AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Har en 20 åring som nå ha reiseforsikring for 1 gang. Før har hun stått pp meg. Skal reise i påsken. Hvilken forsikring er billigst. Er student og trenger kun forsikring på reisen. Har ikke råd å betale hele året Anonymkode: b0461...e77
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Hun har vel andre nødvendige forsikringer? Reiseforsikring er så godt som alltid en del av disse pakkene. Som heller ikke koster så mye om du kan ha en av "ung" løsningene. Selv utvidet pappa egen forsikringspakke til å meg så lenge jeg studerte, da det nesten ikke kostet noe som helst. Anonymkode: 1dbba...837
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Mener å huske jeg hadde en fra DnB en gang som bare var gyldig de dagene jeg var på ferie. Kostet vel 200 kr eller noe sånt. Da jeg var student hadde jeg en reiseforsikring som kostet 79 kr i måneden. Det har alle råd til.... Anonymkode: 1b55d...ab7
newman01 Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 En del fagforeninger for studenter tilbyr reiseforsikring til redusert pris. F.eks Tekna har avtale med Gjensidige hvor man betaler 70kr/mnd for en meget god reiseforsikring. 840kr i året er ikke allverdens kostnad. Og den gjelder hele året, og tilogmed på vei til butikken. Så om man kræsjer på sykkel og knuser laptop, mobil og hodetelefoner har man litt økonomisk hjelp
nomore82 Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Husk at reiseforsikring ikke bare er viktig på utenlandsreiser men den er veldig grei å ha ellers på fritiden og. Og normalt ligger den vel på rundt 80-160 kr pr måned. Har en ikke råd til det bør en revurdere om en har råd til å reise... 6
DrueSmoothie Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Mange kredittkort har reiseforsikring i kortet dersom mer enn 50% av reisens totale pris er betalt med det. Så det går an å sjekke det dersom hotell/flybilletter er bestilt med kredittkort 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 DrueSmoothie skrev (9 minutter siden): Mange kredittkort har reiseforsikring i kortet dersom mer enn 50% av reisens totale pris er betalt med det. Så det går an å sjekke det dersom hotell/flybilletter er bestilt med kredittkort Absolutt ikke noe å satse på... Blant annet er det helt umulig å få kontakt om du behøver øyeblikkelig hjelp. Noe som er det absolutt viktigste med en reiseforsikring. De dekker også kun det økonomiske, ikke praktisk hjelp. Velg alltid en forsikring som har direkte avtale med en underleverandør som tilbyr assistanse ved sykdom og død. Anonymkode: 1dbba...837 1
DrueSmoothie Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Absolutt ikke noe å satse på... Blant annet er det helt umulig å få kontakt om du behøver øyeblikkelig hjelp. Noe som er det absolutt viktigste med en reiseforsikring. De dekker også kun det økonomiske, ikke praktisk hjelp. Velg alltid en forsikring som har direkte avtale med en underleverandør som tilbyr assistanse ved sykdom og død. Anonymkode: 1dbba...837 Her er det stor forskjell på de ulike kortene!! Ergo det jeg skrev... Sjekk evt ditt kort... Hvilke vilkår som er der Noen har kun avbestillingsforsikring, mens andre har også reiseforsikring innkludert. Mitt Visa-kort fra Bank Norwegian vet jeg bla inneholder reiseforsikring som dekker både avbestilling, sykdom/sykehusinnleggelse, reisegods (baggasje / tyveri etc) , ulykker, nødvendig hjemtransport etc. Selv har jeg uansett årlig reiseforsikring til en snau 1000-lapp i året, som dekker både reiser og min fritid ellers, og synes den er en god sikkerhet å ha Endret 22. mars 2022 av DrueSmoothie 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 DrueSmoothie skrev (17 minutter siden): Her er det stor forskjell på de ulike kortene!! Ergo det jeg skrev... Sjekk evt ditt kort... Hvilke vilkår som er der Noen har kun avbestillingsforsikring, mens andre har også reiseforsikring innkludert. Mitt Visa-kort fra Bank Norwegian vet jeg bla inneholder reiseforsikring som dekker både avbestilling, sykdom/sykehusinnleggelse, reisegods (baggasje / tyveri etc) , ulykker, nødvendig hjemtransport etc. Selv har jeg uansett årlig reiseforsikring til en snau 1000-lapp i året, som dekker både reiser og min fritid ellers, og synes den er en god sikkerhet å ha Hva du får gjennom kredittkort er evigheter fra en skikkelig reiseforsikring. Du får ikke telefonkontakt med dem. Du får ikke lege som vurderer behandlingen. Du får ikke automatisk overflytting til privat sykehus. Du får ikke dekket pårørendes reise. Du får ikke frakte liket hjem. Du må fremme krav, derfra går det evigheter før de dekker. Jeg snakker dessverre av erfaring... Med Norwegian. Kjøp skikkelig reiseforsikring. Noe du tydeligvis har. Men virkelig, ikke anbefal andre å reise på Bank Norwegian på den måten. Anonymkode: 1dbba...837 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun har vel andre nødvendige forsikringer? Reiseforsikring er så godt som alltid en del av disse pakkene. Som heller ikke koster så mye om du kan ha en av "ung" løsningene. Selv utvidet pappa egen forsikringspakke til å meg så lenge jeg studerte, da det nesten ikke kostet noe som helst. Anonymkode: 1dbba...837 Har gjensidige en sånn ordning? Anonymkode: b0461...e77
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Jeg brukte alltid europeiske som ung. Har aldri trengt bruke av den (eller jo men brukte den ikke) så vet ikke om de er bra når det gjelder, men syns de hadde gode tilbud på lange turer. Verdt å sjekke ut. Anonymkode: 1e5dd...e37 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 Kan man kjøpe reiseforsikring når reisen allerede er bestilt? Anonymkode: b0461...e77
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 If start 120 kr mnd. Innbo reise ulykkesforsikring. Anonymkode: 795b0...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): If start 120 kr mnd. Innbo reise ulykkesforsikring. Anonymkode: 795b0...e4d Takk. Skal sjekke den Anonymkode: b0461...e77
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg brukte alltid europeiske som ung. Har aldri trengt bruke av den (eller jo men brukte den ikke) så vet ikke om de er bra når det gjelder, men syns de hadde gode tilbud på lange turer. Verdt å sjekke ut. Anonymkode: 1e5dd...e37 Europeiske er bra når det gjelder! Hadde et barn som måtte på sykehus i Singapore, og alt gikk 100% på skinner. Jeg har også god erfaring med Storebrand. Ellers støtter jeg forslag om helårs reiseforsikring. Har man ikke råd til det, har man ikke råd til å reise. Anonymkode: f55eb...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan man kjøpe reiseforsikring når reisen allerede er bestilt? Anonymkode: b0461...e77 Jeg tror det (sjekk vilkårene), men du kan ikke kjøpe etter at du har reist. Anonymkode: f55eb...0b7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #17 Skrevet 23. mars 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Absolutt ikke noe å satse på... Blant annet er det helt umulig å få kontakt om du behøver øyeblikkelig hjelp. Noe som er det absolutt viktigste med en reiseforsikring. De dekker også kun det økonomiske, ikke praktisk hjelp. Anonymkode: 1dbba...837 Du mener samtlige forsikringsselskaper er umulig å få tak i når du er forsikret gjennom kort? Litt vel generaliserende. Vilkårene varierer jo fra selskap til selskap også. Jeg har også sett det hevdet mange ganger at forsikringene gjennom kort har mye dårligere vilkår, men har til gode å se noen dokumentere det. Stort sett er de viktigste vilkårene nokså like. Men man må lese nøye gjennom avtalen sin, uansett hvilken man har. Anonymkode: ca9b0...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #18 Skrevet 23. mars 2022 23 hours ago, DrueSmoothie said: Mange kredittkort har reiseforsikring i kortet dersom mer enn 50% av reisens totale pris er betalt med det. Så det går an å sjekke det dersom hotell/flybilletter er bestilt med kredittkort Som regel holder det med halvparten av transportkostnadene, altså ikke hotell. Anonymkode: ca9b0...fe1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #19 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du mener samtlige forsikringsselskaper er umulig å få tak i når du er forsikret gjennom kort? Litt vel generaliserende. Vilkårene varierer jo fra selskap til selskap også. Jeg har også sett det hevdet mange ganger at forsikringene gjennom kort har mye dårligere vilkår, men har til gode å se noen dokumentere det. Stort sett er de viktigste vilkårene nokså like. Men man må lese nøye gjennom avtalen sin, uansett hvilken man har. Anonymkode: ca9b0...fe1 Med tanke på praktisk hjelp underveis. Herunder at en uavhengig lege blir satt på saken, det har jeg aldri sett. (sjonglerer 4 kredittkort da jeg reiser en del) Og at de tar kostnader, som 1 mill i hjemtransport, dekkes direkte. I stedet for at du må søke refusjon. Samt dialog med begravelseshjem i utland og Norge. Hvilke kort har tilsvarende betingelser som for eksempel Gjensidige, mener du? Anonymkode: 1dbba...837
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #20 Skrevet 23. mars 2022 Reiseforsikring bør man ha uansett. De gode gjelder så fort man går ut døra hjemme. Anonymkode: 36afb...beb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå