AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Hvor mye gjelder den avtalen? Hva om barnemor avlyser samvær gang på gang likevel? Hva slags straff kan hun da få? Mor stiller sterkt som kan nekte så lenge hun føler at barnet ikke har godt av det. Da får ikke barnefar gjort då mye fra eller til. Kan jo ikke akkurat troppe opp på døra og kreve å sjekke om barnet har feber eller ikke. Anonymkode: 7a39f...7ae
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Det skal mye til for å nekte. Her fikk barnefar samvær 2,5 time i mnd. Han er narkoman og dømt for vold. Men allikevel fikk han samvær med tilsyn. Om et samvær utgår skal det taes igjen. Er barnet syk, skal det finnes ny tid med engang det er frisk. Er samværforelder syk, skal den og få igjen samværet kjappest mulig. Begge advokatene i vår sak, samt sakkyndig og dommer sa ihvertfall at samvær skal taes igjen. Man får ikke noe straff for å ikke opprettholde avtalen, men det kan få konsekvenser ved neste rettsmøte der mor/far ikke er samarbeidsvillig og det er negativt. Anonymkode: ade07...764
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Hvis mor ødelegger samvær for far kan far ta henne til retten. De ser ganske negativ på dette i 2022...mor kan til og med mister hovedomsorgen og. Anonymkode: 6c1ae...96b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 Jeg lurer på… hvis mor ikke vil gå med på mer enn vanlig samvær (annenhver helg og en dag i uka). Og det er begrunnet. Vil retten kunne mene at hun driver samværssabotasje da, eller at hun ikke støtter opp under mest mulig samlet foreldrekontakt? Og følgelig risikere at hovedomsorgen flyttes over til far? Anonymkode: 1d983...545
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer på… hvis mor ikke vil gå med på mer enn vanlig samvær (annenhver helg og en dag i uka). Og det er begrunnet. Vil retten kunne mene at hun driver samværssabotasje da, eller at hun ikke støtter opp under mest mulig samlet foreldrekontakt? Og følgelig risikere at hovedomsorgen flyttes over til far? Anonymkode: 1d983...545 Det skal nok mer til å flytte hovedomsorgen. Men det er ikke hun som bestemmer samvær. Hun kan mene det hun vil, men stort sett legges det stor vekt på sakkyndig sin rapport. Det er ikke samværsabotasje for å si meningen sin. Her hadde jeg mange grunner til å vente med samvær til far var mer stabil. Jeg kunne bare ytre min mening og begrunne det. Men far fikk samvær. Gikk ikke lange stunden før det gikk rett til h******. Nå står jeg igjen aleine og må forklare barnet vårt hvorfor han ikke skal se faren. Provlemet i slike saker er at det er konflikt mellom mor og far og de prøver da å knekke den andre, «ta» den andre. Så glemmer de barna. Det er KUN barnet man skal ha fokus på. Ikke hva behov den andre forelderen har. Er barnet liten og ikke kan snakke for seg eller beskytte seg selv, så er det forelderen sin jobb å gjøre det. Man skal alltid tenke på hva som er til barnets beste. Er samvær forelder stabil psykisk og mentalt, følger opp hverdagen og aktiviteter (typ jobb feks), ikke har rusproblem eller er voldelig og den har gode omsorgsevner og kan ta avgjørelser som er for barnets beste så er det til barnets beste å ha samvær. Det legges og stor vekt på konfliktnivå mellom mor og far. Er det mye krangling mellom dere? Forskning viser at å ta samvær for retten er veldig skadelig for barn. Er grusomt trist at foreldre ikke klarer svelge noen kameler for barnet. Anonymkode: ade07...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå