Gå til innhold

Hvor varmt "må" du/dere ha det inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og har strømprisene eventuelt endret på hvor høy innetemperaturen er hos dere?

Anonymkode: 1e7aa...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ca. 21 - 22 grader inne, men takler lavere temperatur også.

Jeg har ikke endret hvor høy temperatur jeg har inne pga høye strømpriser. Jeg bruker uansett ikke mye strøm (ca. 6000 kwt i året) og har råd til å betale for strømmen jeg bruker.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har varmepumpen på 24 grader oppe (mye trekk i gammelt hus) og varmepumpen nede har vi på 21-22.

Har ikke endret forbruket så før nå da vi har hatt svært god fastpris avtale.

Tiltak vi ha gjort nå (har fortsatt fastpris men ikke så bra) er å skru med tempen på badet og slå av lys etter oss.

Anonymkode: c6931...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Prisene har ikke endret noe. Varmekabler og varmepumpe brukes som før. 

Jeg vil ha det så varmt at jeg kan gå barbeint og med en tynn bomullskjole gjennom sommeren. Tynne sokker eller strømper, og et normalt antrekk på vinteren. Liker ikke å pakke meg inn i tykke klær, eller tøfler. 

Badet må være så varmt at det ikke er ubehagelig selv når man står opp om morgenen. Soverommet så kaldt som overhodet mulig. 

Aner ikke hva dette er i grader. 

Anonymkode: dd31c...876

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytta fra leilighet med varme inkludert i felleskostnadene til gammelt trekkfullt hus med elektrisk oppvarming høsten før strømprisene eksploderte. Har det definitivt kaldere nå pga. oppvarmingskostnadene. Fant nylig ut at varmekablene på det ene badet står for en fjerdedel (!) av husets strømforbruk, så nå er de skrudd av, noe som selvfølgelig går kraftig ut over komforten. 

Anonymkode: 9468b...833

• Liker 3
Skrevet

Tar sikte på 23 grader. Har ikke endret noe på det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 20 grader er passe, synes jeg. 

TS

Anonymkode: 1e7aa...a7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga sykdom må jeg ha minst 21 grader for i det hele tatt å fungere.

Anonymkode: 3b286...9f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På grunn av dyr og helse må vi ha 20-22 grader inne i stuen, og badet holder samme temperatur.  Strømprisene har ikke endret på det.
Resten av boligen, unntatt badet, holder 14-16 grader.

Men vi har gjort en del tiltak for å kunne fortsette å ha den temperaturen vi vil ha.

Anonymkode: 1687e...0ee

AnonymBruker
Skrevet

21-22 grader inne. Da har jeg det komfortabelt i ullgenser, og mannen i t-skjorte! Har 21 grader på badet, men der setter jeg på en ekstra ovn i 10 min før jeg dusjer, så det er minst 24 grader. 

Anonymkode: 511c8...445

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker 21. Har hatt 20 i hele vinter. Det er en merkbar forskjell for meg som er kronisk syk.

Anonymkode: bfca4...192

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Minimum 16 grader. Har prøvd å gå under, men det blir for kaldt til å leve med. Som ufør har jeg måttet ha det kaldt i vinter, har ikke råd til annet, så har som regel hatt det på 17-18.

Anonymkode: f39e1...61e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Minimum  18 grader, men helst rundt 20. Ikke over 22.

Strømprisene har ikke endret på det. Vi har alltid holdt oss på ca 20 grader og synes begge at det blir skikkelig ubehagelig når tempen blir for høy. 

Anonymkode: 7aa2e...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20 er akkurat passe. 

Anonymkode: 2e038...353

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har mellom 20-22 i stua og klarer ikke noe kaldere enn 20 i stua. På soverommet er det kjøligere og ligger vel kanskje rundt 18 grader der, men har ventil åpen hele tiden og der trekker det bra inn.

På badet er det rundt 22.

Strømprisene har ikke endret noe særlig på det. Jeg orker ikke å fryse inne, men har gått med ullsokker, ullgenser og sittet endel under teppe i vinter. Det er litt fordi det trekker endel her, litt fordi jeg er frysepinne og litt fordi jeg liker å være skikkelig gjennomvarm når jeg ligger eller sitter på sofaen.

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 22 grader.

Anonymkode: 3dd51...3ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

20 er akkurat passe. 

"Tjue er bra for hue" som mange barneskoler er stilt etter ser ut til å stemme ganske bra. Men forskning viser at mange kvinner trenger noen grader ekstra for å føle god innekomfort. Muligens fordi Kvinner har lavere stoffskifte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

22 grader på stue/kjøkken/tv-stue osv. På badene er varmekablene på 25 og soverommene 18 grader :) 

Anonymkode: 2d3ad...c48

Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg trives ikke i varme rom. Liker det best kjølig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Minimum 16 grader. Har prøvd å gå under, men det blir for kaldt til å leve med. Som ufør har jeg måttet ha det kaldt i vinter, har ikke råd til annet, så har som regel hatt det på 17-18.

Anonymkode: f39e1...61e

Fyfaen, jeg hadde dødd.

Både jeg, samboer og kattene elsker det hett. Vi har 26 grader i stua. Da koser vi oss. 

Anonymkode: 56fbd...9f9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...