Gå til innhold

Ferdiglaget deig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å lage horn med fyll, men hver oppskrift jeg finner sier at jeg trenger en maskin med eltekrok, noe jeg ikke har. Finnes det ferdiglaget deig på butikken? 

Anonymkode: da8c7...a70

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage deig uten eltekrok, du må bare kna for hånd. Folk har bakt brød j hundrevis av år, lenge før øyekroken ble oppfunnet.

Anonymkode: dc310...afd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kan lage deig uten eltekrok, du må bare kna for hånd. Folk har bakt brød j hundrevis av år, lenge før øyekroken ble oppfunnet.

Anonymkode: dc310...afd

Deigen skal stå i maskin i 15 min. Blir ikke det fryktelig mye knaing? 

Skrevet

Det går helt fint å elte for hånd. Du trenger ikke å stå å kna i femten minutter heller:) Jeg har holdt på sånn i alle år med fint resultat. Men har kjøpt meg maskin etterhvert og det letter jo selvfølgelig prosessen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror ikke man får tak i ferdiglaget deig.
En kjøkkenmaskin hjelper veldig, men du kan bruke hendene også. Det var det alle måtte gjøre før maskinenes inntog

Anonymkode: 2956a...f32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget horn mange ganger uten eltemaskin. Knar ikke de noe lenger enn f.eks en pizzadeig. Knar jo bare til det er blandet.

Anonymkode: f1426...270

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenkte å lage horn med fyll, men hver oppskrift jeg finner sier at jeg trenger en maskin med eltekrok, noe jeg ikke har. Finnes det ferdiglaget deig på butikken? 

Jeg kjøper ferdig pizzadeig når jeg lager Horn.

Anonymkode: 8ae8b...97b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...