AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Noen her som har hatt det? Fikk du hjelp, i såfall av hvem og hvordan? Jeg er i uke 18 begynner å lure på om jeg er i ferd med å grave meg ned i et sort hull. Jeg gråter hele tiden, har mistet matlysten og har egentlig ikke lyst til å gjøre noe som helst, ser ingen glede i noe. Føler meg helt alene med barnet og føler at omverden, inkludert partner, snur ryggen til. Vondt å føle det sånn og synes det er så leit for barnet sin del. Har jo hørt at det er viktig for barnet at mor har det bra under svangerskapet. Kjenner jeg har dårlig samvittighet ovenfor barnet for at jeg er så lei meg hele tiden. Anonymkode: 428f3...757
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Kontakt fastlege eller jordmor (spørs hvem du har vært i kontakt med tidligere i svangerskapet eller føler deg mest trygg på). De vil kunne hjelpe 😊 Håper du får det bedre Anonymkode: 9bc1f...d35
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Ja, føler med deg. Bra du tør å spørre om hjelp. Det blir bedre😍 Anonymkode: e487c...30e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Ja, det begynte litt tidligere for min del - fikk både tvangstanker/handlinger og dette mørke hullet. Jordmor satte meg i kontakt med psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen med en gang. Tok selv kontakt med fastlegen og fikk henvisning til DPS (gravide blir ofte prioritert) og gikk til sykepleieren 1 gang i uka tror jeg frem til jeg kom inn på DPS. Veldig lavterskel opplegg, men det hjalp delvis. Det som hjalp helt var å føde 😅 Følte hele greia bare skylte av der og da. Men, selve depresjonsfølelsen (dog ikke disse tvangstankene og handlingene) kom tilbake etter en tids ekstrem søvnmangel og tid og vedvarte til jeg fikk typ 5-6 timer på nettene. Anonymkode: 81493...35b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det begynte litt tidligere for min del - fikk både tvangstanker/handlinger og dette mørke hullet. Jordmor satte meg i kontakt med psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen med en gang. Tok selv kontakt med fastlegen og fikk henvisning til DPS (gravide blir ofte prioritert) og gikk til sykepleieren 1 gang i uka tror jeg frem til jeg kom inn på DPS. Veldig lavterskel opplegg, men det hjalp delvis. Det som hjalp helt var å føde 😅 Følte hele greia bare skylte av der og da. Men, selve depresjonsfølelsen (dog ikke disse tvangstankene og handlingene) kom tilbake etter en tids ekstrem søvnmangel og tid og vedvarte til jeg fikk typ 5-6 timer på nettene. Anonymkode: 81493...35b Godt å høre at du fikk så god hjelp 😊 Jeg fikk ikke time hos jm før om noen uker, men skal prøve å høre med fastlegen. Syns du samtalene med sykepleier hjalp? Er litt skeptisk til psykolog og vil helst ikke «synke dit» igjen, har vært i behandling i lange tider tidligere og føles som en nedtur å ha behov for hjelp igjen. Men gjør det selvfølgelig for barnet sin del ❤️ ts Anonymkode: 428f3...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå