AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Etter to år uten jobb, har jeg nå fått jobbtilbud med et lengre vikariat på et lager, i en 100% stilling. Hva betyr lengre vikariat? At man er vikar i noen år før de ansetter deg? Familien sier jeg ikke bør godta tilbudet, fordi det er utnyttelse fordi de ikke vil ansette meg fast, men bare ha meg der så lenge som mulig. Jeg er ung og har ikke så mye erfaring med jobb fra tidligere, så håper noen med litt kunnskap kan hjelpe meg her. Anonymkode: 1f1d4...b67
Gjest Dreams Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Har aldri vært vikar, men vil tro det er det betyr ja. Mange bedrifter utnytter sine ansatte på den måten,
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Du bør absolutt si ja til jobben! Et lengre vikariat er bra, da har du sjans til å vise hva du er god for, og hvis du fungerer bra er det godt mulig bedriften vil ansette deg fast. Det er ingen som utnytter deg ved at du ansettes i et vikariat, det kan f.eks være den du er vikar for er borte pga sykdom med uviss lengde, eller i morspermisjon der bedriften ikke vet når vedkommende kommer tilbake. Og så til realitetene; du er ung, har ikke erfaring, har vært arbeidsledig i to år, hvorfor i all verden skal noen ta risikoen med å ansette deg i full stilling hvis du viser deg å være ubrukelig? Her bør du være glad for å bli ansatt i en full stilling, vil du ha noe som er fast er det bare å forsette og søke andre stillinger mens du er i jobb. Anonymkode: 239aa...66e 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Om du ikke har noen andre alternativ er det jo ingen grunn til å si nei. Veldig mange i Norge starter karrieren sin i vikariater... Utnytting kanskje ja, men når kulturen er sånn må man nesten bare ta til takke med det. Anonymkode: 3a193...dae
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Hvor lang oppsigelsestid? Siden du har gått ledig i 2 år så hadde jeg grepet muligheten med begge hender Det er lettere å få seg jobb når man har jobb. Anonymkode: 01417...09c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Er helt normalt å starte årene i arbeidslivet med vikariat. Du vet vel heller ikke om dette er det du vil jobbe med resten av livet? Etter to år arbeidsledig bør du helt klart si ja til muligheten Anonymkode: 459bf...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå