Gå til innhold

Hun bruker tusenvis av kroner på manikyr og pedikyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det ser fint ut, men virker ikke nødvendig. Vi er begge 29, og samboere med felles økonomi. Hvor ofte er det normalt med manikyr og pedikyr, slik at jeg kan foreslå det for henne på et pent måte.

Dette blir for dyrt.

Anonymkode: ee9fa...959

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At om dere skal ha felles økonomi så må dette reduseres, hun kan helt fint gjøre endel hjemme og kutte den avhengigheten det jo blir.

Alternativt - og kanskje best er separat økonomi. Så disponerer hun egne gjenværende penger på hva hun vil :) Og dere slipper diskusjon. 

Du spør hva som er vanlig - jeg vil si det vanligste om du mener salong nok er nesten aldri for de fleste. Men endel går iblant (for eksempel før sommeren) og steller/lakker hjemme. 

Endret av Fløff
  • Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si at det ikke er nødvendig med så ofte av de tingene der. Særlig dersom dere har fellesøkonomi 

Anonymkode: 6d2d1...b23

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser sikkert mer enn henne da. 

Anonymkode: 38b8f...8bf

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo om hva man prioriteter, bruker hun mye penger på frisør, hudpleie, klær etc i tillegg? Jeg tar gjerne pedikyr før sandalsesongen, men fikser oftest mine egne negler. Har man akrylnegler må man jo gå jevnlig å fikse dem etterhvert som de vokser ut. 

Anonymkode: 82046...8be

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig helt unødvendig. Og nei, det ser ikke fint ut...

Anonymkode: f5d86...b85

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Felleskonto til felles utgifter fordelt etter prosent av inntekt. Resten av pengene disponerer dere selv på egen konto 😊 

Anonymkode: 61b83...d67

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere fellesøkonomi utover kostnader til bolig, forsikring, mat og bil?

Dette bør jo hun koste av egen lomme. 

Anonymkode: 82046...8be

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne dyre vanen kan du forlange at hun bruker egne penger på.  Alternativt, siden dere har felles økonomi, er at du setter av tilsvarende sum på egen konto, som du kan gjøre hva faen du vil med.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Altså, det ser fint ut, men virker ikke nødvendig. Vi er begge 29, og samboere med felles økonomi. Hvor ofte er det normalt med manikyr og pedikyr, slik at jeg kan foreslå det for henne på et pent måte.

Dette blir for dyrt.

Anonymkode: ee9fa...959

Jammen, det er viktig… jeg må føle at jeg kan vifte med hendene!!!! Vifte vifte vifte vifte… 🥹🥹🥹🥹

Anonymkode: 290c2...eec

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å bry deg, som om ikke du kjøper øl eller dritt til PlayStation eller andre ting

Anonymkode: 216ce...eb9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar aldri manikyr eller pedikyr og kjenner heller ingen som gjør det. Det er vel vanligere i noen miljøer enn andre. Hvis du synes hun bruker for mye penger på det, får du snakke med henne og prøve å finne noen løsninger. Kan hun ta pedikyr selv, feks? Ha naturlige negler istedenfor akrylnegler? Kan dere sette opp et budsjett og ha hver deres lommepenger som dere står fritt til å bruke som dere vil, sånn at det føles likt?

Anonymkode: 56b1b...a37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der hadde jeg også satt ned foten, makan til sløsing av penger.

Anonymkode: 76246...848

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Der hadde jeg også satt ned foten, makan til sløsing av penger.

Anonymkode: 76246...848

Du er ikke mann

Anonymkode: 216ce...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Manikyr en gang per måned, pedikyr annenhver måned. Hvis man gjør det regelmessig. 

Anonymkode: 27333...d1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tatt dette.

Anonymkode: 05d61...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Manikyr hver2-4 uke og pedikyr hver 6-8 uke er vel det vanligste hvis man gjør dette regelmessig.

Anonymkode: c7d67...adf

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke vanlig, man kan fikse negler selv.

Anonymkode: 4e811...59e

Skrevet

Jeg bruker nok ca. 10.000 i året på det. Fortrinnsvis fotpleie/pedikyr. For min del er det nødvendig. På den annen side kjøper jeg aldri øl, snus eller motorsykkeldekk så dette har aldri vært oppe til debatt i heimen :ler: 

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet fort ut selv. Synes det er lite fleksibelt med gele/aktyl negler. Blir fort stygt. Føttene steller jeg en gang i året og vedlikeholder det selv. Har diabetes så må holde litt stell på de. Lakker aldri der. Vi har felleskonto til fellesutgifter, og resten etter lønn til eget bruk. Vi har vært sammen i 14 år, aldri hatt felles konto slik som dere. Høres ut som det kan by på problemer

Anonymkode: f1cd1...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...