Gå til innhold

Deler av håret som har knukket av, hva i huleste kan det være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden oppdaget jeg at en liten del av håret mitt har knukket av. Det ser ut som hårstråene har blitt slitt på midten, lengden er noe ujevn, men noen steder er det faktisk veldig kort. Det har skjedd på toppen av hodet/bakhodet. 

Jeg bleker håret, men dette har skjedd flere måneder etter forrige bleking (gjør det hos frisør). Jeg har alltid brukt stylingverktøy og hårføner, og jeg varierer hvordan jeg har håret (noen ganger flette, noen ganger knute, noen ganger ball, noen ganger løst, noen ganger i hestehale osv, dere skjønner). Jeg lurer på hva som kan være årsaken til at noe slikt skjer? Jeg har ikke gjort noe nytt med håret og dette skjedde som sagt lenge etter forrige frisørbesøk.. Noen som har opplevd lignende? Lurer på om jeg kan ha brent av noe hår med rettetang, men det gir ikke helt mening, det har ALDRI skjedd før og jeg har brukt rettetang i mange år. 

Anonymkode: b4fa0...f63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håret ditt er tørt og skadet. Bleking gjør sånt.

Anonymkode: fd13d...3d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår knakk fordi jeg hadde rester av tørrshampo i håret før farging. Har lest i etterkant at det skjer når man bruker blonde hårfarger. Så det må folk passe på. Mitt hår knakk på kronen, der jeg hadde tørrshampo, så ingen tvil om årsak. Begynner heldigvis å vokse ut nå 🙂

Anonymkode: a50f2...145

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Knukket, faktisk.

Anonymkode: d60f0...174

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Knukke? Fra Emblem?

Anonymkode: 08a2b...68f

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok på grunn av bleking og varmestyling. Kan ta tid før håret blir såpass slitt at det knekker av, så bleking kan fortsatt være skylden selv om det ikke nødvendigvis skjedde rett etter behandlingen. Bleking og varme sliter mye på håret over tid.

Anonymkode: 82afe...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også sett de som har brent av håret etter å ha brukt en olje sammen med krøll- eller rettetang. Det er ikke alle oljer som tåler høy varme, så det bør man sjekke. 

Anonymkode: aa3ac...4d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 15.50):

For noen uker siden oppdaget jeg at en liten del av håret mitt har knukket av. Det ser ut som hårstråene har blitt slitt på midten, lengden er noe ujevn, men noen steder er det faktisk veldig kort. Det har skjedd på toppen av hodet/bakhodet. 

Jeg bleker håret, men dette har skjedd flere måneder etter forrige bleking (gjør det hos frisør). Jeg har alltid brukt stylingverktøy og hårføner, og jeg varierer hvordan jeg har håret (noen ganger flette, noen ganger knute, noen ganger ball, noen ganger løst, noen ganger i hestehale osv, dere skjønner). Jeg lurer på hva som kan være årsaken til at noe slikt skjer? Jeg har ikke gjort noe nytt med håret og dette skjedde som sagt lenge etter forrige frisørbesøk.. Noen som har opplevd lignende? Lurer på om jeg kan ha brent av noe hår med rettetang, men det gir ikke helt mening, det har ALDRI skjedd før og jeg har brukt rettetang i mange år. 

Anonymkode: b4fa0...f63

Heia💖

Utifra det du skriver så er min første tanke om du benytter tørrsjampo, hvis ikke tørrsjampo blir vasket ordentlig ut av håret kan det bli en reaksjon når man benytter varmeverktøy🙈 Jeg fikk selv piggsveis på toppen etter Osis sitt pudder. Når man har et kjemisk behandling hår er det utrolig viktig å benytte leave-IN conditioner. Det er denne som beskytter håret mellom hver hårvask. Leave IN er noe av det viktigste du bør bruke for å ivareta hårkvaliteten💗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...