Gå til innhold

Er det greit å spre russisk propaganda på forumet?

Gugglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. 

Viser til svaret jeg har gitt i disse trådene

Det er svært tidkrevende å gå igjennom kilder, og vi har ikke kapasitet til å gå igjennom samtlige kilder. Vi setter pris på rapporter på innlegg hvor det vises til propaganda, men samtidig kan vi ikke rydde alt bare basert på rapporter heller, da det kan føre til misbruk av rapport-knappen. 

Men det ryddes mye russisk propaganda, da det ikke er innhold vi ønskes assosieres med. 

MInner også om at vi modererer på frivillig basis ved siden av jobb/familie/skole, noe som dessverre til tider fører til at uønskede innlegg blir stående en stund, eller at tråder må stenges en stund for en nøyere gjennomgang. 

_popcorn_, mod

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_popcorn_ skrev (1 minutt siden):

Hei. 

Viser til svaret jeg har gitt i disse trådene

Det er svært tidkrevende å gå igjennom kilder, og vi har ikke kapasitet til å gå igjennom samtlige kilder. Vi setter pris på rapporter på innlegg hvor det vises til propaganda, men samtidig kan vi ikke rydde alt bare basert på rapporter heller, da det kan føre til misbruk av rapport-knappen. 

Men det ryddes mye russisk propaganda, da det ikke er innhold vi ønskes assosieres med. 

MInner også om at vi modererer på frivillig basis ved siden av jobb/familie/skole, noe som dessverre til tider fører til at uønskede innlegg blir stående en stund, eller at tråder må stenges en stund for en nøyere gjennomgang. 

_popcorn_, mod

Wow, takk, @_popcorn_! Takk for at du har tatt deg tid til å svare. ❤️

Jeg skal rapportere når jeg ser noen bruke russiske medier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så ugreit at det faen ikke finnes ord! Hvorfor skal vi være livredde for Russiske kilder, medier? Er det ikke interessant å høre og lese hva de sier om krigen? Er vi så usikre i vår sak at vi må sensurere andre synspunkt? Er det for at vi skal lettere kjøpe narrativet våre egne medeier serverer? Det finnes ikke et jævla godt argument for å gjøre dette, annet enn frykt for fri debatt. Regner med at dere ikke skjønner det selv, men dere er i ferd med å bli de autoritære..

Igjen: skam dere Kvinnguiden!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (2 minutter siden):

Dette er så ugreit at det faen ikke finnes ord! Hvorfor skal vi være livredde for Russiske kilder, medier? Er det ikke interessant å høre og lese hva de sier om krigen? Er vi så usikre i vår sak at vi må sensurere andre synspunkt? Er det for at vi skal lettere kjøpe narrativet våre egne medeier serverer? Det finnes ikke et jævla godt argument for å gjøre dette, annet enn frykt for fri debatt. Regner med at dere ikke skjønner det selv, men dere er i ferd med å bli de autoritære..

Fordi det er propaganda. Egmont vil ikke assosieres med russisk propaganda.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Det går ikke an å sensurere den ene siden av saken! Da er vi faktisk like lukka som Russland er. Det er mye jeg lurer på og gjerne vil forstå med den andre siden. Forståelse er jo en nøkkel til at man ikke går mot hverandre eller hva?

F.eks. Sjakkmester Karjakin er født i Ukraina og bodd der hele sin barndom, men er bastant på å støtte Putin og Russland i Krigen. Folk mener at vi bare skal ta avstand fra han, men det må være en ÅRSAK til at han mener dette! Fordi han veit hvordan Ukraina har vært, og bodde visstnok i et område som ville skille seg fra Ukraina.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gugglo skrev (2 timer siden):

Wow, takk, @_popcorn_! Takk for at du har tatt deg tid til å svare. ❤️

Jeg skal rapportere når jeg ser noen bruke russiske medier.

Wow så flink pike du er !

Foresten Norge sensurerer IKKE russiske medier. 

Hva gjør EU er dems problem da vi ikke er i EU men jeg forstår at Egmont eies av EU land så regler på forumet blir deretter.

Uansett ,må gjenta at du er kjempe flink pike!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (4 timer siden):

Thaila skrev (4 timer siden):

Helt enig. Det går ikke an å sensurere den ene siden av saken! Da er vi faktisk like lukka som Russland er. Det er mye jeg lurer på og gjerne vil forstå med den andre siden. Forståelse er jo en nøkkel til at man ikke går mot hverandre eller hva?

F.eks. Sjakkmester Karjakin er født i Ukraina og bodd der hele sin barndom, men er bastant på å støtte Putin og Russland i Krigen. Folk mener at vi bare skal ta avstand fra han, men det må være en ÅRSAK til at han mener dette! Fordi han veit hvordan Ukraina har vært, og bodde visstnok i et område som ville skille seg fra Ukraina.  

Det er snakk om russiske statlige medier som kilder, ikke russiske kilder generelt. Og det er Russland som har valgt å kriminalisere seriøse russiske medier som kunne vært brukbare som kilder, så her er det Russland sjøl, og ikke Kvinneguiden sin skyld at andre vinklinger ikke kommer frem. Kanaler som bare serverer røverhistorier/konspirasjonsteorier og blank løgn, kan ikke brukes som kilde til noe som helst. Og hvorfor mener dere egentlig at Russland skal ha mulighet til å bruke norske sider som dette til desinformasjon? Russisk propaganda går ikke nødvendigvis ut på å få folk til å tro på at jorden er flat fordi man sier det, men å  forvirre folk med å bombardere dem med ordsalater av desinformasjon fordi forvirrende mennesker foretar seg lite, og er lett å lede. Synd å se at det virker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (39 minutter siden):

Det er snakk om russiske statlige medier som kilder, ikke russiske kilder generelt. Og det er Russland som har valgt å kriminalisere seriøse russiske medier som kunne vært brukbare som kilder, så her er det Russland sjøl, og ikke Kvinneguiden sin skyld at andre vinklinger ikke kommer frem. Kanaler som bare serverer røverhistorier/konspirasjonsteorier og blank løgn, kan ikke brukes som kilde til noe som helst. Og hvorfor mener dere egentlig at Russland skal ha mulighet til å bruke norske sider som dette til desinformasjon? Russisk propaganda går ikke nødvendigvis ut på å få folk til å tro på at jorden er flat fordi man sier det, men å  forvirre folk med å bombardere dem med ordsalater av desinformasjon fordi forvirrende mennesker foretar seg lite, og er lett å lede. Synd å se at det virker. 

For mitt vedkommende må folk bare linke til russiske medier og kilder. Det har nyhetsverdi det også.

Det jeg synes er i grenseland er når man refererer til noe fra russisk media og forsøker å underbygge det med å bruke enkeltpersoner og andre useriøse kilder for å vise at det russisk media skriver om er sant. Det er dette jeg ser på som spredning av propaganda. 

Nå kan det faktisk hende at enkelte nyhetssaker fra russisk media er sannsynlige, men da må man kunne vise til og underbygge dette med kilder som er litt mer seriøse.

Endret av CrossRoad
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Gugglo said:

Altså, det første som dør i en konflikt, er sannheten. 
Det har da jaggumeg vært mye propaganda ifra Ukrainsk side også. Ghost of Kiev for å bare nevne en av de første? 

Mye av det som er i media, er propaganda.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (12 minutter siden):

Mye av det som er i media, er propaganda.

Gugglo skrev (15 timer siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gugglo said:

Så da kan man ikke ha en objektiv diskusjon om subjektet, man skal kun eksponeres for den ene siden av mynten? 
Blir jo bare ett ekkokammer ut av slikt, og ihvertfall ikke noe objektiv diskusjon. 
Men der igjen, det nytter vel ikke å diskutere saker hvor folk ikke evner å forholde seg upartiske.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...