Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn som er 24 år er sammen med ei jente som er 6 år yngre, 17 år! Jeg synes ikke noe om det forholde, hadde sett annerledes på det hvis de to var eldre. Men jeg er bare beskymret. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor foreldrene hennes synes dette er ok. 

Anonymkode: 9886e...63c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at du synes det er en stor forskjell når de er så unge. Har du snakket med foreldrene hennes siden du vet at de synes det er ok? Hva er du bekymret for? For jenta?

Det er ikke så mye man får gjort dessverre. Er man forelsket, så er man forelsket. Du kan jo trøste deg med at hvis dette er noe seriøst vil ikke aldersforskjellen ha noe å si etter hvert som de blir eldre. 

Anonymkode: 607b1...4f8

AnonymBruker
Skrevet

6 år er mye i den alderen ja.

Anonymkode: 7f817...8b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du vil helst ødelegge et forhold som kan bli veldig fint fordi du mener 6 år er mye? Datteren din er snart myndig, jeg synes du bare bør holde deg unna.

Anonymkode: 0a479...ce4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 6 års aldersforskjell mellom mine foreldre og de ble sammen da moren min var 16 år. Når har de vært gift i over 50 år.

Anonymkode: 6998a...266

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis han er 24 og hun er 17 er det sju års forskjell

AnonymBruker
Skrevet

Min onkel var 17 når han ble sammen med sin samboer som da var 34år. De er fortsatt sammen og onkel er nå snart 60år.

Anonymkode: 3a05c...f9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva en 24-åring har til felles med en 17-åring. Skjønner du ikke liker det

Anonymkode: 6e311...ce2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta prevensjonspraten, eller aller helst få en mann han ser opp til til å gjøre det. 

Anonymkode: 7392e...c87

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye ja, og det kan jeg si fordi jeg selv var i et slikt forhold på den alderen. Og i mange år til.

Det dere bør tenke over er hvorfor han ikke finner en på samme alder. Jeg innså etterhvert hvor umoden og kontrollerende eksen var, og det endte med psykisk vold mot meg. Hvorfor finner han ikke en på samme alder? Er det fordi de gjennomskuer han? 

Anonymkode: 639c3...069

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å ødlegge noen ting, jeg synes hun er bare veldig ung. Hvis de er forelsket så er det kjempe koselig. Som er mor så kom dette som en sjokk for meg. Jeg har ikke tenk å ødlegge noen ting, men jeg må få lov å begynne å lure…

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hva en 24-åring har til felles med en 17-åring. Skjønner du ikke liker det

Anonymkode: 6e311...ce2

De kan ha det aller meste til felles. Uten at den ene eller den andre skulle være noe mindre moden av den grunn. De er begge unge, og i stor grad i samme fase av livet. Med mindre du er av de som mener en 24-åring allerede burde ha inntatt et kjedelig A4-liv med en middels betalt jobb han hater for å kunne leie en bolig han hater, og dra til Kreta en gang i året. 

Skjønner forøvrig 24-åringen godt jeg. Han har funnet seg en spretten 17-åring. La nå gutten få nyte livet. Det der tullet at de umulig kan ha noe til felles eller at han er umoden er piss dere kvinner slenger ut hver gang dere er bitter for at noen scorer seg en ung lekkerbisken!

Anonymkode: 602fd...6d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å ødlegge noen ting, jeg synes hun er bare veldig ung. Hvis de er forelsket så er det kjempe koselig. Som er mor så kom dette som en sjokk for meg. Jeg har ikke tenk å ødlegge noen ting, men jeg må få lov å begynne å lure…

Begynn å lure litt på hvorfor han går etter 6 år yngre damer! Spør han. Hvordan møttes de? Syns han ikke hun er litt ung for han? Se hvor reflektert han svarer, eller om han går i forsvarsposisjon og blir sint...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynn å lure litt på hvorfor han går etter 6 år yngre damer! Spør han. Hvordan møttes de? Syns han ikke hun er litt ung for han? Se hvor reflektert han svarer, eller om han går i forsvarsposisjon og blir sint...

De har tydeligvis kjent hverandre i 1 år, hva i alle dager? tror han det gjorde situasjonen bedre at de hadde vært venner i 1 år? Da gikk hun i 1.vgs - 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja det er ubehagelig å vite. alt under 18 år betyr egentlig at sønnen din er en ekkel creep. han burde holde seg til 22

Anonymkode: bc28c...42b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner forøvrig 24-åringen godt jeg. Han har funnet seg en spretten 17-åring. La nå gutten få nyte livet. Det der tullet at de umulig kan ha noe til felles eller at han er umoden er piss dere kvinner slenger ut hver gang dere er bitter for at noen scorer seg en ung lekkerbisken!

Anonymkode: 602fd...6d8

Skjønner deg godt, jeg. Du hører om en annen mann som har preferanser som ligner dine, og du prøver rettferdiggjøre at du og andre menn skal objektivisere kvinner ut ifra alder og "sprettenhet", og se vekk fra etiske problemstillinger med stor aldersforskjell hvorpå den ene fremdeles er i ungdomsårene, mens den andre har vært voksen i 7 år. Skjønner godt at du har behov for å kun fokusere på det kroppslige, og kalle de som tar til motmæle for bitre. Det er jo mye lettere å ty til den forklaringen, istedenfor å se deg selv i speilet som den empatiløse, meningsløse og selvopptatte gjøken du sannsynligvis er.

Hilsen kvinne som kastet bort de siste årene av tenårene sine på en mann i midten av 20-årene som var gammel nok til å vite hvordan han skulle manipulere en ungdoms hjerne. 

Anonymkode: a0014...7e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

24 minus 6 er 19, ikke 17.

Anonymkode: ec71d...150

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 13.48):

24 minus 6 er 19, ikke 17.

Anonymkode: ec71d...150

Eller 18..

Anonymkode: 42e28...050

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 13.24):

ja det er ubehagelig å vite. alt under 18 år betyr egentlig at sønnen din er en ekkel creep. han burde holde seg til 22

Anonymkode: bc28c...42b

Nei, han er ikke en ekkelt creep bare fordi han liker ei på 17 som snart er 18

Anonymkode: 7ac24...2f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 13.34):

Skjønner deg godt, jeg. Du hører om en annen mann som har preferanser som ligner dine, og du prøver rettferdiggjøre at du og andre menn skal objektivisere kvinner ut ifra alder og "sprettenhet", og se vekk fra etiske problemstillinger med stor aldersforskjell hvorpå den ene fremdeles er i ungdomsårene, mens den andre har vært voksen i 7 år. Skjønner godt at du har behov for å kun fokusere på det kroppslige, og kalle de som tar til motmæle for bitre. Det er jo mye lettere å ty til den forklaringen, istedenfor å se deg selv i speilet som den empatiløse, meningsløse og selvopptatte gjøken du sannsynligvis er.

Hilsen kvinne som kastet bort de siste årene av tenårene sine på en mann i midten av 20-årene som var gammel nok til å vite hvordan han skulle manipulere en ungdoms hjerne. 

Anonymkode: a0014...7e2

Som vanlig kommer du bare med personangrep, som den noldusen du er. Du eksisterer jo kun i disse trådene. Du evner jo selv ikke annet enn stereotypier, grove generaliseringer og null forståelse for noe annet enn din egen sfære. Du vet også null om hvordan han fungerer i et slikt forhold, at han kun fokuserer på kropp er din antagelse.

Anonymkode: 685f9...bb1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...