Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/34dvVe/16-aaringene-som-alle-har-opplevd-rasisme?utm_content=hovedlopet_row8_pos2&utm_source=vgfront   Er hundeeier og opplever spytting, stygge ord,sparking fra innvandrere eller folk med ikke norsk-etniskbakgrunn.  Rasisme er ufint, men det går ikke bare på hudfarge/person!   Ser aldri eller yttterst skjeldent den siden av rasismen  

For meg er mitt hundehold viktig. Det innebærer at jeg passer på at min hund ikke er til sjenanse for andre. Hunden får ikke hilse på alle, eller løpe bort til ukjente.  Den er veloppdratt, bjeffer ikke.

Anonymkode: f4869...3fb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, hundeeiere har det med å oppfatte sin hund som så søt og snill, når andre oppfatter det som truende.

"Er så snill så, vil bare hilse"

2c87054bb2a98e0bb40c560b48cf725c?impolic

Anonymkode: df9f2...d5a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det ene tilfellet i artikkelen med hund involvert, gir inntrykk av å være ufullstendig framstilt. Det kommer ikke fram nøyaktig hva oppstyret hun og venninnene selv skapte bestod i. For alt vi vet kan hundeeieren ha hatt god grunn til å bli sur på dem. 

Tilfellet med «n-ordet», etterlater inntrykk av at hun møtte seg selv i døra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rasisme mot hvite skal ikke snakkes om i følge WOKE-ekstremistene.

Hvis f.eks. 5 hvite ungdommer banker opp og raner en mørkhudet så er det automatisk rasistisk motivert, hvis 5 mørkhudede ungdommer banker opp å raner en hvit så er det synd på gjerningsmennene og det bortforklares med fattigdom, mangel på fritidsklubber og trangboddhet.

Sistnevnte er faktisk mye mer vanlig enn første, det er noe alle som ser på Åsted Norge har fått med seg.

Det er mye rasisme mot nordmenn og mennesker som ikke er muslimer i Norge og resten av Europa, en muslimsk jente kan sjelden bli sammen med en norsk gutt fordi han er vantro og det bringer skam over familien. Hvis norsk familie nekter sin sønn eller datter å bli sammen med en innvandrer så er det rasisme, men når det er andre veien så er det jo så klart fordi den muslimske familien ønsker å ta vare på sin religion og kultur.

Negativ sosial kontroll og kvinnesynet innenfor visse grupper skal heller ikke snakkes om, selv de mest innbitte feministene vil ikke snakke om det og tvert i mot så ønsker de at disse gruppene skal få større innflytelse i Norge.

a5jBnN6J.jpg.97523cf387dd6e43e3b9ebe714998bd3.jpg

Anonymkode: 7b006...8f6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et homofilt vennepar. De blir spyttet på og ropt etter av muslimske menn fra midt østen.

Anonymkode: 900ba...e8e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg vet ikke, hundeeiere har det med å oppfatte sin hund som så søt og snill, når andre oppfatter det som truende.

"Er så snill så, vil bare hilse"

2c87054bb2a98e0bb40c560b48cf725c?impolic

Anonymkode: df9f2...d5a

Sånn er shih tzuen min også 😆

Anonymkode: 40d3b...0eb

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Det finnes ikke en rasisme som går "andre veien" eller "omvendt rasisme". Det finnes bare rasisme og innvandrerne til Norge og folk fra den tredje verden har alltid vert like ille eller kanskje til og med verre. Det vi virkelig mistet med at færre er kristne her i Norge, det er forståelsen om at alle mennesker har vonde sider. Mennesket er ondt og uverdig Gud. Den holdningen skaper en mer realistisk holdning til folk.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er synd med rasisme, uansett hvem som blir utsatt for det.

Bakgrunn for tråden er at vi må se begge sider. Ikke kun en

Anonymkode: f4869...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...