Gå til innhold

Er dere fornøyd med å handle fra "Oda"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått varer derfra en gang og ble veldig fornøyd. Alle varene var superkalde og frukt og grønt var i kjempefine utgaver. Det fine er at de har et utvidet spekter med en del varer fra flere butikker enn f.eks. Meny har og jeg tenkte å benytte meg av det neste gang jeg bestiller, men jeg lurer på om noen har handlet planter derfra? De hadde en del buketter som jeg kunne ha tenkt å kjøpe ved hver handel, men lurer litt på hvor disse varene blir sendt ut fra og om blomstene/plantene tåler en evt. lang reise i kalde omgivelser greit? 

Jeg ser at man kan bli med og bestille når noen bestiller i samme området som en selv bor, for da blir det billigere/forurenser mindre etc. Det gjør jeg jo gjerne, men sendes alt ut fra et stort lager i en storby, eller hvordan er det? Noen som vet? 

Det var litt uvant å få varene i pappkasser. Litt vanskeligere å bære når esken var tung og en må helt ned på bakken for å løfte opp og inn i hus, men ellers er jeg veldig fornøyd.

Anonymkode: 1a855...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er fornøyd med Oda-levering

Anonymkode: 56e6b...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig fornøyd! Begynte med det fordi jeg ikke kan bære så mye lenger. Det er  lettvint å få matvarer på døra! Eneste som er dumt er at alle varene er stappet oppi esken, jeg liker å sortere når jeg pakker selv, tungt nederst og potetgull øverst. Noen ganger har jeg opplevd knuste egg eller produkter som er dårlige men det er bare å gi beskjed så erstatter de varen.

Anonymkode: 7b0ee...270

• Liker 1
Skrevet (endret)
sommermor skrev (10 minutter siden):

Hva er Oda ?

Leverer dagligvarer hjem på bestilling. Du kan bestille i dag og få ukens dagligvarer levert på døren i morgen, på valgt klokkeslett.

Tidligere het de Kolonial.no, nå er det Oda.no, da de følte at internasjonalt var ordet "kolonial" litt belastet (etter tidligere kolonistyre og sånt).

For å svare på hovedinnlegget;

ja, jeg er veldig fornøyd med Oda. Bestiller derfra ofte. Veldig bra varer. Har det vært noe feil eller noe som ikke er som det skulle være, er de raske med å svare deg, kreditere deg for varen og beklage. Ikke noe problem eller spørsmål.

Er det noe å pirke på, så er det at noen ganger, så pakker de ikke varene logisk. Eggekartongen kan ligge under to-tre tunge flasker med iste, for eksempel... opplevde et par knuste egg en gang, men igjen var det ikke noe spørsmål fra dem. De beklaget og refunderte beløpet for eggene med en gang, selv om bare to egg var knust.

PS! Blomster har jeg aldri kjøpt derfra, men jeg tror nok du ville fått pengene tilbake umiddelbart om det var noe galt med de blomstene du mottar. Tror du trygt kan ta sjansen :)

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Fornøyd, lettvint, god service og greie priser

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er fornøyd. Jeg har gratislevering de neste 6 mnd, hvis jeg handler for over 700 (?ca) minimum 2 ganger i mnd. Men det er mulig jeg får det fordi jeg har vært kunde lenge.

Blomster har jeg aldri kjøpt der.

Anonymkode: c8957...420

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt ok. Ofte dårlig kvalitet på frukt og grønt syns jeg. I tillegg til at det generelt er dårlig utvalg og litt dyrt

Anonymkode: c76c0...97d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Foodora Market er bedre enn Oda. Da jeg brukte Oda, var det ikke alltid jeg fikk varene jeg skulle ha - selv om det sto at de var på lager. Noen varer var feil etc.

Med Foodora Market er jeg super fornøyd, da får jeg også varene 30 min etter jeg har bestilt dem. Aldri opplevd å ikke få varer som er bestilt  

Anonymkode: 00126...c81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes Foodora Market er bedre enn Oda. Da jeg brukte Oda, var det ikke alltid jeg fikk varene jeg skulle ha - selv om det sto at de var på lager. Noen varer var feil etc.

Med Foodora Market er jeg super fornøyd, da får jeg også varene 30 min etter jeg har bestilt dem. Aldri opplevd å ikke få varer som er bestilt  

Enig i det med Oda, har manglet varer jeg har bestilt flere ganger. Skulle ønske Foodora Market leverte hit jeg bor, men bor vel for langt ut på landet for det 

Anonymkode: 85e5b...73d

AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd -har en sykdom så jeg ikke kommer meg spes ofte i butikken selv og da er det genialt med levering på døra. Vi ukeshandler der hver uke, gjort i drøyt 1 1/2 år og forsvinnende lite feil og har det vært noe så får vi penger tilbake kjapt eller rabatt på neste bestilling. Kjappe med å svare på kundeservice 

Anonymkode: 5864c...11b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 2f4b2...e87

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler fra Oda hver uke og er superfornøyd! Til morsdag bestilte jeg to kjempefine buketter med roser og brudeslør, de holdt seg fine i 1,5 uke! :) Så ingenting å klage på. Som de over skriver så er de raske til å svare og tilbakebetale dersom det er noe! Manglet en gang en vare og fikk pengene igjen med en gang. Har fått en ekstra vare en gang også, den fikk jeg beholde. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Oda et par ganger i uka i snart 2 år. Har fortsatt ikke vært noe tull. Kommer nok aldri til å gå i en vanlig dagligvarebutikk igjen.

Anonymkode: 73941...981

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ser at man kan bli med og bestille når noen bestiller i samme området som en selv bor, for da blir det billigere/forurenser mindre etc. Det gjør jeg jo gjerne, men sendes alt ut fra et stort lager i en storby, eller hvordan er det? Noen som vet? 

Oda har et stort lager på Lørenskog, og skal straks åpne et lager til (i Lier).
Hvis du følger med på kartet når du venter på levering vil du se at bilene leverer til naboene dine. Dette er absolutt mye mer miljøvennlig enn at alle kjører hver sin bil til butikken. Jeg bor i et tettbygget område med rekkehus og tomannsboliger, og jeg ser på kartet at Oda-bilen leverer til mange av naboene mine før den kommer til meg (jeg bor innerst på området). Når så mange slipper å bruke bilen til butikken blir det færre biler på småveien i boligområdet og dermed blir det også tryggere for barna å leke ute. Synes egentlig det er helt høl i huet at alle skal kjøre hver sin bil til butikken, det er jo i tillegg skikkelig sløsing med tid. Er så mye enklere og raskere å handle fra sofaen. Synes egentlig det er litt rart med de som er så inngrodd i gamle vaner at de fortsatt drar og handler på Kiwi. 

Anonymkode: 38fe2...874

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Grønnsakene kan være av litt varierende kvalitet og de har glemt ting flere ganger men de har alltid ordnet opp. 

Anonymkode: 4c651...e84

AnonymBruker
Skrevet

Bestiller fra de en gang i uken. Kjempe fornøyd 🙂

Har jeg fått dårlige frukt/grønnsaker eller annet har de refundert pengene eller kommet med nye varer dagen etterpå. Er de forsinket får jeg avslag på neste bestilling. 

Anonymkode: 8274b...709

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bare hørt om Foodora Market, men jeg trodde Foodora var sykkelbud? (sorry) Kjører de bil? Kan et Foodora bud ha med seg alle dagligvarene for en hel ukeshandel, for eksempel, sånn som Oda gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd. Korte ledetider, god leveringsservice og informasjonsflyt til oss kunder.

Egentlig et selskap jeg kunne tenkt meg å jobbe i.

Anonymkode: 0333e...218

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg har bare hørt om Foodora Market, men jeg trodde Foodora var sykkelbud? (sorry) Kjører de bil? Kan et Foodora bud ha med seg alle dagligvarene for en hel ukeshandel, for eksempel, sånn som Oda gjør?

Foodora er MYE dyrere enn Oda, og har mye dårligere utvalg. Tviler på at noen ukeshandler der egentlig.

Anonymkode: 73941...981

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...