Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettopp oppdaget en fantastisk verden; strawberrynet!

jeg bestilte en del der i går, og fant ut at det var enda mer jeg ville ha! :)

Men ble så usikker av artikkel her inne som snakket noe om Mva??? Er det slik at prisene på denne siden er uten MVA og at jeg må betale dette i tiilegg? Og så vil jeg gjerne høre om erfaringer dere andre har hatt med denne siden. Jeg har kjøpt en del Dermalogica produkter, og i forhold til "dinhud.no" sine priser, er dette nesten dobbelt så billig. Kan dette være rett? (Hååååååper det!) - løpe og kjøpe mer-............

håper på raske tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

MVA er noe du må betale HVIS du bestiller over kr 200NOK.

Siden frakten er gratis så kan du jo like så godt bestille èn og èn ting under 200NOK, slik at du slipper MVA.

Og ja, det er halvparten av prisen til f.eks dinhud.no

Så en tråd her inne for noen mnd siden om at folk trodde dinhud.no bestilte i fra strawberrynet for så å selge videre, så jeg sendte de en mail og spurte, men de svarte aldri. Hadde vært litt gøy å få svar.

Skrevet

ok. takk for svar! Men kan du fortelle meg hvor mye mva er på? :sjenert: og dere andre som bestiller, bestiller dere da for en og en ting til under 200? skjønte ikke helt dette, jeg...

Skrevet

meg igjen....jeg bestilte varer for ca.1000.- i går. betyr det da at jeg får mva oppå dette igjen? og hvis jeg da fakser kostnadene mine til dem, betaler de tilbake også mva? Tror ikke jeg helt forstår forskjellen på mva og toll....! Herregud, føler meg mindre intelligent. fint hvis noen gidder å mate meg denne informasjonen med teskje! :roll:

på forhånd takk for hjelp!

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
ok. takk for svar! Men kan du fortelle meg hvor mye mva er på? :sjenert:  og dere andre som bestiller, bestiller dere da for en og en ting til under 200? skjønte ikke helt dette, jeg...

25% som gjest skrev.

Og ja, jeg bestiller ofte under 200 kr for å slippe MVA.

Men hvis du bestiller over 200 må du selvfølgelig betale MVA.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
meg igjen....jeg bestilte varer for ca.1000.- i går. betyr det da at jeg får mva oppå dette igjen? og hvis jeg da fakser kostnadene mine til dem, betaler de tilbake også mva? Tror ikke jeg helt forstår forskjellen på mva og toll....! Herregud, føler meg mindre intelligent. fint hvis noen gidder å mate meg denne informasjonen med teskje! :roll:

Aha..hvis du har bestilt for 1000 må du vel regne med toll OG MVA... Så da blir det vel enda litt dyrere.

Jeg tror strawberrynet betaler tilbake alt mulig av ekstrautgifter du må ut med...litt usikker.

Skrevet

Ja, det var akkurat dette jeg lurte på.Om strawberrynet refunderer mva og toll. og om det bare gjelde hvis pakken bli stoppet i tollen. Noen som vet? Sitter nemlg med en liste til jeg vil bestille.... :sjenert:

Skrevet

De har en "goodwill ordning" der de er villige til å refunere mva ol dersom de får tilsendt kvitteringen på at du har betalt det beløpet på f.eks fax.

Jeg bestilte varer for over 1000 kr. Ble belastet ca 300 kr i mva og gebyr, sendte kvitteringen på det med et forklarende brev til dem på fax og fikk beløpet refundert en måneds tid senere. Glimrende! :)

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

hva betyr d at ''payment confirmation is pending'' ?. har ik fått prdouktet ennå og d har gått 6 dager...

Gjest Gjest
Skrevet

Så vidt meg bekjent er det ikke toll på kosmetikk. Det betyr at du betaler 1000kr+25%MVA+fortollingsgebyr til Posten(ca 80kr)

Strawberrynet har en service hvor de refunderer tollutgifter, men dette er noe de gjør for å være snille, ikke fordi at kundene har krav på det. Det lønner seg dermed ikke å sende en arg mail om at "nå får dere se til å betale tilbake penga mine" ;)

hva betyr d at ''payment confirmation is pending'' ?. har ik fått prdouktet ennå og d har gått 6 dager...

De venter på godkjennelse på VISA/kredittkortet ditt.

Gjest Gjest
Skrevet

Thank you for your email dated 17 June 2006.

We are sorry for the belated reply.

Unfortunately, we have not received your payment from Global Collect yet, please kindly send proof of payment showing :

Payment Amount

Date of Transaction

Beneficiary Account and Name

Name of Bank Account Holder

Description of the Transaction

so we can verify the payment with Global Collect and process your order. Please email a scan of the proof or fax to us at 852 28115138 or 852 25910301.

We apologise for any inconvenience caused. We look forward to receiving your reply.

Yours sincerely,

Kitty Wong

Customer Service Manager

www.StrawberryNet.com

d er dette svaret jg fikk når jg spurte dm om hvorfor d tar så lang tid, mn jg skjønr ik, må jeg betale før jg får produktet?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Når man handler på internett, må man stort sett alltid legge inn info om kredittkortet som skal belastes samtidig som man legger inn bestillingen.

Har aldri opplevd en nettbutikk som ikke tar seg betalt på forhånd. Tenk så mange som aldri ville betalt for varene dersom de fikk dem uten å måtte betale først..

Mailen betyr nok at du ikke har hatt dekning på kortet ditt eller at noe annet har hindret dem fra å belaste det.

Skrevet

Jeg er inne på LF og SN rett som det er.

Jeg finner aldri noe til under 200,- som jeg trenger. Alt av interesse koster fra 300,- og opp. Hmm.... Pokker ta.

Gjest Gjest
Skrevet
Når man handler på internett, må man stort sett alltid legge inn info om kredittkortet som skal belastes samtidig som man legger inn bestillingen. 

Har aldri opplevd en nettbutikk som ikke tar seg betalt på forhånd.  Tenk så mange som aldri ville betalt for varene dersom de fikk dem uten å måtte betale først..

Mailen betyr nok at du ikke har hatt dekning på kortet ditt eller at noe annet har hindret dem fra å belaste det.

tusen takk for svar, men hva er d da jg kan gjøre for å få produktet mitt ? Jeg er villig til å betale seff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...