Gå til innhold

Hun bruker tusenvis av kroner på manikyr og pedikyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verken jeg eller noen jeg omgås gjør dette, så kan ikke svare på hvor ofte det bør gjøres. 

Men som flere nevner, dere bør kanskje se på en annen løsning enn helt felles økonomi dersom dere irriterer dere over hvordan den andre bruker penger. 

Gå gjennom alt av utgifter, og bli enige om hva som skal gå av felleskassen. Huslån, strøm, mat, og bil er kanskje naturlig. Hva med klær? Treningssenteravgift? Mobilregning? Mobiltelefon? Er dette noe dere bør ha separat? 

Sette en del av lønna på felleskonto til fellesutgifter, og behold resten på egen konto til eget forbruk. 

Anonymkode: b58d6...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du er ikke mann

Anonymkode: 216ce...eb9

Ikke jeg heller, og jeg syns det er sløsing med tid og penger. Hadde heller brukt de pengene på sunnere mat, eller klær med stoff av bedre kvalitet.

Anonymkode: cc1e8...79c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er selvfølgelig helt unødvendig. Og nei, det ser ikke fint ut...

Anonymkode: f5d86...b85

Manikyr betyr ikke nødvendigvis påsatte negler og pedikyr er nødvendig for at føttene ikke skal få hard hud og diverse andre skader.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar shellac m/manikyr kanskje annenhver mnd i snitt og det koster 500kr gangen. 
Må til fotpleier 3-4 ganger i året pga liktorner.

Nei, jeg klarer ikke å gjøre dette selv og har heller ikke lyst til det.

Bruker ikke du noen penger på noen ting? Mat i kafeen på jobb? Annen hobby?

Anonymkode: f7e2e...75d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 20.17):

Altså, det ser fint ut, men virker ikke nødvendig. Vi er begge 29, og samboere med felles økonomi. Hvor ofte er det normalt med manikyr og pedikyr, slik at jeg kan foreslå det for henne på et pent måte.

Dette blir for dyrt.

Anonymkode: ee9fa...959

Hva tjener hun da? Søsteren min bruker 7000 på hår og 5000 på vipper og etc pr måned, noe jeg synes er bortkasta penger - men det er hennes penger og hun synes det er ekstremt viktig å se flott ut så da er det jo ok. Hun og ektefellen har ikke felles økonomi. 

Anonymkode: bb4c4...bd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vel det er jo noe man gjør for å føle seg fin for mannen. 😂 fikk mange blikk med røde lange negler jeg. 

Anonymkode: afc14...819

Selvfølgelig fikk du mange blikk. Det ser jo helt sinnsykt harry ut.

Anonymkode: 0d76a...df3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere samme lønnskonto? Bruker dere av felleskontoen til kjøp av klær, frisør, lege, tannlege osv? Ingen egen konto til bruk til personlig forbruk? 

Anonymkode: a0458...411

Gjest Pommen
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg testet ut pålimte negler men de var umulige å få av og ødela selvsagt neglene mine, selv om jeg hadde en sånn greie jeg kunne dyppe de i. 

Anonymkode: 100df...06b

Hvorfor få dem av? Jeg bruker bare en pinsett eller noe tynt av metall og åpnet dem litt opp i kanten nede ved rota til min egen negl. Når jeg har fått pinsetten litt under så drar jeg forsiktig ut mot sidene og den faller da som regel av, eventuelt løsner den såpass at den faller av naturlig iløpet av dagen. Har du prøvd de fra Kiss? Synes limet dems er veldig ålreit, men altså alle har jo forskjellig erfaring. 

Ei venninne av meg har gelenegler, og glapp kjøleskapsdøra, hu mistet nesten hele sin egen negl. Jeg har opplevd den smerten der og orker ikke tanken igjen. De løsneglene faller av om du glipper noe eller er for uforsiktig.

Snapchat-812383575.jpg

Gjest Pommen
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva tjener hun da? Søsteren min bruker 7000 på hår og 5000 på vipper og etc pr måned, noe jeg synes er bortkasta penger - men det er hennes penger og hun synes det er ekstremt viktig å se flott ut så da er det jo ok. Hun og ektefellen har ikke felles økonomi. 

Anonymkode: bb4c4...bd3

Hvordan får man til å bruke 5000kr på vipper i mnd?? Det kan da umulig stemme. Et sett med vippeextensions koster jo 2000kr hos de aller beste og dyreste folka. Refill etter det koster under tusenlappen, gjør du det hver 2 uke da så er du på 3000. Sykeste jeg har lest på en stund.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 20.17):

Altså, det ser fint ut, men virker ikke nødvendig. Vi er begge 29, og samboere med felles økonomi. Hvor ofte er det normalt med manikyr og pedikyr, slik at jeg kan foreslå det for henne på et pent måte.

Dette blir for dyrt.

Anonymkode: ee9fa...959

Skjønner ikke hvorfor folk må gjøre det så vanskelig for seg selv. Felles økonomi er ikke det samme som at man skal samle alle pengene sine i én haug og deretter forbruke som om man eier alle pengene selv.

Hvorfor gjør dere ikke det som er innlysende mest økonomisk og rettferdig og overfører en sum penger til en konto som går til fellesutgifter som husleie/lån, strøm, Internett, felles ferier, nødvendig inventar, mat, bil (om dette er noe dere også deler) osv? Resten av lønna er ens egne penger og de kan kan disponere som man vil, f.eks bruke de på negler og vipper eller spare de.

Jeg hadde aldri akseptert å sponse min samboers utgifter til hobbyer eller velvære, og det er gjensidig. Jeg forventer at fellespengene våre går til de faste felles utgiftene vi har sammen, og ikke til at han skal kjøpe seg ny terrengsykkel eller at jeg har handlet en Chanel 2.55 til meg selv.

Anonymkode: 6bc13...c92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (3 timer siden):

Manikyr betyr ikke nødvendigvis påsatte negler og pedikyr er nødvendig for at føttene ikke skal få hard hud og diverse andre skader.

Stemmer. 

Sist jeg fikset negler hadde jeg vanlig neglelakk

Men det er jo sånn at neglesalongen har lite utvalg nå av vanlig neglelakkfarger siden "alle" tar permanent neglelakk, og mange putter på akryl eller gele... vet ikke hva som er vanligst av påfyllene, jeg har aldri hatt det, synes til og med permanent neglelakk er stress og det sliter på neglen. 

pedikyren var uten neglelakk, bare for å få vekk sprekker og hard hud og lange (tjukke) negler... 

Jeg bare elsker å fikse negler....!!!! men kan gjøre det selv, med fotbad osv.

don't judge us!!! 🐛

Anonymkode: 290c2...eec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pommen skrev (17 minutter siden):

Hvordan får man til å bruke 5000kr på vipper i mnd?? Det kan da umulig stemme. Et sett med vippeextensions koster jo 2000kr hos de aller beste og dyreste folka. Refill etter det koster under tusenlappen, gjør du det hver 2 uke da så er du på 3000. Sykeste jeg har lest på en stund.

Det er nok de som er på jakt etter en mann som bruker slike vipper..  :P 

Gjest Pommen
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nok de som er på jakt etter en mann som bruker slike vipper..  :P 

Helt vilt..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 21.53):

Jeg brukte 500 kr hver 4 uke på shellack i 3-4 år.  Hatt en pause nå, men skal fikse de igjen nå og fortsette til over sommeren.  Betaler det selvsagt selv. 

Anonymkode: 100df...06b

Hvorfor kjøper du ikke heller utstyr og gjør det selv hjemme? 

Anonymkode: 7b79e...746

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvor mye du bruker på deg selv også? 

Anonymkode: bf5d5...457

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...