Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at jeg er så bekymret for babyen etter et par kraftige psykiske påkjenninger som slo rot i kroppen som stress. 

Jeg skal ikke på UL før om ca 2 uker, men skal til fastlegen pga disse påkjenningene på onsdag. Tror dere fastlegen vil gå med på å undersøke hvordan det står til med babyen med f.eks doppler i uke 17?

Synes det er så lenge å vente, nesten så jeg drar på privat UL bare for å se om det fortsatt er liv i babyen!

Anonymkode: db7d4...83d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner at jeg er så bekymret for babyen etter et par kraftige psykiske påkjenninger som slo rot i kroppen som stress. 

Jeg skal ikke på UL før om ca 2 uker, men skal til fastlegen pga disse påkjenningene på onsdag. Tror dere fastlegen vil gå med på å undersøke hvordan det står til med babyen med f.eks doppler i uke 17?

Synes det er så lenge å vente, nesten så jeg drar på privat UL bare for å se om det fortsatt er liv i babyen!

Du kan kjøpe doppler selv.. 

Anonymkode: d9c38...712

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte doppler på finn.no. Utrolig godt å ha når en er veldig bekymret.

Anonymkode: cdf7f...4f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan kjøpe doppler selv.. 

Anonymkode: d9c38...712

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjøpte doppler på finn.no. Utrolig godt å ha når en er veldig bekymret.

Jeg har lest mye rart om å bruke doppler selv hjemme, at man kan bli mer bekymret om man ikke finner hjertelyden osv?

Føles mer trygt om helsepersonell gjør det, men er det helt på viddene å spørre legen om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jordmor prøvde doppler på meg i uke 14 i hvertfall, så ingen grunn til at fastlegen din ikke skal kunne prøve. Fikk streng beskjed om at jeg ikke fikk lov til å bli bekymret om hun ikke fant noen hjertelyd siden det var så tidlig. Kan være vanskelig selv for proffe

Anonymkode: 3dc0f...a00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har lest mye rart om å bruke doppler selv hjemme, at man kan bli mer bekymret om man ikke finner hjertelyden osv?

Føles mer trygt om helsepersonell gjør det, men er det helt på viddene å spørre legen om dette?

Jeg har alltid funnet hjertelyden. Og når du er i uke 17 er det enda lettere. Men klart du kan be legen om en sjekk, ikke noe problem det. Min lege har ultralyd, men ikke alle som har det. Doppler tror jeg alle leger har. 

Det går helt sikkert fint med knøttet ❤

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk doppler hos legen uten å spørre om det på kontroll i dag 17+1 ❤️ 

Anonymkode: 591b8...c49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har alltid funnet hjertelyden. Og når du er i uke 17 er det enda lettere. Men klart du kan be legen om en sjekk, ikke noe problem det. Min lege har ultralyd, men ikke alle som har det. Doppler tror jeg alle leger har. 

Det går helt sikkert fint med knøttet ❤

Så godt å høre! Da håper jeg legen går med på å ta en sjekk!

Tusen takk, håper det ❤️

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk doppler hos legen uten å spørre om det på kontroll i dag 17+1 ❤️ 

Anonymkode: 591b8...c49

Så flott, da håper jeg legen min også kan ta en sjekk selv om timen ikke er en svangerskapskontroll! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...