Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Like før jul i fjor, fikk jeg plutselig et herpes-utbrudd i underlivet. Da hadde jeg vært sammen med kjæresten min i 7 år.

Før hans tid, har jeg selvsagt hatt sex og vært i forhold med andre, men aldri hatt en kjønnssykdom. Aldri hatt problemer i underlivet, generelt. Så dette herpesutbruddet kom litt brått på oss, etter som vi bare har vært med hverandre de siste 7 årene. Vi snakket mye om det, og vi begge har ganske lav kunnskap når det gjelder kjønnssykdomer, etter som vi ikke har noe erfaring med det. Jeg husker for noen år siden, at han klaget over svie på penis, men at han ikke så noe spesielt. Og det kan være flere årsaker. På lik linje med at jeg kunne få rifter etter sex noen ganger, og dermed svie.

Nå er det flere mnd'er siden vi gjorde det slutt, og jeg har fått et nytt utbrudd, og begynte å tenke på dette igjen.

Dere som kan noe om herpes, hvor sannsynlig er det at han har vært utro i disse 7 årene? Virker så rart at jeg skulle fått dette utbruddet så mange år etter å ha hatt sex med noen andre. Det vil jo da potensielt være 8-9år (+) siden jeg kunne blitt smittet av noen andre enn han..

Anonymkode: 6b09b...1f5

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1567603-har-han-gitt-meg-en-kj%C3%B8nnssykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du nedsatt immunforsvar før jul da du fikk det? Av sykdom eller ekstrem stress? 

Det er litt rart å plutselig få utbrudd.. 

Anonymkode: 32e0c...93a

Nei, ikke noe mer enn ellers, tror jeg. Ingen av oss har hatt munnsår heller, så jeg forstår ikke helt koblingen. Jeg mistenkte utroskap med én gang, men gynekologen sa at det kan ligge latent i mange år. Men jeg synes bare hele greia er jævlig rart.. Han påstår at han heller ikke har hatt så mange sexpartnere, så jeg følte meg veldig "skitten" når jeg plutselig fikk utbrudd, etter så mange år. Akkurat som at det er min feil.

TS

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke noe mer enn ellers, tror jeg. Ingen av oss har hatt munnsår heller, så jeg forstår ikke helt koblingen. Jeg mistenkte utroskap med én gang, men gynekologen sa at det kan ligge latent i mange år. Men jeg synes bare hele greia er jævlig rart.. Han påstår at han heller ikke har hatt så mange sexpartnere, så jeg følte meg veldig "skitten" når jeg plutselig fikk utbrudd, etter så mange år. Akkurat som at det er min feil.

TS

Herpes rundt munnen og kjønnsherpes er to ulike virus, så det er ikke noen sammenheng mellom at man har utbrudd begge steder. 

Anonymkode: 9e2f8...d9b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herpes rundt munnen og kjønnsherpes er to ulike virus, så det er ikke noen sammenheng mellom at man har utbrudd begge steder. 

Men hvis én av partene har munnsår og utfører oralsex, så kan man vel også få utbrudd nedentil?

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Like før jul i fjor, fikk jeg plutselig et herpes-utbrudd i underlivet. Da hadde jeg vært sammen med kjæresten min i 7 år.

Før hans tid, har jeg selvsagt hatt sex og vært i forhold med andre, men aldri hatt en kjønnssykdom. Aldri hatt problemer i underlivet, generelt. Så dette herpesutbruddet kom litt brått på oss, etter som vi bare har vært med hverandre de siste 7 årene. Vi snakket mye om det, og vi begge har ganske lav kunnskap når det gjelder kjønnssykdomer, etter som vi ikke har noe erfaring med det. Jeg husker for noen år siden, at han klaget over svie på penis, men at han ikke så noe spesielt. Og det kan være flere årsaker. På lik linje med at jeg kunne få rifter etter sex noen ganger, og dermed svie.

Nå er det flere mnd'er siden vi gjorde det slutt, og jeg har fått et nytt utbrudd, og begynte å tenke på dette igjen.

Dere som kan noe om herpes, hvor sannsynlig er det at han har vært utro i disse 7 årene? Virker så rart at jeg skulle fått dette utbruddet så mange år etter å ha hatt sex med noen andre. Det vil jo da potensielt være 8-9år (+) siden jeg kunne blitt smittet av noen andre enn han..

Høres ut som både utroskap og smitte deg deretter ja.

AnonymBruker

Hør på gynekologen. Du sier selv at du har lave kunnskaper om kjønnssykdommer, så da spiller det ingen rolle at du synes at det er jævlig rart. Gynekologen har rett. Selvsagt kan han ha vært utro. Men herpesen er ikke noe bevis på det. Det kan han til og med ha fått ved fødselen.

Anonymkode: e6e3d...5a8

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei det kan fint være samme virus. Jeg har Hsv-1 på munnen og mannen har Hsv-1 på penis. Slutt å spre feilinformasjon!! 

Anonymkode: b4b13...3ea

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det kan fint være samme virus. Jeg har Hsv-1 på munnen og mannen har Hsv-1 på penis. Slutt å spre feilinformasjon!! 

Anonymkode: b4b13...3ea

TS trekker en slutning til at hun syns at det er rart med utbruddet og at ingen av dem har hatt munnsår heller. Da er det på sin plass å påpeke at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom herpes på leppene og herpes i underlivet, og at det initgabfapunktet er to ulike virusvarianter selv om de ja kan «bytte plass». Det er ikke slik at når man har herpes så popper det automatisk frem utbrudd begge steder. Skal jeg utbrodere det enda grundigere for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...