AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Hverken jeg eller mannen min er noe særlig utemenneske, men vi prøver å komme oss ut litt i helgene når barnet ikke er i barnehage. I ferier holder vi mest på med inneaktiviteter, selv om vi noen dager tar oss en tur på lekeplassen, i skogen osv, for barnets del. Så jeg lurer på hvor ofte det er vanlig at andre går ut med barna? Jeg føler noen er med barna ut hver dag, selv om de har vært i barnehage, og sikkert vært litt ute der også. Men er dette nødvendig? Og er det slik at de fleste foreldre elsker å være ute i skog og mark? Anonymkode: 51469...b74
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Vi er ute hver dag det ikke er barnehagedag. De er ute hver dag i barnehagen også. Det er litt unormalt i Norge å ikke være ute hver dag. Dessuten bor vi i knøttliten leilighet. Det er altfor smått og kjipt å sitte å glo i veggene her en hel dag. Anonymkode: 3ac89...a21 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Har ei på 1,5 år. Prøver å gå ut hver dag med mindre det er pøsregn og vind (bor på vestlandet). Trenger bare å være rett utenfor, er mye spennende der. Eller sykle tur eller dra til en lekeplass etc. Hun elsker å være ute og jeg føler dagene blir uendelig lange om vi bare er inne🙈 ikke alltid vi går ut etter barnehagen, men om det er fint vær gjør vi det😊 Anonymkode: 85aca...5c2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Nå er mine heldigvis store, men husker jeg hata og være ute, det mest kjedelige jeg kan tenke meg, men var jo ute en del, men langt fra hver dag, kanskje ikke uke heller. Anonymkode: 4874c...765 1
Gjest BethD Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 (endret) I helgene er vi ute hver dag. barnehagedagene er såpass hektiske at det er ikke mulighet til det da,dessuten får hun mye utetid i barnehagen. Hun (og jeg) har behov for frisk luft i løpet av helgen Endret 22. mars 2022 av BethD
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Har et barn på 2 år. Han er ikke interessert i å være ute i dårlig vær, typ kraftig regnvær, men så lenge været er ok, er vi ute hver dag i helger og ferier. Han går i barnehagen mandag til fredag og er ute hver dag der, så vi foreldrene er ikke ute med han hver dag når han har vært i barnehagen. Vi er allikevel ute relativt ofte etter barnehagen også. Anonymkode: 5c91c...9fd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Som barn haaata jeg å bli tvunget ut i vær og vind hver eneste dag, så jeg er ganske avslappet på det med mine barn. I hverdagen med skole og bhg så er vi ikke ute hver dag, bare når de selv vil, og det vil de ikke alltid når de endelig er hjemme etter en lang dag. vi har stort nok hus til at de kan leke i stua eller på rommene sine. Jeg legger stor vekt på at de skal få nok tid til å pusle med sitt. i helgene forsøker vi å «finne på noe». Men noen ganger så er vi bare hjemme og evnt tur ut når vi lufter hunden. barna tåler fint å være litt inne, akkurat som å være ute. Det spørs nok bare på hva slags type behov de har og at man må se på helheten. Anonymkode: f448e...ecb 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Vi er ute hver dag barna er hjemme fra barnehagen, de elsker begge å være ute og har mye energi, så det å være ute er en nødvendighet for å få ut all energien de har. Anonymkode: 3a35b...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 har et barn på 3 år. Er ute hver dag, med mindre vi er ordentlige syke. Føler vi alle går på veggen om vi ikke får litt luft og miljøforandring. Om sommeren er vi ofte ute etter barnehagen på vinteren tar vi noen ganger en tur ut for å hive søppel osv i løpet av kvelden. I helgene opplever jeg at det er nok av tid til å finne på aktiviteter inne og være ute i noen timer. Gikk også alltid minst en trilletur om dagen under permisjonen. Vi er som oftest i nærområdet og leker med nabobarn, noen gnager drar vi inn i skogen for å gå på tur der. Vi bor i en liten leilighet. Har tenkt over at vi har noen naboer med barn vi aldri ser ute, mener ikke det er noe galt i være inne, men jeg hadde ikke holdt ut inne en hel lørdag. Anonymkode: 6d988...dbd 2
Splittbinders Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 Nå er barna store nok til å være ute alene, så på hverdager er de i så fall ute alene mens vi feks lager middag. I helgene er vi alltid ute sammen, men om vi bare henger rundt husveggene gjør vi ulike ting (voksne rydder i en bod eller fikser i et blomsterbed mens barna leker - bor i rekkehus med mange barn rundt oss). Vi er nesten hver helg på tur i skogen - men så er vi glad i friluftsliv da 🙂 Vi har en slags familieregel om at alle skal være ute minst en time på fridager, uansett vær. Skal være særs elendig vær om vi går bort fra det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Har heldigvis barn som begynner å bli store og som aktiviserer seg mye selv. Syns det er et for stort fokus på at man MÅ ut hver dag uansett vær og at vi foreldre må aktivisere og organisere alt rundt barna. De klarer jo snart ikke å finne på noe selv siden de er så vant til voksne som forteller de hva de skal gjøre til enhver tid. Anonymkode: cddb9...f38 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 Da gan var liten, hver eneste dag. Anonymkode: 8e714...94e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 I bhg er de ute i flere timer hver dag. Derfor har vi ingen dårlig samvittighet for å tilbringe helgene innendørs dersom det er det vi vil. Noen ganger går vi turer eller leker i hagen. Men siden 4-åringen ofte er sliten etter 7-timers dager i bhg får hun selvsagt slappe av innendørs om hun føler for det. Synes det grenser til barnemishandling å tvinge slitne unger med på tur. Anonymkode: b4d0a...27f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I bhg er de ute i flere timer hver dag. Derfor har vi ingen dårlig samvittighet for å tilbringe helgene innendørs dersom det er det vi vil. Noen ganger går vi turer eller leker i hagen. Men siden 4-åringen ofte er sliten etter 7-timers dager i bhg får hun selvsagt slappe av innendørs om hun føler for det. Synes det grenser til barnemishandling å tvinge slitne unger med på tur. Anonymkode: b4d0a...27f Er barna dine slitne etter en god nattesøvn pga dager i barnehage? Da burde du ta en tur til legen med de Anonymkode: 44b7f...77a 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er barna dine slitne etter en god nattesøvn pga dager i barnehage? Da burde du ta en tur til legen med de Anonymkode: 44b7f...77a Det er helt normalt å være sliten etter hverdagene når helgen kommer. Enten man går i barnehage, på skole, eller er voksen og går på jobb. Det har ingenting med sykdom å gjøre. Anonymkode: b4d0a...27f 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Vi er ute omtrent hver dag det ikke er barnehage. Noen ganger er vi litt ute etter barnehagen også, særlig på sommeren, men det går jo litt slag i slag på ettermiddagene fram til sengetid. De dagene vi bare er inne, blir det generelt litt dårlig stemning. Anonymkode: 5219a...29b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 Vi går ut hver dag. Det trenger ikke å være store greiene. Anonymkode: 8e4a1...aab
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I bhg er de ute i flere timer hver dag. Derfor har vi ingen dårlig samvittighet for å tilbringe helgene innendørs dersom det er det vi vil. Noen ganger går vi turer eller leker i hagen. Men siden 4-åringen ofte er sliten etter 7-timers dager i bhg får hun selvsagt slappe av innendørs om hun føler for det. Synes det grenser til barnemishandling å tvinge slitne unger med på tur. Anonymkode: b4d0a...27f Oppfatter at barna blir slitene i barnehagen. Men mest mentalt utslitte. Å være på tur er noe annet, som gir en annen energi. Men hviledager er også viktig. Anonymkode: 8e4a1...aab 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 I helger og ferier er vi stort sett ute hver dag, litt avhengig av vær og vind og hva vi evt har av andre planer. Men, stort sett tar vi oss en tur ut i naturen, går eller sykler i nærområdet, en tur på fotballbanen eller lekeplassen el. Eller i det minste ut i Hagen en tur. Vi merket at humøret til alle i familien har godt av noen timer utendørs. I vinterhalvåret er vi sjelden ute i ukedagene etter barnehage og skole. Er det snø er vi gjerne ute, men her vi bor er det stort sett bare mørkt, vått og kaldt om ettermiddagen. Resten av året er vi endel ute også i ukedagene. Men, men diverse aktiviteter osv er det ikke alltid det blir så mye tid. Men, er været greit spiser vi feks gjerne utendørs. Anonymkode: e93c3...506
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I bhg er de ute i flere timer hver dag. Derfor har vi ingen dårlig samvittighet for å tilbringe helgene innendørs dersom det er det vi vil. Noen ganger går vi turer eller leker i hagen. Men siden 4-åringen ofte er sliten etter 7-timers dager i bhg får hun selvsagt slappe av innendørs om hun føler for det. Synes det grenser til barnemishandling å tvinge slitne unger med på tur. Anonymkode: b4d0a...27f Vet du hva barnemishandling er? Herregud altså Anonymkode: 8e714...94e 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå