AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Del Skrevet 21. mars 2022 Jeg er litt matlei, og tom for inspirasjon, ideer og ork til å lage mat. Kjedelig å lage mat av vakuumet i fryseren, og jeg bor ved siden av verdens kjipeste kiwibutikk og blir nesten mer satt ut enn inspirert hvis jeg går dit for å kjøpe noe til middag. Ofte blir det veldig lettvinte løsninger som å bestille junkfood med foodora. Men det blir jo dyrt, og mesteparten av maten der er ikke særlig sunn heller. Så jeg lurte på å prøve Adams matkasse for en periode. Slippe å handle, kanskje det kommer noen nye retter og typer produkter som jeg ikke kjenner fra før som jeg da blir kjent med. Jeg ser for meg at det blir mye enklere å lage mat når alle råvarene står på kjøkkendisken ved siden av, sammen med oppskrift/instruksjoner for å lage det. Er dere fornøyd med det som kommer? Er prisen ok, eller betaler man veldig dyrt for helt enkle varer? Akkurat nå betaler jeg også litt for å slippe å bruke hodet selv, men det skal jo være overkommelig på sikt også. Jeg ser at det å bestille for 6 personer, er mye billigere (pr porsjon) enn å bestille for 2 (eller 4). Jeg er jo bare én. Men tenkte å prøve å bestille kasse med 3 middager til 6 personer annenhver uke, prøve å få brukt varene før dato, og fryse ned porsjoner som er til overs. Og kan kanskje ta med noe til lunsj og varme på jobben. Eventuelt justere til andre kasser med mindre mat og hyppigere levering hvis planen ikke går. Anonymkode: bf49f...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Del Skrevet 22. mars 2022 Fint for deg hvis det fungerer, men det hørtes veldig stressende ut. Det er jo ikke alt som lar seg fryse, eller har så lang holdbarhet som jeg ser for meg at du vil trenge. Jeg hadde nok heller kjøpt for 2 porsjoner og hatt mat to dager av 1 rett. Nå er det en stund siden vi hadde Adams, men vi har en storspist tenåring, to yngre gutter og to voksne, og kasse for 4 var mer enn nok mat for oss. Så tror du vil få veldig mye mat med kasse for 6.. Anonymkode: f6f94...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Del Skrevet 22. mars 2022 Vi er to og bruker det i perioder vi er matleie, og det er mer enn nok mat til to. Å bestille til seks vil bli i overkant. Men vi er godt fornøyde da, velger konsekvent retter som inneholder et eller annet som er nytt for meg/oss, enten mtp råvare eller mtp tilberedning. Anonymkode: 66b11...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Del Skrevet 22. mars 2022 Vi bruker Adams matkasse så og si hver uke. Vi er 2 personer, og det er akkurat passe porsjoner synes jeg. Fint å velge selv mellom 30-40? ulike retter hver uke, da velger jeg både ifht tidsbruk og hva jeg har lyst på. Flinkere til å spise grønnsaker og tilbehør om vi har matkasse enn hvis vi ikke bruker det, for da er det billigere å ty til lettvinte og usunnere alternativ når man har null kreativitet(og synes grønnsaker er dyrt). Hvordan det fungerer for en person vet jeg ikke. Men tror heller jeg ville tatt matkasse for to annenhver uke da, da har du jo en rett i to dager, og da blir det ca 100kr pr dag da. Anonymkode: 03501...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Del Skrevet 22. mars 2022 Jeg prøvde Hellofresh en periode, hvor jeg alene bestilte matkasse for to 3 ganger annenhver uke. Jeg er relativt småspist og spiser ikke hjemme hver dag heller, så de tre matkassene for en uke holdt for to uker for meg det, og fremdeles hadde jeg mat igjen. Kanskje ikke alt som like enkelt deles på to eller om er holdbart så lenge, men det meste gjør jo det, så blir man også litt kreativ med restene som må brukes. Jeg likte det fordi jeg lærte mer matlaging og spiste mer grønnsaker og utvidet repertoaret noe. Det negative er at Hellofresh sine oppskrifter ikke var de mest spennende når det kom til smak akkurat. Jeg vurderer å prøve Kokkeløren neste, den er dyr, men der ser det ut som man får mer interessant mat. Som er litt poenget for meg, å koke noe ris og steke noe kjøttdeig eller kylling klarer jeg fint å finne på helt selv. Adams Matkasse mener jeg at jeg leste fikk dårlig kritikk, men med forbehold om at jeg husker feil. Anonymkode: a102a...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Del Skrevet 22. mars 2022 Vi har hatt Hello Fresh tidligere, men der ble det mye ris. Vi hadde glatt testet kokkeløren dersom de hadde levert i vår del av landet, den ser jo fantastisk ut. Til TS: Godt levert skal ha en singelkasse, kanskje den er verdt å teste ut? Anonymkode: 66b11...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Del Skrevet 22. mars 2022 Jeg kan være enig i at 6-persons kassen kanskje kan bli litt mye. Det var bare det at prisnivået lå slik at det kostet f.eks. 800kr for 2 pers, 1000kr for 4 pers og 1200kr for 6 pers. Så det å betale 200kr ekstra for å doble mengden, og deretter 200kr til for samme mengde ekstra igjen, gjorde at jeg så det som rimeligst. Men det hjelper jo selvsagt lite hvis mesteparten av maten ender opp med å kastes. Så det blir jo å se hva som kommer nå, og erfare hvordan jeg klarer å få det til å gå opp med tanke på holdbarhet, og justere antallet deretter. Jeg kan prøve de andre matkassene også om jeg ikke er fornøyd. Det hadde vært bedre med noe som var bedre priset for færre personer, evt hyppigere levering men med mindre mat per gang. Men foreløpig så er det ganske mye derfra jeg kunne tenkt å prøve å lage. Litt forskjellige grønnsaker som jeg sjelden/aldri har pleid å bruke i egen matlaging som det kan være greit å bli kjent med. Det er ikke så mye som ser "verdensklasse" ut, men konseptet er vel heller at maten skal være ganske så hverdagslig og typisk gjennomsnittlig familiemiddag med typiske råvarer og også litt halvfabrikat. Og det er helt greit det. Anonymkode: bf49f...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Del Skrevet 23. mars 2022 Anbefaler Kokkeløren. Veldig god mat! Anonymkode: 36ed2...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg fikk leveransen på mandag og har spist middager fra den hele uka, og det har vært tilnærmet null matsvinn. Men måtte velge matrett litt etter dato på produktene slik at fiskeretten ble spist først. Og være nøye med å få alt i kjøleskapet så fort som mulig. Rettene var gode de. Men spiste da dette til middager, samt litt til kvelds og frokost også, og må innrømme at det kan bli litt kjedelig å spise det samme flere ganger på rad, så det er sikkert bedre å dele opp på flere ulike middager, og færre personer. Men det blir ikke så mye som 6 porsjoner til 1 voksen, porsjonene er nok myntet på en familie med 2 voksne og 4 barn. I praksis blir det vel heller 3-4 solide voksenporsjoner. Men kvalitet og prismessig er jeg fornøyd. Jeg la sammen prisen for alle produktene i boksen, og sammenlignet med dagligvarebutikkpriser, og med rabattene man har så er det faktisk bittelitt billigere enn å handle tilsvarende på butikk. Men når rabattene går ut, blir det litt dyrere. Jeg fikk derfor et tips om at det kan være lurt å ha abonnement hos flere av matkasseleverandørene, og si opp når rabattene ikke gjelder. Så vil de man har sagt opp, begynne å mase om tilbud med nye rabatter om man kommer tilbake som kunde, mens man i mellomtiden benytter seg av rabatter hos de andre konkurrentene. Har også lurt på om det går an å få rabatt som ny kunde om jeg bestiller med jobbtelefonen og e-post i tillegg til privatnummeret, eller om det går på leveringsadresse. Jeg ser at både Hello Fresh, Kokkeløren og Godt levert kan levere hit, så har da litt å velge mellom. Anonymkode: bf49f...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå