2020mamma Skrevet 21. mars 2022 #1 Del Skrevet 21. mars 2022 Som overskriften sier var jeg så dum å tok av korken på negle lim over vasken på badet. Hele toppen ramlet av så alt innholdet havnet i vasken… nå er det hardt å størknet i vasken.. og jeg vet ikke hvordan jeg kan få det bort.. Vi leier, så dette er utrolig dumt.. Er det noen som har tips til å få det bort? «Vanlig neglelakk fjerner er prøvd uten hell» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Del Skrevet 21. mars 2022 Har du prøvd ren aceton? Anonymkode: c12ff...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Del Skrevet 21. mars 2022 Slenger meg på, var mye lignende slikt i vasken her vi flytta inn, og action har vi ikke lyktes med. Anonymkode: 18701...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Del Skrevet 21. mars 2022 Barberblad. Men det er jo kjipt om det har rent ned i vasken og videre ned i rørene.. Ville nok forsøkt med aceton, neglelakkfjerner osv også, ja. Anonymkode: 385a1...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020mamma Skrevet 21. mars 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barberblad. Men det er jo kjipt om det har rent ned i vasken og videre ned i rørene.. Ville nok forsøkt med aceton, neglelakkfjerner osv også, ja. Anonymkode: 385a1...ca3 Har ikke prøvd aceton, ser en over har prøvd uten hell, men skal prøvde selv for sikkerhetskyld. Ja.. er det mulig og være så tett.. dette er noe jeg jo vet er idiotisk å holde på med rett på benken/vasken… virkelig oppgitt over meg selv 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 21. mars 2022 #6 Del Skrevet 21. mars 2022 2020mamma skrev (1 minutt siden): Har ikke prøvd aceton, ser en over har prøvd uten hell, men skal prøvde selv for sikkerhetskyld. Ja.. er det mulig og være så tett.. dette er noe jeg jo vet er idiotisk å holde på med rett på benken/vasken… virkelig oppgitt over meg selv 😩 Aceton hjelper ikke. Gjorde samme tabbe som deg, og prøvde "alt" for å få det bort uten å lykkes. Endte med at vi byttet servanten! 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 21. mars 2022 #7 Del Skrevet 21. mars 2022 Ha godt med ren aceton på en bomullsdott e.l. og press mot stedet hvor du har sølt lim i 10-20 minutter. Acetonen vil myke opp cyanoakrylatet i limet slik at du kan skrape det vekk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020mamma Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 22. mars 2022 Hunter7 skrev (12 timer siden): Ha godt med ren aceton på en bomullsdott e.l. og press mot stedet hvor du har sølt lim i 10-20 minutter. Acetonen vil myke opp cyanoakrylatet i limet slik at du kan skrape det vekk. Okei det må jeg prøve. takk for tips 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Del Skrevet 22. mars 2022 Prøv sitrusrens! Sånn på sprayboks, det bruker vi på min arbeidsplass i industrien og jeg har aldri opplevd å komme over limrester som sitrusrensen ikke har klart å fjerne Anonymkode: 3f396...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020mamma Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv sitrusrens! Sånn på sprayboks, det bruker vi på min arbeidsplass i industrien og jeg har aldri opplevd å komme over limrester som sitrusrensen ikke har klart å fjerne Anonymkode: 3f396...c5d Hvor får jeg kjøpt dette ? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Del Skrevet 22. mars 2022 2020mamma skrev (4 minutter siden): Hvor får jeg kjøpt dette ? 😄 XXL bygg og lignende butikker Anonymkode: 684ae...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Del Skrevet 22. mars 2022 2020mamma skrev (4 minutter siden): Hvor får jeg kjøpt dette ? 😄 https://www.mekonomen.no/sitrus-cleaner-promeister-10210079?gclid=Cj0KCQjw5-WRBhCKARIsAAId9Fkr-AvrPJF-mdEz0yrvJp4s9nBnol1FDBp0pJxp6AMxKxluLz-JDo4aAtOFEALw_wcB Den på linken over er den eneste typen jeg har erfaring med, så det er den jeg anbefaler først og fremst 😊 Men ser Biltema også har noe lignende i sortimentet sitt, med det jeg trooor er samme virkestoff (limonene): https://www.biltema.no/kontor-teknikk/kontor/kontorutstyr/teip/label-off-2000029987 Anbefaler å teste en liten dråpe av sprayen på et lite synlig sted på vasken og vente en stund før du går løst på jobben, for å være sikker på at det ikke skader eller misfarger vasken. Når det er sagt har jeg brukt det på alt fra porselen til parkett uten noen problemer, men bedre å være føre var tenker jeg, spesielt når det er noen andre som eier vasken 😅 Anonymkode: 3f396...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020mamma Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): https://www.mekonomen.no/sitrus-cleaner-promeister-10210079?gclid=Cj0KCQjw5-WRBhCKARIsAAId9Fkr-AvrPJF-mdEz0yrvJp4s9nBnol1FDBp0pJxp6AMxKxluLz-JDo4aAtOFEALw_wcB Den på linken over er den eneste typen jeg har erfaring med, så det er den jeg anbefaler først og fremst 😊 Men ser Biltema også har noe lignende i sortimentet sitt, med det jeg trooor er samme virkestoff (limonene): https://www.biltema.no/kontor-teknikk/kontor/kontorutstyr/teip/label-off-2000029987 Anbefaler å teste en liten dråpe av sprayen på et lite synlig sted på vasken og vente en stund før du går løst på jobben, for å være sikker på at det ikke skader eller misfarger vasken. Når det er sagt har jeg brukt det på alt fra porselen til parkett uten noen problemer, men bedre å være føre var tenker jeg, spesielt når det er noen andre som eier vasken 😅 Anonymkode: 3f396...c5d Tusen takk for tips!! Dette kjente jeg at ga meg troen! Da får jeg ta meg en tur dit, og supert tips med å prøve en dråpe først 😂 for jeg hadde nok gått løs på hele vasken 🤣 er ikke så handy som du sikkert merker 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Del Skrevet 22. mars 2022 2020mamma skrev (25 minutter siden): Tusen takk for tips!! Dette kjente jeg at ga meg troen! Da får jeg ta meg en tur dit, og supert tips med å prøve en dråpe først 😂 for jeg hadde nok gått løs på hele vasken 🤣 er ikke så handy som du sikkert merker 😂 Ingen problem, lykke til!! 😄 Anonymkode: 3f396...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Del Skrevet 22. mars 2022 Hva brukes for å få det av neglene igjen, da? Det samme vil vel gjøre susen i vasken din? Anonymkode: 9d871...d57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 22. mars 2022 #16 Del Skrevet 22. mars 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Hva brukes for å få det av neglene igjen, da? Det samme vil vel gjøre susen i vasken din? Anonymkode: 9d871...d57 Man bruker aceton. Quote Acetone, commonly found as a fraction of nail polish remover (or at hardware stores in pure form), is a widely available solvent capable of softening cured cyanoacrylate https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate#Solvents_and_debonders Limonene kan brukes for å fjerne visse typer lim, men utifra kjemisk struktur er den ikke egnet til å løse opp cyanoakrylat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020mamma Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva brukes for å få det av neglene igjen, da? Det samme vil vel gjøre susen i vasken din? Anonymkode: 9d871...d57 Har prøvd negle lakk fjerner uten hell Desverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Del Skrevet 22. mars 2022 2020mamma skrev (Akkurat nå): Har prøvd negle lakk fjerner uten hell Desverre Det er stor forskjell på neglelakk og ren aceton. Anonymkode: c12ff...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020mamma Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er stor forskjell på neglelakk og ren aceton. Anonymkode: c12ff...c00 Men spørsmålet ditt var hva som brukes for å få det av neglene, og derfor svarte jeg neglelakk fjerner da det er det som jeg bruker for å få det av 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #20 Del Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 14.16): Hva brukes for å få det av neglene igjen, da? Det samme vil vel gjøre susen i vasken din? Anonymkode: 9d871...d57 Lim oppfører seg forskjellig på ulike overflater, ikke overraskende at det er vanskeligere å fjerne fra porselen enn negler. Anonymkode: b345c...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå