AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Har akkurat kommet hjem etter en hendelse i trafikken, kom som 3. mann. En møteulykke, hvor alt tilsynelatende gikk relativt bra med de involverte. Ei ung jente (så helt fersk ut, 18- 20 år) satt foran rattet i bilen og virket til å være i sjokk. Hylgråt, og hadde vondt i nakken. En ung gutt, aner ikke hvor han kom fra, (så ut til å være i slutten av 20- åra) stod og FILMET jenta med mobilen sin. Uten å tenke, tok jeg tak i telefonen hans og slang den i asfalten. Tror jeg lot mitt eget sjokk av situasjonen gå utover han, kan aldri huske å ha vært så synlig sint noen gang. Kjeften han huden full. Eneste han svarte, var «Den skal du faen i meg erstatte» Flere var kommet til nå, ambulansen var nok rett rundt hjørnet. Jeg satt meg i min egen bil og kjørte hjem, helt skjelven. Tror han tok registreringsnummeret mitt. Hva skjer nå? Må sikkert erstatte den. Vet ikke hva som gikk av meg, har aldri i nærheten gjort noe lignende. På en annen måte synes jeg fyren som filmet jenta opptrådte svært respektløs? Anonymkode: fdb7e...4eb 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Synes du opptrådte helt fint Det er en jævla forbanna UTING med den ekle og perverse kikkerkulturen som har utviklet seg. Filme noen i en sårbar og skremmende situasjon, hva faen?? Han hadde bare godt av å bli satt på plass. Alvorlige mangler i oppdragelse og medmenneskelighet. Anonymkode: 08f02...b0f 12
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Folk er rasshøl… får se om han anmelder, eneste måten han vil få erstatning på. Du sier evt rett ut hva som skjedde, at han sto og filmet denne stakkars jenta i en slik situasjon. Anonymkode: 3085c...ca7 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Kanskje du må erstatte, kanskje ikke. Husker politiet her tok fra en person telefonen og slettet opptak som var gjort av en ulykke. Personen fikk beskjed om at telefonen først ble gitt tilbake etter at de involverte var fjernet. De som filmer andre uten samtykke kan anmeldes for dette, så det er jo noe å vurdere hvis du blir oppringt Anonymkode: bf0cb...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Politiet bøtlegger idioter som filmer ulykker så jeg tror ikke du skal bekymre deg. Anonymkode: aea98...93e 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Om han har reiseforsikring dekker den mesteparten. Og anmelder han deg, sier du at det var et uhell. Du kom borti ham. Tilfeldigvis. Siden han stod og fektet med den. Anonymkode: b565b...c8c 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 En ung gutt i slutten av 20-årene...? Anonymkode: 9b30c...489 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om han har reiseforsikring dekker den mesteparten. Og anmelder han deg, sier du at det var et uhell. Du kom borti ham. Tilfeldigvis. Siden han stod og fektet med den. Anonymkode: b565b...c8c Dette! Det blir ord mot ord. Og anmeld han isåfall tilbake for å filme uten samtykke. F*** for en idiot. Kvalmt å filme ulykker og folk i sårbare situasjoner! Bra gjort, han fortjente det! Anonymkode: b427a...ef5 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Hadde det vært meg som hadde blitt anmeldt for dette, så hadde jeg pokker meg hengt han ut på nettet etterpå med fullt navn Anonymkode: a799e...93c 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 Du gjorde det eneste rette. Tøft gjort! Vær stolt av deg selv. Anonymkode: 4c113...057 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Men var jenta bevisst? Så hun at han filmet henne? Hun kan jo eventuelt bli et sterkt vitne, om hun ikke kjenner til gutten og vil beskytte han. Anonymkode: 891a9...94a
MizzVic Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 Ser ikke helt at dette skal kunne bli en sak. "Det var en alvorlig bilulykke, og da jeg stilte meg opp for å filme de skadde menneskene, ble noen så forbanna at de slo mobilen ut av handa mi" 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Men hvordan vet du at han ikke filmet situasjonen som bevis? Jeg vet at folk ofte filmer ulykker uten motiv. Men det kan jo hende han kjente jenta. Vet om en nabo som fikk god hjelp av at ulykken hans ble filmet. Anonymkode: 6d28a...927 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Bare nekt nekt nekt så blir det nok henlagt. Dette gidder ikke politiet bruke ressurser på. Anonymkode: 05bca...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Greit å kutte at noen filmet, men samtidig tuklet du med en film som kunne vært bevis. bedre å ta tlf og gi den til politiet. Anonymkode: 2d82d...c8d 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har akkurat kommet hjem etter en hendelse i trafikken, kom som 3. mann. En møteulykke, hvor alt tilsynelatende gikk relativt bra med de involverte. Ei ung jente (så helt fersk ut, 18- 20 år) satt foran rattet i bilen og virket til å være i sjokk. Hylgråt, og hadde vondt i nakken. En ung gutt, aner ikke hvor han kom fra, (så ut til å være i slutten av 20- åra) stod og FILMET jenta med mobilen sin. Uten å tenke, tok jeg tak i telefonen hans og slang den i asfalten. Tror jeg lot mitt eget sjokk av situasjonen gå utover han, kan aldri huske å ha vært så synlig sint noen gang. Kjeften han huden full. Eneste han svarte, var «Den skal du faen i meg erstatte» Flere var kommet til nå, ambulansen var nok rett rundt hjørnet. Jeg satt meg i min egen bil og kjørte hjem, helt skjelven. Tror han tok registreringsnummeret mitt. Hva skjer nå? Må sikkert erstatte den. Vet ikke hva som gikk av meg, har aldri i nærheten gjort noe lignende. På en annen måte synes jeg fyren som filmet jenta opptrådte svært respektløs? Anonymkode: fdb7e...4eb Jeg har ingen gode råd annet enn at dette nok blir ord mot ord, men vil bare si hurra for deg! ❤️ Hvis helvete finnes er jeg overbevist om at det har en egen plass for folk som stiller seg opp og filmer mennesker i vonde situasjoner som dette. Anonymkode: 90a79...c69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå