AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Del Skrevet 22. mars 2022 Hei, Er det noen her som har hatt covid og som har fått ekstremt vondt i halsen? jeg klarer ikke svelge, det kjenns som et åpent sår helt øverst / bak på tunga. har hatt halsbetennelse flere ganger, men dette er verre. Anonymkode: 61e65...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mefe Skrevet 22. mars 2022 #2 Del Skrevet 22. mars 2022 Ja d føltes som om noen hadde helt kokende vann nedover i halsen.. var slik i 3 dager og så gikk d med halsen litt over. da kom forkjølelsen, tettheten og hostingen.. god bedring 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Del Skrevet 22. mars 2022 Ja, jeg hadde det. Og måtte ha antibiotika. CRP Var kjempe høy. Det kjentes ut som om jeg svelget knust glass. Anonymkode: 7e03a...248 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Del Skrevet 22. mars 2022 mefe skrev (9 minutter siden): Ja d føltes som om noen hadde helt kokende vann nedover i halsen.. var slik i 3 dager og så gikk d med halsen litt over. da kom forkjølelsen, tettheten og hostingen.. god bedring Ja, okei -takk😊 godt at jeg ikke er alene om det. Litt andre veien for meg, startet med whiskeystemme og høy feber i to dager. I natt kom halsen 😬 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg hadde det. Og måtte ha antibiotika. CRP Var kjempe høy. Det kjentes ut som om jeg svelget knust glass. Anonymkode: 7e03a...248 Oj, hvor mange dager tok det før du tok CRP? Anonymkode: 61e65...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, okei -takk😊 godt at jeg ikke er alene om det. Litt andre veien for meg, startet med whiskeystemme og høy feber i to dager. I natt kom halsen 😬 Oj, hvor mange dager tok det før du tok CRP? Anonymkode: 61e65...f8a Ambulansen/ legebilen tok det på dag 2. Jeg har operert bort mandlene, men har seriøst aldri hatt så vondt som da. Klarte nesten ikke puste, eller prate. Men det verste var den halsen. Var som å svelge knust glass i hver dråpe.. har du så vondt?? Be om en crp. Da går det hvetfall tilbake Anonymkode: 7e03a...248 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Del Skrevet 22. mars 2022 Hjelper det ikke med smertestillende? Jeg har ikke hatt covid (som jeg vet om), men hadde ekstremt vondt i halsen da jeg hadde kyssesyken, og da hjalp det skikkelig godt med smertestillende, sånn at jeg i det minste fikk i meg litt mat. Anonymkode: e8519...f60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Del Skrevet 22. mars 2022 Ja. Jeg hadde fire dager med ekstremt vondt i halsen. Det var strevsomt å svelge mitt eget spytt på det verste. Har tatt mandlene som barn, og trodde ikke jeg skulle få oppleve slike smerter i halsen igjen. Anonymkode: eb4c0...483 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ambulansen/ legebilen tok det på dag 2. Jeg har operert bort mandlene, men har seriøst aldri hatt så vondt som da. Klarte nesten ikke puste, eller prate. Men det verste var den halsen. Var som å svelge knust glass i hver dråpe.. har du så vondt?? Be om en crp. Da går det hvetfall tilbake Anonymkode: 7e03a...248 Oj, såpass! Hvor lenge var du sjuk? jeg puster bra, korte drag. Jeg klarer ikke svelge, må spytte hele tiden. Føles som om noen har skrapt med spiker bak der. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hjelper det ikke med smertestillende? Jeg har ikke hatt covid (som jeg vet om), men hadde ekstremt vondt i halsen da jeg hadde kyssesyken, og da hjalp det skikkelig godt med smertestillende, sånn at jeg i det minste fikk i meg litt mat. Anonymkode: e8519...f60 Hjelper ikke veldig mye nei 😬 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Jeg hadde fire dager med ekstremt vondt i halsen. Det var strevsomt å svelge mitt eget spytt på det verste. Har tatt mandlene som barn, og trodde ikke jeg skulle få oppleve slike smerter i halsen igjen. Anonymkode: eb4c0...483 Ok, ikke misforstå men det føles bra at fler opplevde det. Finner ikke så mye når jeg googler, står jo "sår hals" ofte, men dette klasser jeg som langt verre enn sår hals Anonymkode: 61e65...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, Er det noen her som har hatt covid og som har fått ekstremt vondt i halsen? jeg klarer ikke svelge, det kjenns som et åpent sår helt øverst / bak på tunga. har hatt halsbetennelse flere ganger, men dette er verre. Anonymkode: 61e65...f8a Jeg har fortsatt litt vondt i halsen og det er nå 1,5 mnd siden jeg hadde korona. Anonymkode: 89c65...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Del Skrevet 22. mars 2022 Korona var generelt verre enn det folk snakker om… vi sliter med enorme mengder slim 2 uker etterpå 😅. Alle hadde forferdelig vondt i halsen, jeg var sikker på at jeg hadde hostet på meg en rift fordi det var så sykt vondt. 😅(gav seg etter noen dager!). Anonymkode: a5920...882 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Del Skrevet 22. mars 2022 Kan jeg spørre om når dere testet positivt? Sliter med ganske så vond hals, vondt i hodet og utrolig sliten uten at jeg gjør noe. Men testene er negative. Klar over at det er mye annet enn covid i omløp altså. Anonymkode: d6991...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mefe Skrevet 22. mars 2022 #12 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kan jeg spørre om når dere testet positivt? Sliter med ganske så vond hals, vondt i hodet og utrolig sliten uten at jeg gjør noe. Men testene er negative. Klar over at det er mye annet enn covid i omløp altså. Anonymkode: d6991...2da Jeg begynte å teste meg onsdagen for jeg hadde vondt i halsen og følte meg veldig sliten, testet også negativt torsdag men var ikke positiv før fredag og da slo d til for fullt. 3 uker siden jeg hadde det og sliter fortsatt med vond hals og enormt sliten til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. mars 2022 #13 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Be om en crp. Da går det hvetfall tilbake Anonymkode: 7e03a...248 Hva mener du egentlig med dette? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei, Er det noen her som har hatt covid og som har fått ekstremt vondt i halsen? jeg klarer ikke svelge, det kjenns som et åpent sår helt øverst / bak på tunga. har hatt halsbetennelse flere ganger, men dette er verre. Anonymkode: 61e65...f8a Det er helt normalt. Og halsvondt blir verre av å unngå å bruke halsen. Her og nå: ta en tur på badet. Puss tenner og tunge grundig. Så gurgler du med vann eller saltvann så langt bak i halsen som du kommer. Gjenta dette ved behov, gjerne 4-5 ganger i døgnet. Mellom desse omgangene sørger du for kontinuerlig inntak av varm, søt drikke og halstabletter. Og spis mat. Gjerne myk mat, for all del, men mat vil bedre plagene dine. Det er mangel på bruk og rens av halsen som fører til at vondtene har fått øke på. Halsvondt er verst om morgenen, så da biter man seg i tunga og setter i gang med rens og mat. Anonymkode: a38dc...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Del Skrevet 22. mars 2022 Teatrica skrev (2 minutter siden): Hva mener du egentlig med dette? Haha, sorry, resten av ordene fallet bort.. «be de ta en crp» er det utslag så får du hverfall antibiotika så det trekker seg tilbake.. ( skjønte du ikke det altså 😂🤭🤪) Til ts, det er med med Ambulanse. Jeg klarte også å puste. Var bare så j… vondt å trekke den. De målte metningen og den var bra. Jeg var syk 1,5 uke. Ble bedre. Så sykere igjen. Men halsen kom seg med antibiotika. Anonymkode: 7e03a...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. mars 2022 #16 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, sorry, resten av ordene fallet bort.. «be de ta en crp» er det utslag så får du hverfall antibiotika så det trekker seg tilbake.. ( skjønte du ikke det altså 😂🤭🤪) Anonymkode: 7e03a...248 Men covid er jo virus, så antibiotika vil jo ikke ha noen effekt - ellers så skjønner jeg logikken med crp, altså... Men TS har jo covid... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Del Skrevet 22. mars 2022 Kjente mandlene mine var veldig hovne, forferdelig sår og vond i halsen. Syns Paracet hjalp. Anonymkode: e3107...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 23. mars 2022 #18 Del Skrevet 23. mars 2022 Teatrica skrev (8 timer siden): Men covid er jo virus, så antibiotika vil jo ikke ha noen effekt - ellers så skjønner jeg logikken med crp, altså... Men TS har jo covid... Det er fullt mulig å få andre infeksjoner samtidig som man har covid, noe AB tydligvis har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #19 Del Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har fortsatt litt vondt i halsen og det er nå 1,5 mnd siden jeg hadde korona. Anonymkode: 89c65...7d8 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Korona var generelt verre enn det folk snakker om… vi sliter med enorme mengder slim 2 uker etterpå 😅. Alle hadde forferdelig vondt i halsen, jeg var sikker på at jeg hadde hostet på meg en rift fordi det var så sykt vondt. 😅(gav seg etter noen dager!). Anonymkode: a5920...882 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan jeg spørre om når dere testet positivt? Sliter med ganske så vond hals, vondt i hodet og utrolig sliten uten at jeg gjør noe. Men testene er negative. Klar over at det er mye annet enn covid i omløp altså. Anonymkode: d6991...2da Fikk symptomer på lørdag, men trodde det var pollen. Våknet med ganske hes stemme søndag, tenkte det fortsatt var pollen. Testet negativt søndag kveld, ca 22:30. Fikk høy feber Ila natten og testet pos 0700 mandag. mefe skrev (14 timer siden): Jeg begynte å teste meg onsdagen for jeg hadde vondt i halsen og følte meg veldig sliten, testet også negativt torsdag men var ikke positiv før fredag og da slo d til for fullt. 3 uker siden jeg hadde det og sliter fortsatt med vond hals og enormt sliten til tider. Takk for svar alle, og god bedring til dere som fortsatt sliter♥️ Mistet dere stemmen? Jeg får ikke ut en eneste lyd, klarer bare å hviske. Anonymkode: 61e65...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #20 Del Skrevet 23. mars 2022 Mistet stemmen en dag. Jeg spiste mye saftis, eneste som lindret smertene i halsen. Nå på dag 11 og nå har jeg ikke så vondt i halsen men har en ubehagelig "klump" der som gjør at jeg føler meg kvalm / andpusten . Noen andre som har det sånn? Anonymkode: b5348...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg