Gå til innhold

Hun bruker tusenvis av kroner på manikyr og pedikyr

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Slutt å bry deg, som om ikke du kjøper øl eller dritt til PlayStation eller andre ting

Anonymkode: 216ce...eb9

Alle menn spiller ikke. Og kvinner drikker ofte også alkohol. Gjennomsnittsmannen er noen få tiere dyrere i drift pr måned enn gjennomsnittsdamen. Og gjennomsnittsdamer bruker ikke mange tusen kroner på negler.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om dere har felles økonomi bør dere holde et månedlig beløp for dere selv, penger som hun og du, uavhengig av hverandre, kan bruke på akkurat det dere vil. Eventuelt ha en felles utgiftskonto og beholde resten av inntekten på personlige konti.

Så kan både du og hun bruke deres egne penger på hva dere vil, uten at den andre har noe med det.

Hilsen ei som hverken tar manikyr eller pedikyr.

Anonymkode: 34d14...c2b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Godt eksempel på at det ikke er lurt med fellesøkonomi.

Anonymkode: 91f1f...14f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 500 kr hver 4 uke på shellack i 3-4 år.  Hatt en pause nå, men skal fikse de igjen nå og fortsette til over sommeren.  Betaler det selvsagt selv. 

Anonymkode: 100df...06b

Gjest AbonumBuker
Skrevet

Hva om hun tar noen kurs og kjøper litt utstyr, så kan hun stelle negler hjemme? 

Det høres ut som en fin hobby. Kanskje hun kan tjene litt penger på den også? Selge tjenester til venninner? 

Skrevet

Delt økonomi, enkelt og greit. Så kan du bruke dine penger på dine greier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt manikyr eller pedikyr. Kjenner ingen som gjør det foruten om ei som gjør det selv hjemme. Tenker ikke på det som normalt. Når det er sagt så bør hun jo ikke finansiere dette av felles midler, hva man prioriterer av slike ting er nå opp til enhver, men når man har felles økonomi må man ta hensyn. Samme som hvis du bruker penger på, ja, poker spill, så bør ikke det heller finansieres av felles midler. Jeg bruker litt på hudpleie fordi jeg har problematisk hud, så litt mer nødvendighet, men likevel ikke noe felles midler går til.

Anonymkode: 2eac4...939

AnonymBruker
Skrevet

Det er bortkastede penger og noe man ikke trenger. Negler kan være kortklippet og rene. Resten er jo bare tull men det er min mening.

Anonymkode: 1dab7...ef3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er selvfølgelig helt unødvendig. Og nei, det ser ikke fint ut...

Anonymkode: f5d86...b85

Sign

Anonymkode: c8a0e...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det, menn faller for et falskt utseende med plastnegler, plastvipper, botox og og restylane, men får bakoversveis når de ser kostnadene på å vedlikeholde dritten... 

Anonymkode: 7485d...134

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er ikke mann

Anonymkode: 216ce...eb9

Vel det er jo noe man gjør for å føle seg fin for mannen. 😂 fikk mange blikk med røde lange negler jeg. 

Anonymkode: afc14...819

Gjest Fjellgjeita79
Skrevet

Jeg fikset negler en stund, 800,- hver 2-3 uke. Sluttet da jeg synes det ble for dyrt. Lakker nå mine egne negler. 
Betalte det selvfølgelig selv og ikke på felleskortet.

AnonymBruker
Skrevet

Tar meg ikke råd til det i hverdagen, selvom vi har 90.000 inn på konto hver mnd 😅 men brukte 500 kr for å få fine negler til bryllupet for 2 år siden 

Anonymkode: fab42...dab

Gjest Pommen
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altså, det ser fint ut, men virker ikke nødvendig. Vi er begge 29, og samboere med felles økonomi. Hvor ofte er det normalt med manikyr og pedikyr, slik at jeg kan foreslå det for henne på et pent måte.

Dette blir for dyrt.

Anonymkode: ee9fa...959

Jeg gikk fra å betale for gelenegler hos ei dame for 650-1000kr/mnd, til å kjøpe sånne lim på negler for 80kr. De varer i ca 2 uker, og tar meg 10 min å få på, slipper å ødelegge mine egne også. Skillen på gelenegler/akryl er også fæl! Jeg er 23år.

Skal dere ha felles økonomi, så bør du prate med hun om det ja.

AnonymBruker
Skrevet

dersom en mann hadde brukt tusenvis av kroner på for eksempel data-utstyr, droner eller gaming, så ville denne tråden mest sannsynlig blitt stappfull av: 

dump ham!     

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

Anonymkode: 48781...dd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

dersom en mann hadde brukt tusenvis av kroner på for eksempel data-utstyr, droner eller gaming, så ville denne tråden mest sannsynlig blitt stappfull av: 

dump ham!     

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

dump ham!

Anonymkode: 48781...dd7

Det tror jeg ikke. Å bruke penger på en hobby som gir glede er noe annet enn å bruke penger på utseendet sitt. Man kan sikkert få glede av negler også, men det er ikke en aktivitet akkurat. 

Anonymkode: 9cc41...0c0

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig ide med fellesøkonomi når man har ulike forbruksmønster som du ser ts.

Ville sørget for dere begge får et par tusen til eget forbruk hver mnd. Så bruker dere de pengene til hva dere selv ønsker.

Anonymkode: 036d2...ae4

AnonymBruker
Skrevet
Pommen skrev (22 minutter siden):

Jeg gikk fra å betale for gelenegler hos ei dame for 650-1000kr/mnd, til å kjøpe sånne lim på negler for 80kr. De varer i ca 2 uker, og tar meg 10 min å få på, slipper å ødelegge mine egne også. Skillen på gelenegler/akryl er også fæl! Jeg er 23år.

Skal dere ha felles økonomi, så bør du prate med hun om det ja.

Jeg testet ut pålimte negler men de var umulige å få av og ødela selvsagt neglene mine, selv om jeg hadde en sånn greie jeg kunne dyppe de i. 

Anonymkode: 100df...06b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fiksa neglene i snart 3 år med noen små pauser inni mellom. Betaler rundt 500kr i måneden for det - det er gel på neglene. Pedikyr gjør jeg kanskje 2 ganger i året om sommeren dersom jeg har råd til det. Akkurat det med negler syns jeg er greit og syns det er viktig å kunne bruke penger på meg selv. Jeg går da vel og merke ikke så mye til frisør og bruker ikke 3000om gangen de gangene jeg går til frisør. Så føler de 500kr i månedene på negler er ok. Ellers bruker jeg litt på klær og sminke men det er mindre beløp. Mannnen min har aldri hatt noe i mot og han syns det er koselig jeg kan ha noe å kose meg med/ta vare på meg selv. 500kr er da ikke all verdens. Vi har felles økonomi. Men vi er åpne og snakker åpent om hva vi kan unne oss og hva vi ikke kan. Hadde budsjettet blitt veldig knapt hadde jeg fint kunne tatt en pause fra neglene eller slutta med det, men enn så lenge vi har penger til det syns jeg det er helt greit. 
Åpen dialog er veldig viktig, og det handler om å gi og ta. 

Anonymkode: 2b3f3...d75

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fikser neglene mine hver 4.uke. Betaler ca 500 kr for det.  Dette har jeg gjort i ca 20 år nå. Betaler det selvfølgelig med egne penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...