeg innom å titte når jeg kjeder meg. Og jeg hater meg selv som gjør det!! Jeg er selv i ferd med å bli en Kvinneguiden bitch! Før pleide jeg å være normal og høflig. Nå er jeg konstant irritert. Hver gang jeg skriver et innlegg så blir jeg oppgitt over meg selv. "Hvorfor gidder jeg dette". I fjor blokkerte jeg Kvinneguiden på mine nettlesere. Husker det hadde en positiv innvirkning på min mentale helse. Tror nesten jeg må gjøre det igjen. Forumets webløsning har vært nesten identisk siden jeg oppdaga det da jeg var ung og naiv for en livstid siden. Andre forumer har løsninger som motvirker negativitet og belønner saklighet og gode innlegg - mens her bobler det av hat og negativitet og det blir bare værre år for år. Er det flere som hater dette forumet men allikevel ikke klarer å legge det bort? Flere som har vurdert å blokkere Kvinneguiden av hensyn til egen mentale helse? Anonymkode: 1eecc...ef5 Gode tråder blir ikke ødelagt, det er bare hvis TS virker å bare ville ha én type svar og kommer med dritt til de som er uenige med hen. Så synes jeg det er interessant med folk som ikke eier selvinnsikt. Jeg tror ikke man er så hyggelig som man tror dersom folk til stadighet prøver å arrestere deg. Hva er det du gjør som provoserer andre så mye hele tiden? Kanskje man burde reflektere over det, istedenfor å miste troa på alle mennesker bare fordi man blir motsagt? Anonymkode: 8ce47...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis noen setter frem en skål med 100 sjokoladebiter i, hvor av en er giftig. Vil du da tenke, "det er massevis av godbiter i den, så selv om jeg skulle spise en som var giftig så er det likevel så mange godbiter at det er verdt det"? Selvfølgelig ikke. Er det mye gift et sted så er det best å holde seg unna det stedet. Anonymkode: a2ca8...75d Du sitter her på din pidestall og glemmer at jorda er rund Visse ting er hellige og vi er bare et mikrosekund Anonymkode: 25225...bde 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis noen setter frem en skål med 100 sjokoladebiter i, hvor av en er giftig. Vil du da tenke, "det er massevis av godbiter i den, så selv om jeg skulle spise en som var giftig så er det likevel så mange godbiter at det er verdt det"? Selvfølgelig ikke. Er det mye gift et sted så er det best å holde seg unna det stedet. Anonymkode: a2ca8...75d Hvorfor ha et så snevert syn? Det er snakk om å se at glasset er halvfullt og ikke halvtomt. Det er snakk om å fylle opp eget glass, ikke forvente at alle andre skal fylle glasset ditt. Du kan påvirke ditt eget liv i den retningen du ønsker. Du kan velge å spise gift eller du kan velge å spise sjokolade. Anonymkode: 8ce47...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ha et så snevert syn? Det er snakk om å se at glasset er halvfullt og ikke halvtomt. Det er snakk om å fylle opp eget glass, ikke forvente at alle andre skal fylle glasset ditt. Du kan påvirke ditt eget liv i den retningen du ønsker. Du kan velge å spise gift eller du kan velge å spise sjokolade. Anonymkode: 8ce47...aa9 Hvorfor fylle et halvfullt glass? Et halvtomt kan jeg gå med på, men et halvfullt? Jeg skrev det, at en kan selv ta den avgjørelsen. Du bestemmer om du vil spise fra skålen med sjokoladebiter eller ei. Det er ditt valg. (Ja, jeg vet at du ikke er Anonymbruker ...bde, men du er en som har lest og svart på kommentaren min). Anonymkode: a2ca8...75d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle forum er sånn, enten det er her i landet eller i andre land. KG er spesielt i den forstand at man kan gjemme brukernavnet under AnonymBruker-funksjonen og trolle. Mye av trollingen gjemmes vekk slik at man ikke kan katalogisere innleggene, slik man kunne gjort hvis trollene måtte skrive med brukernavnet sitt. Man har heller ikke en begrensning på antall brukere en person kan ha slik som f.eks på fridiskusjon.no. Hvis noen stenges ute, lager de seg bare en ny mailadresse og fortsetter oppførselen. Det er langt flere problemer her inne enn på mange andre diskusjonsfora. Dette tiltrekker trollene. Her inne kan man være Magda (56) i én tråd, Per (70) i en annen og jente (17) i en annen tråd igjen, alt etter dagsformen. KG har en ekstra stor andel med troll. Anonymkode: e2548...755 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Det er ikke sant at alle forum er som dette. Freak.no f.eks virker det som om det er mye bedre stemning på, og intersseforum er ofte veldig hjelpsomme og positive. Anonymkode: faacf...c39
Baktus2024 Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Var vel en som engang sa at den som svømmer med haiene må ha badebukse av stål.. Et svensk ordtak. 1
Million Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 Jeg hater det ikke nei, da hadde jeg ikke oppholdt meg her. Men jeg må si meg enig med deg i en ting og si såpass at hvis bare halvparten av en del av trådene her er sant... ja, da mister man nesten litt trua på menneskeheten altså. Det er så mye rart! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så synes jeg det er interessant med folk som ikke eier selvinnsikt. Jeg tror ikke man er så hyggelig som man tror dersom folk til stadighet prøver å arrestere deg. Hva er det du gjør som provoserer andre så mye hele tiden? Kanskje man burde reflektere over det, istedenfor å miste troa på alle mennesker bare fordi man blir motsagt? Anonymkode: 8ce47...aa9 Du skriver "du", men skriver du dette til meg personlig eller mente du det mer generelt? Jeg skriver ikke så mye her. Prøver egentlig å unngå det. For min del så er det innleggene og svarene som gjør at jeg mister troa på mennesker. F.eks så er det helt ufattelig mange som har fordommer mot uføre. Det blir sagt helt grusomme ting. Det gjør at jeg får lyst til å flytte til en annen planet. (Jeg er ikke ufør selv, men har jo sympati for dem som har det vanskelig). Jeg blir helt satt ut. Hvordan er det mulig å trampe på dem som allerede ligger nede? W-t-f. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Alle forum er sånn, enten det er her i landet eller i andre land. Man må ta et forum for det det er og ikke legge sjela si i noen innlegg. Innimellom dukker det opp bra ting da. Er aldri vanskelig å vite hva som kommer av svar når man leser trådstart i hvert fall Noe saklig, noe dritt, noe svada og noe tull. Jeg bruker KG utelukkende som underholdning og tidsfordriv. Som jeg gjør med alle andre forum, er medlem i sikkert 30 forskjellige. Anonymkode: d37d1...f92 Du har rett i at man ikke bør legeg for mye sjel i ting. Men av og til leser jeg svært personlige og intime innlegg. Kanskje fra folk som ikke har så mange andre å snakke med om akkurat den tingen. Og det er åpenbart at personen er i en sårbar posisjon i livet. Allikevel sitter det 90 KG-bitcher og klarer ikke dy seg - de bare må være ei drittkjærring. Hvorfor klarer de ikke holde dritten for seg selv? Er de oppmerksomhetssyke? Koser de seg ved å gjøre andre vondt? Eller er det en konkurranse her i å værre frekkest mulig som jeg ikke vet om? Jeg er ellers uenig i at "alle forum er sånn", fordi jeg henger også på veldig mange forums. Kg heller mot enden av skalaen i å være et skikkelig kjipt sted mener jeg. (Kanskje med unntak av Facebook kommentarfeltene.) Ta Reddit som et eksempel. Bare det at de har en "downvote-knapp" har jo så mye å si. Det skulle vi hatt her også. Hvis en KG-bitch hadde fått 10 downvotes så blir dritt-kommentaren hans/hennes gjemt. Da hadde man måttet klikke på den for å lese den. Tenk hvor mye bedre det hadde blitt, når drittkommentarer ikke blir belønnet med oppmerksomhet men får som fortjent. Jeg vet ikke hvor stor innflytelse Moddene og Adminene har her inne, men er brennsikker på at KG har noen heftige reklameinntekter de kunne brukt av om de hadde giddet å gjøre noe med forumet til det bedre. Ja jeg er litt negativ jeg også i dag. Hadde en fridag og brukte for mye tid på Kvinneguiden.😐 Ts. Anonymkode: 1eecc...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Eller så er det kanskje her avskummet av menneskeheten har samlet seg? Folk som mobber, trakasserer og går til angrep her og andre steder på nettet, er sånn i det virkelige liv også. De er bare stygge "mennesker". Anonymkode: 59a97...db3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk som mobber, trakasserer og går til angrep her og andre steder på nettet, er sånn i det virkelige liv også. De er bare stygge "mennesker". Anonymkode: 59a97...db3 Ja. "Stygge mennesker" finnes. Og de har det lettere på nett. I det virkelige liv er de for redde for å si det de mener. Fordi de vet de kommer til å bli enten ignorert eller fordømt. Og at å være hatefull eller frekk får reelle konsekvenser. På nett kan de gjemme seg bak Anonymbruker-funksjonen. Men hvor mange er det som faktisk er stygge mennesker innerst inne - de bare er for feige til å vise sitt sanne jeg blandt folk? Det er dette som ødelegger meg. Som gjør at jeg bare misliker folk mer og mer. Hvordan kan jeg bare ikke bry meg? Det er for vanskelig for meg å lese folk oppføre seg ufyselig gang etter gang. Bak skjermen sitter det jo ekte mennesker med ekte problemer. Skal man bare godta at folk oppfører seg som rass*** på nett når stadig flere kommuniserer via nett? Er vi med på å vedlikeholde en ukultur, eller sette en skikkelig bedriten standard for årene som kommer og resten av den digitale revolusjonen? Nei, jeg tror den eneste løsningen for meg er å bare blokkere KG. Ts. Anonymkode: 1eecc...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå