AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Har en sove-baby, og lurer på om jeg bør bytte bleie på henne selv om hun sover. Ofte gjør jeg det før hun spiser, for hun sovner fort igjen etter mat. Men mange ganger er hun så rastløs når det kommer til å få mat, så jeg føler ikke at jeg kan ta meg tid til å skifte på henne først. Erfaringer? Anonymkode: 03a6b...6b1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Ta deg tid til å bytte først. Ungen dør ikke av sult av å vente de 2 minuttene 😛 Protesterer nok litt, men det er bare å venne seg til. Hadde ikke risikert å vekke en sovende baby med mindre det var avføring. Anonymkode: 77e64...aa3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Min har en tendens til å bæsje i søvne. Jeg venter da noen minutter for å se om det kommer mer, og bytter deretter bleie selv om hen stort sett våkner. Vil ikke at hen skal ligge lenge med bæsjebleie. Jeg bytter ikke bleie når gen sover dersom det bare er tiss i bleia. Har et par unntak på nattestid der bleia har vært helt full av tiss. Har da klart å bytte uten at hen våkner. Anonymkode: 466dd...5f5 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min har en tendens til å bæsje i søvne. Jeg venter da noen minutter for å se om det kommer mer, og bytter deretter bleie selv om hen stort sett våkner. Vil ikke at hen skal ligge lenge med bæsjebleie. Jeg bytter ikke bleie når gen sover dersom det bare er tiss i bleia. Har et par unntak på nattestid der bleia har vært helt full av tiss. Har da klart å bytte uten at hen våkner. Anonymkode: 466dd...5f5 Hvorfor "hen"? Er dette en kjønnsidentitet du har valgt for ungen i såpass lav alder? Hva med å la ungen bestemme dette selv om 12-13 år? Anonymkode: aa0e7...936 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor "hen"? Er dette en kjønnsidentitet du har valgt for ungen i såpass lav alder? Hva med å la ungen bestemme dette selv om 12-13 år? Anonymkode: aa0e7...936 Pust, gi slipp, gå videre. Anonymkode: bcdcb...77a 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor "hen"? Er dette en kjønnsidentitet du har valgt for ungen i såpass lav alder? Hva med å la ungen bestemme dette selv om 12-13 år? Anonymkode: aa0e7...936 Nei nei, selv som anonym bruker, er vedkommende livredd for å avsløre kjønnet på barnet sitt Anonymkode: a71a6...0b3 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Hvis avf bytter jeg med en gang, tissebleier skiftes når den er full, som regel hver 3-4 time på dagen, pleier å holde hele natta. Vekker ikke, da han som regel er våken etter amming, og den kan byttes da. Anonymkode: fa552...eac
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor "hen"? Er dette en kjønnsidentitet du har valgt for ungen i såpass lav alder? Hva med å la ungen bestemme dette selv om 12-13 år? Anonymkode: aa0e7...936 Sikkert fordi vi ikke skal skjønne hvem hun er ved å bruke riktig kjønn. Helt tullete å bruke hen Anonymkode: d42f1...76e 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en sove-baby, og lurer på om jeg bør bytte bleie på henne selv om hun sover. Ofte gjør jeg det før hun spiser, for hun sovner fort igjen etter mat. Men mange ganger er hun så rastløs når det kommer til å få mat, så jeg føler ikke at jeg kan ta meg tid til å skifte på henne først. Erfaringer? Anonymkode: 03a6b...6b1 Ja det har ikke noe å si. Vi gav alltid mat med en gang han våknet fordi han var så sulten. Byttet bleie en stund etterpå og lot baby ligge litt naken å lufte seg. Dessuten er det ikke krise om du ikke får byttet hvis det bare er litt tiss. I hvertfall om baby får lufte stumpen ofte. Anonymkode: a2c38...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå