Gå til innhold

Holdt dere barna hjemme fra skole/bhg når dere selv var syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at reglene er slik at barn kan teste positivt og leve som normalt så lenge de er i form. Nå tenker jeg litt mer på hva som er "sosialt akseptert". Jeg er alene med tre barn (mann offshore og negativ test). Jeg og eldste har testet positivt, og er naturligvis hjemme. Mellomste tester negativt. Minste har hatt flere dager med diaré, var derfor jeg testet meg fordi jeg mistenkte hun var smittet. Tester henne ikke da hun får panikk, men jeg går ut ifra at hun var smittet først. Jeg har holdt alle hjemme fordi jeg føler jeg må det, selv om alle tre nå er i helt fin form. Jeg har to dager igjen av isolasjon, men formen blir dårligere, jeg sliter med å ha tre friske barn hjemme nå som feberen min kom krypende. Minste er bare 2 og krever mye🥴 Hva er innafor? Vet reglene sier de kunne vært sendt for lengst, men vet det er mange her som fortsatt er hysteriske og vi bor på et lite sted.. Hva har andre gjort? 

Og ja, jeg er i overkant redd for hva andre tenker om meg, dessverre.. 🙈

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har full forståelse for at det er slitsomt med flere barn hjemme når du er alene og syk selv. Det er ufattelig slitsomt.

Men, er barna smitteførende så er det dumt å sende de i skole/bhg. Mange som prøver å unngå smitte har ikke noe annet valg enn å ha barna i skole/bhg og vi har alle et ansvar for å unngå å videreføre et virus med såpass konsekvenser. Hadde du syntes det var komfortabelt om andre foreldre sendte smittede barn med vitende vilje? Jeg ville holdt barna hjemme nå. Hadde det ikke vært korona hadde det vært noe annet. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, her ble alle hjemme fram til alle var friske. 

Skrevet

Minste testet før han gikk. Den var pos på dag 3, og ble da hjemme 4 dager.

Skrevet (endret)

Det er ikke gyldig fravær på de, og de kommer seg jo aldri på skolen om de skal være hjemme hver gang de er nærkontakt. 

Er de syke er de hjemme, har de positiv test er de hjemme. 

Så for deg hadde jeg holdt eldste hjemme i 4 dager, eller ut uka om det passet bedre. Minste hadde jeg holdt hjemme til symptomene var borte. 24, eller 48 timer eller hva det er etter siste bleie. Den mellomste hadde gått på skolen. 

Sikkert litt annerledes for mine da ungene hadde positiv test først, og var slik sett «immune» når vi fikk det. Vel i teorien i alle fall.

En slik korona i husstanden infeksjon kan jo vare i ukeavis. Jo flere husstandsmedlemmer jo flere uker. Om de skal holde seg hjemme, så blir det lenge. Så kan de gå noen uker så er det ny runde 😭

Nå avtar smittetilfellene, og vi kan håpe på en roligere vår/sommer og så blir det vel en stri høst igjen? Særlig om det ikke blir begrensninger.

Vil slenge på en god bedring 💜

Endret av Madame Butterfly
  • Liker 1
  • Opprett ny...