Gå til innhold

Bot for all mobilbruk bil - ikke lov å bytte sang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 0.54):

Så lenge du ikke trykker på den eller holder den mens du kjører så går det fint å bruke den som gps

Anonymkode: 28c36...04a

Dette. Er jo bare å ha på lyden, så vil jo kjøreruten bli lest opp for deg. "Om 500 meter, ta første avkjøring til venstre" krever jo ikke at du trykker eller holder i den. 

Anonymkode: 9702b...aa5

• Liker 3
Skrevet

Støtter ikke de fleste mobiler i dag talestyring?

"Hey google/siri - neste sang"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MollyJones skrev (4 timer siden):

Håper det finnes en egen plass i helvette til de som fikler med mobilen mens man kjører bil. Det koster SÅ lite å ikke gjøre det, og det kan være så fatalt om man velger å gjøre det.

fikle med tesla nettbrettet?

Anonymkode: 20974...9ae

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjermen til Tesla er ikke en mobil... Selv om nyere biler har store skjermer man kan trykke på betyr ikke det at du får lov til å trykke på mobilen. Skjermen henger fast i bilen, og man kan holde begge hendene på rattet mens man snakker i mobilen via det integrerte handsfree-settet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det slik at så lenge mobilen er festet ved siden av rattet, slik at man ikke holder den i hendene, så er det like lovlig å bruke mobilen som det er å bruke bilens egne knapper og gps-skjerm.

Altså lovlig. Har jeg rett?

Jeg har en som ligner dette fra Biltema festet ved siden av radioen i min eldre bil.

image.png.ec46b3617b347c7485e89a3f9c687ade.png

Anonymkode: d2770...f04

AnonymBruker
Skrevet

Noen påstod det er lovlig å holde og filme med et videokamera (sånt som peker fremover) mens man kjører, men ikke å ta bilder/video med en mobil. Kan det stemme?  

image.png.d7839d837da0eba80d40565114af1a85.png

Anonymkode: d2770...f04

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 1.47):

Jeg har ei venninne som døde i front-mot front ulykke fordi hun skiftet sang. Vet det fordi vennen som satt ved siden av overlevde, men er lam i store deler av kroppen.

Etter denne ulykken har jeg alltid lagt mobilen min langt ned i veska og i bagasjerommet for å ikke falle for fristelsen å røre den imens jeg kjører.

Var sannelig på tide lovverket skjerpet seg ytterligere på dette området.

Anonymkode: f7728...934

Lovverket er vel strengt tatt ikke skjerpet. Men straffenivået er blitt skjerpet. Og veldig bra er det.

AnonymBruker
Skrevet
MollyJones skrev (17 timer siden):

Håper det finnes en egen plass i helvette

Hva/hvor er "helvette"

Anonymkode: 5ed2e...f93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tesla er da ikke alene om å ha store skjermer, så og si alle nye biler har det uansett merke

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva/hvor er "helvette"

Skjønte du det virkelig ikke? 

Du skal forresten ha spørsmålstegn i slutten av en setning som starter med spørreord.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, MollyJones said:

Skjønte du det virkelig ikke? Er det en variant av vettene fra OL i 94?

Du skal forresten ha spørsmålstegn i slutten av en setning som starter med spørreord. Takk:)

Anonymkode: 28c36...04a

AnonymBruker
Skrevet

Strenge regler... 

Samtidig selges omtrent alle nye elektriske biler med enorme trykkfølsomme skjermer og annet ræl som stjeler oppmerksomhet.... Og jeg syns det er mye verre enn å kanskje titte på mobilen en gang iblant.

Anonymkode: aa055...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...