AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Min venninne har en større instagramkonto (ca 30.000 følgere) der hun deler ting om kosthold og livsstil. Hun poster bilder og videoer fra trening og mat hun spiser, samt bilder av hunden sin og litt andre hverdagsgreier. Men her om dagen fikk jeg tilsendt noen tegninger som er delt på en lukket fb-gruppe, der folk tegner grove, seksualiserte tegninger av influensere og kjendiser for å runke til de. Tegningene viser tydelig min venninne, bl.a med tatoveringer hun har, og er lagt ut under navnet hennes. Gruppa er ganske stor og internasjonal. Venninnen min er stressa og satt ut, og vi lurer på om det kan anmeldes eller noe? Hun har lyst til å stenge hele insta, og det skjønner jeg godt. Vi er 26 år gamle. Anonymkode: 38265...d34
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min venninne har en større instagramkonto (ca 30.000 følgere) der hun deler ting om kosthold og livsstil. Hun poster bilder og videoer fra trening og mat hun spiser, samt bilder av hunden sin og litt andre hverdagsgreier. Men her om dagen fikk jeg tilsendt noen tegninger som er delt på en lukket fb-gruppe, der folk tegner grove, seksualiserte tegninger av influensere og kjendiser for å runke til de. Tegningene viser tydelig min venninne, bl.a med tatoveringer hun har, og er lagt ut under navnet hennes. Gruppa er ganske stor og internasjonal. Venninnen min er stressa og satt ut, og vi lurer på om det kan anmeldes eller noe? Hun har lyst til å stenge hele insta, og det skjønner jeg godt. Vi er 26 år gamle. Anonymkode: 38265...d34 Det kan anmeldes. Men det er enkelt å komme rundt, ved å skifte navn på fila og blure tattisen Det sagt: Hun er klar over regel 34? Hun vet at dette er en av de mer milde versjonen av dette? Anonymkode: c34cf...53b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kan anmeldes. Men det er enkelt å komme rundt, ved å skifte navn på fila og blure tattisen Det sagt: Hun er klar over regel 34? Hun vet at dette er en av de mer milde versjonen av dette? Anonymkode: c34cf...53b Regel 34? Vet ikke hva det betyr. Jeg tror ikke det hadde vært like ukomfortabelt og invaderende hvis det ikke var så åpenbart at det er henne. 😔 Anonymkode: 38265...d34
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Søkte opp regel 34, og joda, vi forstår det. Men det kan ikke være greit at folk objektiviserer og seksualiserer mennesker på denne måten selv om de per definisjon er offentlige personer? Hun har vært helt ute av seg siden jeg sendte henne dette nå, og det føles skikkelig kvalmt og ubehagelig. 😔 Anonymkode: 38265...d34
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Har snakket med en jurist i politiet, og de sier det er grunnlag for anmeldelse. Er det noen som har hatt en liknende sak og vil fortelle om erfaringer? 🙏 Anonymkode: 38265...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå