AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Er det et dårlig tegn. Jeg vet at referansen de ringte har gitt meg gode skussmål, for han og jeg har et veldig bra forhold og han ringte meg i ettertid for å fortelle at jeg var ringt til. Den andre referansen var ikke så relevant, og hun har ikke blitt ringt til. Hvordan skal jeg tolke dette? Så lyst på jobben.. Anonymkode: 0d269...516
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Er det et dårlig tegn. Jeg vet at referansen de ringte har gitt meg gode skussmål, for han og jeg har et veldig bra forhold og han ringte meg i ettertid for å fortelle at jeg var ringt til. Den andre referansen var ikke så relevant, og hun har ikke blitt ringt til. Hvordan skal jeg tolke dette? Så lyst på jobben.. Anonymkode: 0d269...516 Du kan ikke tolke det. Du må rett å slett vente. Anonymkode: 43669...b4c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Hos meg ringte de 1 av 3 referanser. Jeg fikk jobben. Anonymkode: 84742...23d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Tror det er ganske vanlig, de ser som regel bare etter røde flagg som om referansen i det hele tatt eksisterer. Jeg pleier å legge ved liste med referanser og en kort beskrivelse av hvordan de kjenner meg og hva de kan si noe om, har kun opplevd å ikke få jobben etter intervju én gang. Anonymkode: b3dd9...a1d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Det er nok ganske vanlig. Vi ringer ikke nødvendigvis alle referansene hvis "hovedreferansen" (som regel leder) kun sier fine ting. Dersom man får høre noe negativt ringer man gjerne flere for å bekrefte/avkrefte om flere har samme oppfatning. Da jeg søkte nåværende jobb oppga jeg leder og nærmeste kollega (som kjente meg aller best, på godt og vondt). Leder ble oppringt, men ikke kollegaen. Fikk jobben. Anonymkode: 31440...944
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 Jeg ringer vanligvis bare leder. Anonymkode: b9b8e...cf7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Takk for svar alle sammen! Da får jeg vente i spenning:) Anonymkode: 0d269...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå