Gå til innhold

Menn 55+ : Tør dere sjekke opp yngre kvinner på dagtid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier:

Tør dere menn på 50-55 + å sjekke opp yngre kvinner i edru tilstand på dagtid? Altså ikke på nett og ikke på byen? 
Med «yngre» mener jeg kvinner på 10-15 år yngre enn dere selv. 

Eller er dette noe dere bare gjør på nett og på byen?

Hva hindrer dere eventuelt fra å gjøre det samme i daglige situasjoner? Feks på gata, jobb, ute i naturen?

Anonymkode: 073c6...ca4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

52 år gammel mann her, har sjekket opp kvinner rundt 40-42 uten problem. Så stor forskjell er det ikke på 42 og 52.

Anonymkode: 778f5...808

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

52 år gammel mann her, har sjekket opp kvinner rundt 40-42 uten problem. Så stor forskjell er det ikke på 42 og 52.

Eh jo, det er det. Du er 8 år unna 60. Dama på 42 er 18 år unna 60. 

Anonymkode: bbed8...ecf

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enig i dette. Det her er ikke stor aldersforskjell. Hadde vært noe annet om en mann på 55 år sjekket opp en kvinne på 25 år. 35 år er i grenseland, men ser man mye yngre ut enn man er som 55 åring så kan det jo gå. Holder dog til sjeldenhetene, av alle eldre menn jeg har kjent så har jeg kun kjent èn 50-åring som ser ut som han er i begynnelsen av 40-årene. 

I min verden er 10 års aldersforskjell helt normalt. 20+ år derimot, det blir litt mye. 

Anonymkode: 924b8...486

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Eh jo, det er det. Du er 8 år unna 60. Dama på 42 er 18 år unna 60. 

Anonymkode: bbed8...ecf

Som fremdeles betyr at det kun er 10 års forskjell..

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva med ei på 37? Dvs 15 år ned?

AnonymBruker
Skrevet

10-15år yngre enn 55 ville jeg kanskje ikke kalt yngre damer. Det anser jeg strengt tatt som jevnaldrende. Begge er gammel. 

Anonymkode: 9717c...2b2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

10-15år yngre enn 55 ville jeg kanskje ikke kalt yngre damer. Det anser jeg strengt tatt som jevnaldrende. Begge er gammel. 

Enig. Damer over 40 kalles "eldre/gamle".

Anonymkode: 93b4a...772

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det har ikke noe å si når mange damer over 40 er mye penere og freshere enn 20-30 åringer.

Anonymkode: 63b78...cde

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe som likevel ikke betyr at vi er noe mer interessert i menn som er 10-15 år eldre selv om vi for dere yngre alle er "gamle".

Vet ikke helt hva du er ute etter her TS. Er det om menn går etter ulike damer i edru og beruset tilstand?

Generelt så blir vel alle mennesker litt modigere når de får alkohol innabords, og dermed er det lettere å prøve seg da. Eller om man kan prøve seg på nettet, på trygg avstand der et avslag ikke har så mye å si. Uansett alder. 

Ellers er det litt sånn for oss voksne at man gjerne møtes, føler på om man liker vedkommende, og så prøver å finne ut om vedkommende er singel... I den rekkefølgen. Alder er ikke det første man spør om da. Hadde ikke det vært litt merkelig? Om det første spørsmålet du får fra en fremmed er hvor gammel du er? Er man tiltrukket så prøver man seg tenker jeg.  Jeg er 45 år og er i utgangspunktet overhodet ikke interessert i menn som er så mye som 10 år eldre (eller 10 år yngre), da jeg erfaringsmessige lettest finner menn på min egen alder attraktive. Men om jeg møter en attraktiv mann (i mine øyne) på 55 (eller 35) så er ikke alderen utslagsgivende. Men om vi er omtrent på samme sted i livet vil være utslagsgivende. Jeg erfarer at oppegående menn på min alder sier det samme.  Forutsatt at de er ute etter noe seriøst og varig da.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som tittelen sier:

Tør dere menn på 50-55 + å sjekke opp yngre kvinner i edru tilstand på dagtid? Altså ikke på nett og ikke på byen? 
Med «yngre» mener jeg kvinner på 10-15 år yngre enn dere selv. 

Eller er dette noe dere bare gjør på nett og på byen?

Hva hindrer dere eventuelt fra å gjøre det samme i daglige situasjoner? Feks på gata, jobb, ute i naturen?

Ikke gjør det. Med mindre dere for eksempel er på en felles fritidsaktivitet, kjenner hverandre litt og merker at det er god kjemi. Ikke gjør det på gata- og gjør det i hvert fall ikke på jobb. 

Anonymkode: 5a041...25e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En dame på 40 er yngre enn en mann på 50. Herregud. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Engel skrev (24 minutter siden):

Noe som likevel ikke betyr at vi er noe mer interessert i menn som er 10-15 år eldre selv om vi for dere yngre alle er "gamle".

Vet ikke helt hva du er ute etter her TS. Er det om menn går etter ulike damer i edru og beruset tilstand?

Generelt så blir vel alle mennesker litt modigere når de får alkohol innabords, og dermed er det lettere å prøve seg da. Eller om man kan prøve seg på nettet, på trygg avstand der et avslag ikke har så mye å si. Uansett alder. 

Ellers er det litt sånn for oss voksne at man gjerne møtes, føler på om man liker vedkommende, og så prøver å finne ut om vedkommende er singel... I den rekkefølgen. Alder er ikke det første man spør om da. Hadde ikke det vært litt merkelig? Om det første spørsmålet du får fra en fremmed er hvor gammel du er? Er man tiltrukket så prøver man seg tenker jeg.  Jeg er 45 år og er i utgangspunktet overhodet ikke interessert i menn som er så mye som 10 år eldre (eller 10 år yngre), da jeg erfaringsmessige lettest finner menn på min egen alder attraktive. Men om jeg møter en attraktiv mann (i mine øyne) på 55 (eller 35) så er ikke alderen utslagsgivende. Men om vi er omtrent på samme sted i livet vil være utslagsgivende. Jeg erfarer at oppegående menn på min alder sier det samme.  Forutsatt at de er ute etter noe seriøst og varig da.

Fint svar. Takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva kalles menn over 40?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det har ikke noe å si når mange damer over 40 er mye penere og freshere enn 20-30 åringer.

Anonymkode: 63b78...cde

Sånn ca. 1/100, ja. Virkelig mange...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva kalles menn over 40?

Man kan fint kalle de "eldre", men klarer de å få knulla damer 25-35 års alderen så er de jo helter...

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helst yngre menn som mangler mot til å sjekke opp damer uten alkohol og i dagslys. Det er bare å holde døren åpen for et nei begge kan leve videre med. Vi voksne menn er ikke så selvhøytidelige.

Anonymkode: 46377...c6f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skal være aktuelt å prøve seg på sjekking,  så er det jo en forutsetning at det oppstår en god stemning, og et miljø for å eskalere det. Fordelen med å møtes på organisk vis, er jo at vi ikke vet alderen på hverandre. Jeg møtte ei på nett, som var 11 år yngre, og da ble det plutselig en slags sperre for meg, selv om hun forsikret om at jeg faktisk lå i nedre del av hennes preferanser. Her snakker vi forhold.  For sex, er det jo kun personkjemi som teller, og jeg trenger egentlig ikke å vite om hun er 30 eller 70. M53

Anonymkode: 253d4...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvordan man vender og vrir på det, er det superpatetisk når en gammel gubbe og nesten-pensjonist på 55+ prøver å sjekke opp en dame på 40. 

Anonymkode: 6d384...8aa

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg. Enda en innfallsvinkel i eldre mann/yngre kvinne-problematikk. Altså... om man tør å sjekke  opp på dagtid! Hehe! 

Anonymkode: 8fe26...9d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett hvordan man vender og vrir på det, er det superpatetisk når en gammel gubbe og nesten-pensjonist på 55+ prøver å sjekke opp en dame på 40. 

Anonymkode: 6d384...8aa

Hvorfor det?

Selv er jeg 52 år og synes at damer på 40 år er altfor gamle for meg. Knuller kun damer på 35 år eller yngre.

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...