Gå til innhold

Touch-metoden

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg skriver "halv-touch", det går rimelig raskt, men jeg er ofte for kjapp og må gå tilbake. Har lyst til å lære ordentlig touch, noen som vet om det finnes sider hvor man kan øve seg på nettet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet
Her finner du 2 programmer, men du må betale litt (185,- eller 449,-).
Gjest Madeline
Skrevet

Her er det et program som det ser ut til at du kan prøve gratis. Og her er et gratis program.

Håper dette var til hjelp.

Gjest Madeline
Skrevet
155 tegn i min, er det noe bra da?

Jeg vet ikke hvor mange tegn du bør klare for at det skal være bra. Noen som vet? Jeg fikk 218 tegn i minuttet og jeg tror nok jeg er temmelig rask :sjenert:.

Skrevet

Ellers har popcap.com et spill som trener opp ferdighetene i touch, typer shark heter det. Masse haier som kommer svømmende, så skal du skrive inn ordene på ryggen deres.

Skrevet

Trodde jeg skrev ganske raskt... Men fikk bare 148 tegn i minuttet... :sur:

Skrevet (endret)

Så gøy! :)

Endret av Årolilja
Skrevet

Og hvis man er seriøs på å lære seg touch kan jeg forresten anbefale sånne "natural"-tastaturer, dvs tastaturer med "knekk" på midten. Skrivestillingen blir mer naturlig i håndleddene og man tvinges til å bruke touch. Litt tilvenning såklart, men nå synes jeg det er helt genialt!

Skrevet

Jeg fikk 210 tegn per minutt. Da satt jeg også ganske knotete til i sofaen med laptoppen på fanget. Det kan umulig være så dårlig! hehe :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg fikk 274 tegn, men skal innrømmet at det var ved andre gangs forsøk...

Skrevet
Og hvis man er seriøs på å lære seg touch kan jeg forresten anbefale sånne "natural"-tastaturer, dvs tastaturer med "knekk" på midten. Skrivestillingen blir mer naturlig i håndleddene og man tvinges til å bruke touch. Litt tilvenning såklart, men nå synes jeg det er helt genialt!

:Nikke: Jeg slapp å lære touch på skolen (hadde div. kontorfag) pga nettopp dette; at man må holde hendene så stivt og rett (har leddplager).

Skrevet (endret)

311 tegn, jeg er best.

Test nummer to fikk jeg 352 på. Det må være min omgang på forumet som har hjulpet.

Endret av Mito24
Skrevet
311 tegn, jeg er best.

Ikke nå lengre ;) 358 tegn.. :erter:

Gjest LoisLane
Skrevet

Bruker dere touch da, kjappiser?

Hva er brukbar hastighet?

Skrevet

Tok alle tre testene. Fikk fra 174 til 238. Tror det er normal grei hastighet med touch. (har egentlig ikke peiling og er "selvlært" med touch, men sitter foran datamaskinen store deler av dagen på jobben.

Skrevet

Hvordan får der der vite hvor mye dere får? Jeg bare skriver og skriver. Stopper det opp til slutt, eller er jeg på feil sted? Hva gjør dere? Hvor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...