Gå til innhold

Tror dere disse parene egentlig er så lykkelige sammen som de fremstår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ett par på sosiale medier spesielt, Haftor Bjørnsson og Kelsey Henson. Har fulgt de begge en lang stund nå. 
De virker så lykkelige sammen, jeg blir nesten litt sjalu og skulle ønske mitt eget forhold hadde vært like spennende. 
De virker oppriktig lykkelige, og kjenner en misunnelse på følelsen av å være så suksessfull som det paret er, både med kjærlighet og business.

Noen som vet av tilfeller der par har fremstått som særs lykkelige, men hvor realiteten har vært en helt annen?

Anonymkode: 9bcf0...283

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke om de er lykkelige, helt ok eller har det kjipt, hverken i det romantiske forholdet, i forholdet til barnet, eller i jobbene sine. 

Men det virker ganske klart at du kjeder deg litt i ditt forhold og muligens i din jobb også. Blir ditt liv bedre hvis de sliter i forholdet? 

Anonymkode: ff707...15b

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke hvem de er en gang, men det er ikke et godt tegn at du ønsker at de har det dårlig bare så du ikke skal bli misunnelig. På tide å ta tak i ditt eget forhold!

Forresten, det er mange som ser lykkeligere ut enn de er. Av de som skryter mest f eks på fb er ofte par som sliter og prøver å overbevise seg selv og verden. Det vet jeg etter å ha fulgt med på par jeg vet har vært på randen av skilsmisse. Men det betyr jo ikke at det gjelder alle, noen er faktisk lykkelige. Og hvis flere var lykkelige, så ville verden vært et bedre sted.

Får litt vondt i magen av folk som ønsker andre ned i søla av ren misunnelse.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Aner ikke om de er lykkelige, helt ok eller har det kjipt, hverken i det romantiske forholdet, i forholdet til barnet, eller i jobbene sine. 

Men det virker ganske klart at du kjeder deg litt i ditt forhold og muligens i din jobb også. Blir ditt liv bedre hvis de sliter i forholdet? 

Anonymkode: ff707...15b

17 minutter siden, Lovis Fenja said:

Vet ikke hvem de er en gang, men det er ikke et godt tegn at du ønsker at de har det dårlig bare så du ikke skal bli misunnelig. På tide å ta tak i ditt eget forhold!

Forresten, det er mange som ser lykkeligere ut enn de er. Av de som skryter mest f eks på fb er ofte par som sliter og prøver å overbevise seg selv og verden. Det vet jeg etter å ha fulgt med på par jeg vet har vært på randen av skilsmisse. Men det betyr jo ikke at det gjelder alle, noen er faktisk lykkelige. Og hvis flere var lykkelige, så ville verden vært et bedre sted.

Men hvor i alle dager får dere det fra at jeg ønsker andre vondt eller ned i søla?

Jeg spør kun fordi jeg prøver å finne ut av om jeg blir blendet av falsk lykke, og ser tilbake på mitt eget forhold med litt misunnelse på falskt grunnlag. Ikke værre enn det. 

Du kan sammenligne det med jenter som får det bedre med sitt eget selvbilde, når de blir gjort oppmerksom på at 90% av pene jenter på sosiale media redigerer bildene sine. 
Ikke værre enn det.

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvor i alle dager får dere det fra at jeg ønsker andre vondt eller ned i søla?

Jeg spør kun fordi jeg prøver å finne ut av om jeg blir blendet av falsk lykke, og ser tilbake på mitt eget forhold med litt misunnelse på falskt grunnlag. Ikke værre enn det. 

Du kan sammenligne det med jenter som får det bedre med sitt eget selvbilde, når de blir gjort oppmerksom på at 90% av pene jenter på sosiale media redigerer bildene sine. 
Ikke værre enn det.

Det er siste setningen som gjør at vi tror det. Men godt å høre at det ikke er sånn :)

Edit: såklart det er mange flotte fasader! Alle har vi vårt.

Endret av Lovis Fenja
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvem de er, men min erfaring er at de som er veldig opptatt av å vise at de er lykkelige, sjelden er det. :) 

Anonymkode: d778e...86a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For det første har jeg aldri hørt om de. For det andre, så stoler jeg absolutt ikke på hvordan folk  framstiller seg selv på sosiale medier. SM er det perfekte stedet for å framstå slik en ønsker, ikke nødvendigvis hvordan det faktisk er. Jo hardere de prøver, jo mindre tror jeg på det.

Anonymkode: 3938d...02d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er lykkelige, er det bare, de trenger ikke overbevise andre.

Likedan med de som er snille, de sier det ikke, de bare er det. 

Anonymkode: 0100e...93c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nevner bare Gabby Petito og Brian Laundrie. 

Jeg pleier å spørre meg selv om innholdet jeg følger på sosiale medier får meg til å føle meg bra eller dårlig, og lar aktivt være å følge ting som gir meg dårlig selvbilde. Det er vel bedre å være tilstede i sitt eget liv enn å drømme seg bort i andres? 

Anonymkode: 5bd04...21d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En tendens jeg har lagt merke til flere ganger, er at de som går fra hverandre ofte er de som så ut til å ha det helt fantastisk sammen på sosiale media, gjennom hyppige oppdateringer og bilder av den tilsynelatende solskinnstilværelsen.  sammen. De virker veldig opptatt av å overbevise andre om hvor fint de har det, før det plutselig blir slutt. Dette gjelder egentlig på andre områder også, jeg følger for eksempel ei gammel klassevenninne på Insta som stadig vekk legger ut hvor glad og herlig og fantastisk babyen hennes er hele tiden, samtidig som hun syter til nære venninner over hvor forferdelig hun har det fordi babyen er så vanskelig å ha med å gjøre...🙄

Sosiale medier er stort sett bare løgn, ingen har det så fantastisk som de later som.

Anonymkode: 277bf...64b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke tro på at det som skjer på SoMe er det virkelig livet. Det er ingen som legger ut bilder av grining/krangler/vonde tider.

Anonymkode: 01d20...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik som jeg ofte erfarer, er folk som deler sitt perfekte liv ofte de som sliter mest i forholdet. 

La oss si at ei dame skriver om typen sin på face og legger ut bilde på insta hele tiden. 
Dette gjør hun fordi hun er usikker på forholdet og fordi hun føler hun må please han for å holde fart i forholdet. 

Dette er et mønster jeg har sett ofte. 

Anonymkode: c0751...39d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en slags reklame for en blogg eller noe? Dette er jo ikke noen man har hørt om.

Anonymkode: ffd13...6c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haftor Bjørnsson er verdens sterkeste mann, så tror ikke han trenger noen form for reklame. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haftor Bjørnsson er verdens sterkeste mann, så tror ikke han trenger noen form for reklame. 

Neivel.

De fleste her vet tydeligvis ikke hvem "verdens sterkeste mann" er, og har i alle fall ikke satt seg inn i hvordan de tror forholdet hans er.

Sier som de andre, at når man driver og fronter egen lykke, så er det ofte et dårlig tegn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neivel.

De fleste her vet tydeligvis ikke hvem "verdens sterkeste mann" er, og har i alle fall ikke satt seg inn i hvordan de tror forholdet hans er.

Sier som de andre, at når man driver og fronter egen lykke, så er det ofte et dårlig tegn.

Jeg er overhodet ikke uenig her. 

Ekskona mi drev å skrev så mye om sin nåværende kjæreste på facebook om hvor fantastisk han er. Jeg kødder ikke, hun har kommet gråtende til meg 4-5 ganger og fortalt hvor jævlig han er... Dagen etter er det samme vaset på facebook. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke værre enn det.

Ikke så veldig rart om folk tolker sjalusi og misunnelse som et indirekte ønske om at verden og menneskene du ser rundt deg hadde vært på ditt eget nivå. Disse følelsene går ofte hånd i hånd.

Man kan fint registrere at andre har et fint liv, og tenke tanken om at man kunne ønske å leve et tilsvarende liv, uten å kjenne på misunnelse. 

Anonymkode: 4b1ff...480

AnonymBruker
Skrevet

Driter så sykt i om andre er lykkelige eller ikke. Det får de ta seg av selv… hvordan og hvorfor skal det være et problem for meg om andre er lykkelige???? Eller ikke lykkelige? Er jo ekkelt om de ikke er lykkelige for da oppfører de ser sånn som TS. Skal pirke på andre på det de mangler selv. 

TS, du kan heller dra til byen og skrike ut om hvor lite lykkelig du er… helst et sted der det er mange folk.. sett ut en hatt så du kan få noen mynter til et flaxlodd eller to. Eller penger til Ukraina-krisen. 

Anonymkode: 789e7...1ee

AnonymBruker
Skrevet
Lovis Fenja skrev (5 timer siden):

Har selv observert de parene som fremstår så veldig lykkelige på SoMe er kun siste krampetrekning for å overbevise seg selv og alle andre at dem er lykkelige… og så går det en stund og så kommer bruddet. 
De parene som har det veldig bra har ikke behov for å dele det med hele verden 

Anonymkode: e25bd...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fint lage en instagram-konto og presentert livet vårt og ekteskapet mitt som helt ydillisk, perfekt, rett og slett feilfritt! Slenge med noen bilder fra våre ferier utenlands slik at folk tror vi reiser mye, kanskje noen bilder fra en og annen resturant/feiring slik at folk tror vi spise rmye ute. Kanskje par bilder av noen fjellturer eller løpeturer så vi fremstår som sportslige og sunne som f... 

jesus christ... Det du ser på instagram er ikke helhetsbildet. Tvert imot er det mer eller mindre en løgn. 

I mitt ekteskap så kommer det innimellom kranglig og uenigheter, vi lever ett notmalt familieliv. Når jeg er hjemme går jeg enkelt rundt i joggebukse og trenger ikke å kle meg ut for å være atraktiv for mannen min. Og ja kjære deg.. jeg kan ikke telle antall krangler og diskusjoner jeg og mannen har hatt. Men vet du hva? det er jeg nesten glad for, og vi elsker hverandre for det vi er. Alt det vi har vært gjennom sammen, gjør at vi forstår og kjenner hverandre godt. Ville ikke byttet ut mannen og barna for noe i verden! 

jeg kan skjønne at folk bruker sosiale medier til diverse ting og legger ut bilder. Alt med mote. Men disse som virkelig legger mye tid i dette lager et feil bilde av livet sitt.... 

Anonymkode: 26ec5...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...