AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Er litt ny i en jobb, har vært der en stund nå, men i starten snakket jeg en del med denne kollegaen. Hun er yngre enn meg men har jobbet der lenger så det var hun jeg var med mest i starten under opplæring. I det siste har hun forandret seg helt. Hun virker mer mutt, pirker fort på ting jeg gjør og jeg føler hun ikke liker meg. Det er mulig jeg overanalyserer, at det kan være noe i privatlivet hennes. Håret hennes så også mer fett ut en liten periode og smiler lite. Hun sier ikke hei og hade hvis ikke jeg gjør det først. Det er ikke slik at hun kjefter på meg og jeg føler ikke at hun mobber. Det er ingen andre som pirker på ting jeg gjør heller. Hun fotfølger meg ikke altså, men ofte når jeg har gjort noe så sier hun hva som bør bli gjort annerledes. Og for et par dager siden var det noe som ikke virket som det skulle på jobb slik at jeg ikke hadde mottatt beskjeden fra henne. Hun virket bare stresset og oppsøkte meg i avdelingen. Så ble hun borte selv slik at jeg overtok oppgaven hennes. Det gjør ingenting. Men jeg syntes det var litt typisk at dette måtte skje når det var henne jeg jobbet med. Vet hun har vært en del sykemeldt. Er det noe jeg kan ha gjort eller skal jeg slå meg til ro med at hun sliter med noe privat? Anonymkode: 07cd1...4a6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Så lenge du føler at situasjonen skaper ubehag for deg på jobben, må du jo få gjort noe med det. Jeg hadde bedt om en prat med henne, vist konkret til hvilke situasjoner jeg reagerer på, og spurt om hva som var grunnen til at hun oppfører seg sånn/annerledes. Så får du bare ta det derfra. Jobben er en så viktig del av livet ditt at du ikke bare kan la dette passere. Få det ut av verden. Anonymkode: 014e9...e77
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Så lenge du føler at situasjonen skaper ubehag for deg på jobben, må du jo få gjort noe med det. Jeg hadde bedt om en prat med henne, vist konkret til hvilke situasjoner jeg reagerer på, og spurt om hva som var grunnen til at hun oppfører seg sånn/annerledes. Så får du bare ta det derfra. Jobben er en så viktig del av livet ditt at du ikke bare kan la dette passere. Få det ut av verden. Anonymkode: 014e9...e77 Er redd hun bare vil se rart på meg eller bli sur om jeg spør. Hun er ikke ekkel mot meg. Så jeg føler ikke noe ubehag sånn sett. Anonymkode: 07cd1...4a6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Høres ut som hun er sliten eller har en tung periode. La det gå en stund og blir det verre så tar du det opp med henne på en hyggelig måte. Anonymkode: 32f34...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er litt ny i en jobb, har vært der en stund nå, men i starten snakket jeg en del med denne kollegaen. Hun er yngre enn meg men har jobbet der lenger så det var hun jeg var med mest i starten under opplæring. I det siste har hun forandret seg helt. Hun virker mer mutt, pirker fort på ting jeg gjør og jeg føler hun ikke liker meg. Det er mulig jeg overanalyserer, at det kan være noe i privatlivet hennes. Håret hennes så også mer fett ut en liten periode og smiler lite. Hun sier ikke hei og hade hvis ikke jeg gjør det først. Det er ikke slik at hun kjefter på meg og jeg føler ikke at hun mobber. Det er ingen andre som pirker på ting jeg gjør heller. Hun fotfølger meg ikke altså, men ofte når jeg har gjort noe så sier hun hva som bør bli gjort annerledes. Og for et par dager siden var det noe som ikke virket som det skulle på jobb slik at jeg ikke hadde mottatt beskjeden fra henne. Hun virket bare stresset og oppsøkte meg i avdelingen. Så ble hun borte selv slik at jeg overtok oppgaven hennes. Det gjør ingenting. Men jeg syntes det var litt typisk at dette måtte skje når det var henne jeg jobbet med. Vet hun har vært en del sykemeldt. Er det noe jeg kan ha gjort eller skal jeg slå meg til ro med at hun sliter med noe privat? Anonymkode: 07cd1...4a6 Det kan være at hun er sliten av jobben, gi opplæring eller å ha noen tett på seg hele tiden. Høres bare litt kjent ut fra en tidligere arbeidsplass jeg hadde. Sjefen ga vanvittig mye ekstra arbeid uten ekstra betaling til de som har vært der lengst. Det sliter ut folk. Anonymkode: 6e265...9e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå