Gå til innhold

Om å finne roen og lykken i hverdagen sin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker etter roen, lykken. Jeg søker etter en hverdag uten stress og mas.  

Jeg ser mange som har funnet seg sjæl og som sprer sin inspirasjon... som driver med feks mindfullness, yoga, alle som er selverklært lykkelige, alle som har vier seg til hobbyene sine, som "følger hjertet", som har "flyttet på hytta og funnet roen der", som går i fjellet i ukesvis av gangen.... . 

Jeg kjenner jeg blir faktisk bare mer deppa og stressa av å lese om andre som "finner lykken" på denne måten, for da virker det enda mer uoppnåelig.  Jeg har jobb, økonomiske forpliktelser, barn som skal på skole og aktiviteter. Hvordan skal jeg klare å finne roen og lykken i alt hverdagsstresset?.

Jeg skulle GJERNE hatt mulighet til å gå to måneder i fjellet, viet livet til hobbyen min eller sittet på et svaberg i lotus halve dagen. Men jeg kan jo ikke det! Mange av dem jeg leser om som fronter en slik livsstil er jo influensere som tjener penger på å kun vise frem ...ja, denne livsstilen. Eller de har en mann som tjener så godt at de kvinnene kan bruke hele dagen på å finne sin indre ro.  KJenner jeg blir både irritert, fortvilet og litt misunnelig. 😪

Anonymkode: 1ca9f...222

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg søker etter roen, lykken. Jeg søker etter en hverdag uten stress og mas.  

Jeg ser mange som har funnet seg sjæl og som sprer sin inspirasjon... som driver med feks mindfullness, yoga, alle som er selverklært lykkelige, alle som har vier seg til hobbyene sine, som "følger hjertet", som har "flyttet på hytta og funnet roen der", som går i fjellet i ukesvis av gangen.... . 

Jeg kjenner jeg blir faktisk bare mer deppa og stressa av å lese om andre som "finner lykken" på denne måten, for da virker det enda mer uoppnåelig.  Jeg har jobb, økonomiske forpliktelser, barn som skal på skole og aktiviteter. Hvordan skal jeg klare å finne roen og lykken i alt hverdagsstresset?.

Jeg skulle GJERNE hatt mulighet til å gå to måneder i fjellet, viet livet til hobbyen min eller sittet på et svaberg i lotus halve dagen. Men jeg kan jo ikke det! Mange av dem jeg leser om som fronter en slik livsstil er jo influensere som tjener penger på å kun vise frem ...ja, denne livsstilen. Eller de har en mann som tjener så godt at de kvinnene kan bruke hele dagen på å finne sin indre ro.  KJenner jeg blir både irritert, fortvilet og litt misunnelig. 😪

Anonymkode: 1ca9f...222

Ikke gidd å følge dem. De lever av at andre drømmer om deres liv. Men, man blir ikke lykkelig av misunnelse. Og man blir heller ikke lykkelig av å selge sjela si slik influensaer gjør. 

Anonymkode: 96a11...afe

• Liker 1
Skrevet

Helt seriøst, jeg har fått det så mye bedre med meg selv etter at jeg kuttet ut Instagram! Aner ikke hvorfor, visste ikke at jeg ble så påvirket, men det gjorde jeg tydeligvis.

og du, yoga, det er faktisk ikke oppskrytt! Jeg begynte på yoga for snart 1 år siden og det finnes ingen måte å finne roen på som kan sammenlignes med yoga. Yoga trenger ikke å bety en halv dag i lotus stilling på et svaberg. Nå som jeg har gått noen kurs, har jeg lært meg å bruke yoga aktivt i hverdagen blant annet ved å være oppmerksom på pusten min.

Et eksempel: naboen har en hund som irriterer meg og stresser meg noe så hinsides når den drar i gang bjeffingen sin. I sted satte den i gang igjen, da tok jeg meg i det og satte meg ned, gjorde noen enkle pusteøvelser noen minutter, etterpå var jeg i balanse igjen! 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha følern!! Mye av det de driver med er jo veldig urealistisk. 

Men for meg hjelper det å legge vekk mobilen mer, gjøre litt yoga iblant, gjøre ting som gir meg mestringsfølelse og være takknemlig. Skriver opp ting som har gjort meg glad den uken/dagen. Og være ute når jeg kan.  Bør imidlertid bli flinkere til å leve i nuet, og ikke fylle hvert sekund  med musikk, podcast, nyheter, skriving eller lesing. Prøve å sette pris på stillheten og fraværet av input iblant?

AnonymBruker
Skrevet

En hverdag uten stress og mas er jo ikke helt forenelig med familielivet, spesielt ikke når barna er små. Vi tar alle et valg om en del år borte fra det stressfrie og rolige livet når vi velger å få barn. 

Du valgte også sikkert utdanning og jobb av en grunn; at dette er noe du vil og kan. Da ville jeg gjort noe med det du kan gjøre noe med for å stresse ned. Om det er matkasser, vaskehjelp, senke kravene, gå flere turer osv. Og avfølg mennesker med den livsstilen om du ikke ser på det som inspirasjon, men kun blir misunnelig. 

Anonymkode: b636d...147

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...