AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Jeg har et barn fra tidligere forhold som skal på leirskole i dag. De skal dra tidlig, alt er nesten klart, men jeg sto opp ekstra tidlig for å smøre ferske rundstykker til bussturen. Klokken min ringte 05.00, de andre skal opp klokken 06.00. Samboer pleier ikke egentlig å stå opp før klokken 07.00, men han har vært grei og sagt han kan levere sønnen min på skolen. Jeg sto opp og gikk på do, så var sønnen min våken så jeg gikk fort inn på rommet hans og snakket med veldig lav stemme og bare spurte om et par ting ang maten og spurte om han var spent. Vi snakket maks i 2 minutter. Så viser det seg at jeg hadde en alarm til på som jeg ikke hadde skrudd av, og telefonen lå i sengen. Samboer skrudde av alarmen og nesten kastet telefonen ned i sengen. Jeg spurte hva som skjedde da jeg kom inn på soverommet siden jeg hørte et kast, jeg gikk mot soverommet for å slå av alarmen, men han kom meg i forkjøpet. Han sa jeg tok NULL hensyn til han og at jeg gikk rundt og snakket og lagetasse lyder, det var jo ikke helt sånn det foregikk. Han blir sur på meg ofte for småting, og jeg føler meg dårlig for tiden og det hjelper ikke å snakke om det. Han ga meg beskjed om å være stille og jeg står her nede på kjøkkenet og tør ikke smøre mat nå. All lyd kommer til å gjøre at han blir kjempesur igjen, og han ser aldri seg selv føler jeg. Han irriterer seg lett, og istedenfor å bare legge seg til å sove igjen så ligger han og bygger opp sitt eget sinne. Han får aldri dårlig samvittighet, og jeg føler jeg går på eggeskall for tiden og vet ikke hva som skjer med han. Jeg er den i forholdet synes jeg som faktisk viser mest hensyn og gir mye av meg selv, for tiden så sitter jeg og føler meg som en dritt tilbake og er gravid med et planlagt barn og angrer nesten nå på dette. Skjønner at jeg skulle dobbeltsjekket om alarmen var av før jeg gikk ut av rommet, men det var ikke meningen. Og det er en litt spesiell dag i dag siden sønnen min skal tidlig avsted på leirskole og jeg lurte på et par ting når jeg hørte han hadde våknet han også, og jeg føler jeg snakket veldig lavt. Jeg rakk ikke å gjøre noe mer, alt skjedde innefor ca 5 minutter fra jeg sto opp. Anonymkode: a5b32...3ef
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Denne mannen vil du ikke ha. Dette går garantert utover de barna du har fra før, og du må sette dem først. Flytt! Anonymkode: 6a863...3be 22
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Samboeren din kan ta seg en bolle. Anonymkode: 2be14...611 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Sitter her fordi jeg våknet omtrent på samme måte i dag tidlig. En mann som klarte å tulle det til både med alarm og bråk. Jeg er imidlertid ikke av den hissige typen, så tenkte bare at ok, mer tid til nett og kaffe før jobb. Uansett. Om dette var en engangshendelse på en noe spesiell dag. For så å bli møtt med en skyllebøtte. Da hadde jeg faktisk satt ned foten. Sagt at han fikk velge om han stod opp, eller lå i senga, men uansett hvilket valg han tok fikk han klappe igjen munnen sin. Om han fortsatte hadde jeg dratt av han dyna, skrudd på lyset, og sagt at han fikk stå opp slik at vi kunne snakke om ting på en skikkelig måte. Og i alle fall ikke gått rundt på eggeskall, eller på andre måter tatt ekstra hensyn. Anonymkode: 8b997...9db 6
Meadow Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Lukk igjen døra til soverommet? Uansett, håpløs oppførsel av han. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Du kan ikke leve sånn. Ikke bra for deg, ikke bra for gutten dn. Har du barn med denne karen? Da har du et problem. Anonymkode: 10945...a7a 11
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Jeg synes det er en uting at noen har på alarm, og glemmer det når andre skal sove. Det er faktisk ikke greit, og jeg forstår at folk blir sure pga. det. Men det høres ut som han har et usunt nivå av sinne i kroppen, noe de på KG vil kalle rødt flagg. Dette er heller ikke grei oppførsel. Du skal kunne bevege deg og lage mat, dog prøve å være stille, selv om noen sover. Anonymkode: e9f54...93d 14
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Dumt at du fikk kjeft. Det var ikke greit. Skjønner det ikke var meningen å bråke. Samtidig skjønner jeg samboeren din, hvis han er ømtålig for lyd og sliter med å få sove igjen. Å bli vekket flere timer før han skal opp er slitsomt. Han skal både kjøre sønnen din og på jobb tidlig på morgenen og vil sove så lenge som han har behov for først. Slik du skriver så tenker du at han ligger å bygger opp sinnet sitt og du er nå redd for å smøre maten /går på eggeskall. Jeg tenker du sikkert ble litt sur selv av å få kjeft, noe som er helt naturlig, og dermed også på helt vanlig vis nå sitter og plusser a og b og C av tidligere hendelser, og selv bygger opp og overdriver litt. Jeg gjør det selv når jeg blir litt sur fordi mannen slenger en kommentar jeg oppfatter som urimelig, selv om jeg noen ganger i etterkant må innse at ok, så hadde han litt rett da. Anonymkode: eb84d...584 10
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Morragrinete fyr. Har en lik jeg også. Han var et helvete når han ville sove. Kunne kaste ting og ble hatefull. Kasta bla bilnøklene etter broren sin. Og vi må for all del ikke finne på å snakke til fyren før etter en time. Ikke lett å gjøre noe med. Men det første er at du må virkelig slutte å ha dårlig samvittighet. Han må faktisk ta hensyn til at dere må dra før han. Her funket det å ta noen prater på tidspunkt han ikke var morragrinete. Hvor jeg ga grei beskjed om at hvis våres morgenlyder etter et gitt tidspunkt, må han faktisk tåle. Hvis ikke får han sove i kamingvogn på utsiden. Men jeg har også vaner som feks, ikke går ut av rommet uten å ta med tlf ol. Men jeg nekter å ha dårlig samvittighet for at det blir lyd når morgenrutiner er i gang. Det hjalp også mye å rett og slett mobbe han sjukt mye for å være morragretten. Han kan nok knurre litt. Men han har skjønt at det er han og ikke vi som er problemet, så nå jobber han hardt for å ta seg sammen. Men hensyn som å ta med tlf ut av rommet når jeg står opp. Ikke snakke til han før jeg ser han har landet litt ol. Tar jeg hensyn til. Trenger ikke å kaste bensin på bålet liksom. Men her er det du som må få han til å innse. Ikke du få dårlig samvittighet. Tror jeg et par ganger sa fra også at å starte morgenen så jævlig dårlig hver dag gidder jeg ikke. Så enten tar du litt tak selv, eller så pakker du deg ut av huset. Fortalte hvor barnslig jeg syntes han faktisk var. Ikke akkurat lydløs selv når han evnt står opp kl 04 på natta. Og tramper i gulvet og smeller med dører... Har tatt litt tid. Men funker ganske bra nå syntes jeg Anonymkode: 53116...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 Han må da skjønne at det var et uhell med alarmen på mobilen. Men synes at du kunne lukket døren når du sto opp så tidlig og skulle prate og lage mat på kjøkkenet. Uansett så høres han unødvendig hissig ut. Er det kun når han er morgengretten? Går det fort over? Går du alltid på nåler? Gjør ungene det også? Er det du som over tolker sinnet hans basert på tidligere relasjoner i livet ditt? Feks faren din? Eksen din? Anonymkode: f158d...bac 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Jeg er morgengretten og blir ekstra irritert når andre i huset lager lyder. Siden jeg er voksen og evner å ta ansvar for meg selv velger jeg å bruke ørepropper. Problem løst. Anonymkode: e039e...486 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 Begge. Han - altfor hissig. Du - ustrukturert og respektløs. Anonymkode: 0a128...5f0 3
nordlending Skrevet 23. mars 2022 #13 Skrevet 23. mars 2022 Jeg synes reaksjonen hans er drøy, og lurer på hvordan han blir å takle det når babyen kommer og gjerne våkner/lager lyd flere ganger om natta. Selv om du glemte det, må det gå an for han å ta det litt rolig. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #14 Skrevet 23. mars 2022 Smører matpakke kvelden før og legger frem klær dagen før. Jeg drar først om morgenen og det er for at han skal slippe å styre mest mulig tidlig på morgenen, rett og slett fordi han er så sløv og litt morgengretten av seg så tidlig at det beste er at han kun får konsentrert seg om å levere 7 åringen vår. Lukker soveromsdøra når jeg står opp. Men at jeg beveger meg inn på badet og at det er bittelitt romstering i gangen i typ 2 min før jeg skal gå ut døra, det får han jaggu bare tåle!🤨 Hadde jeg hørt noe fly i gulvet eller i veggen av den grunn, så hadde jeg tatt han for meg når jeg kom hjem igjen. Du må ikke finne deg i alt mulig ts. Noen ganger må vi slå litt fra oss🤷♀️ Anonymkode: 6abab...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har et barn fra tidligere forhold som skal på leirskole i dag. De skal dra tidlig, alt er nesten klart, men jeg sto opp ekstra tidlig for å smøre ferske rundstykker til bussturen. Klokken min ringte 05.00, de andre skal opp klokken 06.00. Samboer pleier ikke egentlig å stå opp før klokken 07.00, men han har vært grei og sagt han kan levere sønnen min på skolen. Jeg sto opp og gikk på do, så var sønnen min våken så jeg gikk fort inn på rommet hans og snakket med veldig lav stemme og bare spurte om et par ting ang maten og spurte om han var spent. Vi snakket maks i 2 minutter. Så viser det seg at jeg hadde en alarm til på som jeg ikke hadde skrudd av, og telefonen lå i sengen. Samboer skrudde av alarmen og nesten kastet telefonen ned i sengen. Jeg spurte hva som skjedde da jeg kom inn på soverommet siden jeg hørte et kast, jeg gikk mot soverommet for å slå av alarmen, men han kom meg i forkjøpet. Han sa jeg tok NULL hensyn til han og at jeg gikk rundt og snakket og lagetasse lyder, det var jo ikke helt sånn det foregikk. Han blir sur på meg ofte for småting, og jeg føler meg dårlig for tiden og det hjelper ikke å snakke om det. Han ga meg beskjed om å være stille og jeg står her nede på kjøkkenet og tør ikke smøre mat nå. All lyd kommer til å gjøre at han blir kjempesur igjen, og han ser aldri seg selv føler jeg. Han irriterer seg lett, og istedenfor å bare legge seg til å sove igjen så ligger han og bygger opp sitt eget sinne. Han får aldri dårlig samvittighet, og jeg føler jeg går på eggeskall for tiden og vet ikke hva som skjer med han. Jeg er den i forholdet synes jeg som faktisk viser mest hensyn og gir mye av meg selv, for tiden så sitter jeg og føler meg som en dritt tilbake og er gravid med et planlagt barn og angrer nesten nå på dette. Skjønner at jeg skulle dobbeltsjekket om alarmen var av før jeg gikk ut av rommet, men det var ikke meningen. Og det er en litt spesiell dag i dag siden sønnen min skal tidlig avsted på leirskole og jeg lurte på et par ting når jeg hørte han hadde våknet han også, og jeg føler jeg snakket veldig lavt. Jeg rakk ikke å gjøre noe mer, alt skjedde innefor ca 5 minutter fra jeg sto opp. Anonymkode: a5b32...3ef Jeg leste bare 1/3 av innlegget ditt før jeg skjønte at du vet svaret selv 😔 trist en liten periode, men så vil du ( og barna ) få det mye bedre. Og du vil nok få mye sympati og hjelp av de rundt deg. De har nok allerede lagt merke til noe av dette fra hans side uten å si noe til deg 😕 Mann 53. Anonymkode: 23343...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 Min mann kan bli en annen person når han er morgengretten, han kan si de styggeste ting til meg, som han selv glemmer når han har fått våknet og tatt en kopp kaffe. Etter 8 år sammen, så har han skjønt at han kan bare glemme å være slik mot meg, for jeg synes ikke at det at man er morragretten skal unnskyldning bedriften oppførsel.. Ville pratet med han om det når han er helt våken og rolig, hjelper ikke å ta det der og da. Anonymkode: 34b67...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #17 Skrevet 23. mars 2022 Har du barn med ham? Han høres i overkant sur og kjip ut - og ved å godta dette lærer du barnet ditt at det er greit å oppføre seg slik… Anonymkode: 65d09...498 1
BobbySocks Skrevet 23. mars 2022 #18 Skrevet 23. mars 2022 Jeg hadde smurt mat og gjort som vanlig. Hadde han sagt et kny hadde jeg virkelig brølt tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #19 Skrevet 23. mars 2022 Jeg blir dritsur hvis mannen glemmer alarmen, eller hvis han snoozer når ha. skal stå opp tidligere enn meg (han sovner igjen, men JEG gjør jo ikke det). Det er noe av det mest respektløse og provoserende jeg vet. Men det går jo over, 5 minutter etterpå er jeg ferdig med det. Anonymkode: 8033d...a19
Carrot Skrevet 23. mars 2022 #20 Skrevet 23. mars 2022 Jeg tenker at hvis du konstant kjenner på en usikkerhet knyttet til furtingen hans som går over i sinne hvis ikke alle danser etter hans pipe er dette forholdet ikke bra for deg og jeg regner egentlig med du vet det men trenger at noen andre også sier det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå