Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Barnet mitt er 11 måneder gammel. Har hørt at når barnet har fylt et år så må man fokusere mest på mat og ikke amming. Jeg vil amme til hun er to.

Ser ut som hun er veldig dårlig til å spise. Det er dette hun spiste i går:

Frokost: en brødskive med smør uten skorpe 

Lunsj: halv banan

Middag: litt ris med kylling

Det var liksom alt. Og dette var uten amming. Ammer jeg i mellom disse måltidene så vil hun ikke spise noe som helst.

Ammer henne 2 ganger om natta

Anonymkode: 1b5e7...80d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun aldri villet ha grøt, smoothie og barnemat på glass heller?

Anonymkode: cae2e...5c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hun aldri villet ha grøt, smoothie og barnemat på glass heller?

Anonymkode: cae2e...5c0

Bare sånn frukt smoothie som man får kjøpt på butikken. Det får hun til lunsj noen ganger. Middagen er alltid det samme som det vi spiser

AnonymBruker
Skrevet

Går hun opp i vekt og følger kurven sin? Det er igrunnen det viktigste. Om du er bekymret, så spør på helsestasjonen. 

Min var veldig treg med fast føde (veldig sterk brekningsrefleks. Min BLW-frelste venninne fikk seg en støkk når hun så hvordan baby kastet opp alt i magen av mat med litt biter i frem til 8-9 måneders alder). Vi ammet på dagtid fremdeles når hun var 11 måneder, men bare etter måltider, tilbød alltid mat først. Sluttet å amme på natta så hun ikke skulle ta igjen det tapte da og ikke være sulten om morgenen. 

Uansett, det går seg til, og om helsestasjonen ikke er bekymra ville ikke jeg vært det heller. Barn er forskjellige. Her løsna det forsåvidt veldig med fast føde etter at hun begynte i barnehage. 

Anonymkode: 9c75b...531

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet vokser og følger kurven sin sånn ca angående vekt er det ingen bekymring. 

Sånn har min femåring hvert hele tiden. Kan spise som en hest den ene uken og ingenting den neste uken. Hun er fortsatt en av de høyeste i barnehagen av sitt kull. 

Går I rykk og napp 🙂

Anonymkode: 9deee...1f0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress og ikke sammenligne med andre. Kjenner du til noen som ikke har begynt å spise? Min spiser godt med grøt og frukt smoothie og legger på seg fint av det. Veldig glad i eggerøre og skinke. Men der stopper det egentlig. Middagsglassene smaker pyton, jeg forstår at mange babyer ikke liker dem. Etter hvert som de kan spise mer og mer vanlig mat løsner det litt etter litt. Bare ikke stress. Mange drikker mye melk lenge. Det er helt normalt. Ta ditt barn som det er, du er moren. Du vet best. Så lenge barnet får i seg næring, uansett på hvilken måte så er jo dette det viktigste. Fortsett å prøve og gjerne vær i dialog med helsestasjonen. 

Men snart tenker du ikke på dette. Det ordner seg 😃 BARE IKKE STRESS!! 

Anonymkode: a99e7...472

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Barnet mitt er 11 måneder gammel. Har hørt at når barnet har fylt et år så må man fokusere mest på mat og ikke amming. Jeg vil amme til hun er to.

Ser ut som hun er veldig dårlig til å spise. Det er dette hun spiste i går:

Frokost: en brødskive med smør uten skorpe 

Lunsj: halv banan

Middag: litt ris med kylling

Det var liksom alt. Og dette var uten amming. Ammer jeg i mellom disse måltidene så vil hun ikke spise noe som helst.

Ammer henne 2 ganger om natta

Prøv Semper grøt og frukt smoothie på hvis ikke du har prøvd den. Tror de fleste babyer liker den for den smaker veldig godt og den er veldig veldig næringsrik. Min brakk seg av Nestle, trodde han hadde spiseproblemer. Så prøvde jeg Semper, da spiste han 1,5 dl på første porsjon. Lager bananmos og har på også, da får han ikke nok.  Og en oppskrift mange babyer liker er 1 kokt potet, 1 kokt gulrot, god klatt med smør og skinke. Kjør det i blender. Du har sikkert bare en litt kresen baby, som min. Og er de småspist anbefales jo hyppige måltider. Mindre porsjoner oftere. Trenger ikke alltid plassere dem ved bordet i stol. 

Anonymkode: a99e7...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...