AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Noen som har svangerskapdiabetes fått ulike målinger? Jeg spiste relativ sunn måltid. Dro på sats og trente i en time. Målte meg og fikk 7.2… også målte jeg igjen fra annen finger rett etter (1 min forskjell) og fikk 6.8. Kom hjem etter 20 min, prøvde igjen for å bare se og fikk 4.8 🧐 Anonymkode: ba445...f2e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Ja, jeg fikk det noen ganger. Det verste spriket var vel en gang jeg fikk 10,4(!!!), og så 6,3 rett etterpå, på samme finger! Tok ofte dobbel måling etter hvert. Stort sett var målingene ok, altså omtrent samme tall, så jeg tenkte det bare var litt forrurensing på stripsen, eller ustabilt apparat. Anonymkode: 26090...cbe
Skogkløver Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Vasket du hendene godt før du målte? Du skal for øvrig ikke måle før etter 2 timer etter påbegynt måltid
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 Skogkløver skrev (Akkurat nå): Vasket du hendene godt før du målte? Du skal for øvrig ikke måle før etter 2 timer etter påbegynt måltid Ja jeg vasket godt. Men hva mener du? Jeg målte 2 timer etter måltid som jeg alltid gjør Anonymkode: ba445...f2e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg fikk det noen ganger. Det verste spriket var vel en gang jeg fikk 10,4(!!!), og så 6,3 rett etterpå, på samme finger! Tok ofte dobbel måling etter hvert. Stort sett var målingene ok, altså omtrent samme tall, så jeg tenkte det bare var litt forrurensing på stripsen, eller ustabilt apparat. Anonymkode: 26090...cbe Så irriterende!! Nå lurer jeg på om målingene mine har vært troverdige hittil 😆 Anonymkode: ba445...f2e
Kakaoen Skrevet 21. mars 2022 #6 Skrevet 21. mars 2022 Husk å alltid ha rene hender ja. Og tørk bort første bloddråpen. Også er det veldig vanlig at blodsukkeret faller ganske bra etter trening eller bare fysisk aktivitet. Så for meg ser dette helt normalt ut. Hilsen ei som har sv.dia for 3.gang 🤢🙈
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 Kakaoen skrev (1 minutt siden): Husk å alltid ha rene hender ja. Og tørk bort første bloddråpen. Også er det veldig vanlig at blodsukkeret faller ganske bra etter trening eller bare fysisk aktivitet. Så for meg ser dette helt normalt ut. Hilsen ei som har sv.dia for 3.gang 🤢🙈 Vasker alltid hendene men aldri fått beskjed om å tørke bort første bloddråpen. Men hvis blodsukkeret faller etter trening burde ikke verdien være lav? Anonymkode: ba445...f2e
Kakaoen Skrevet 21. mars 2022 #8 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vasker alltid hendene men aldri fått beskjed om å tørke bort første bloddråpen. Men hvis blodsukkeret faller etter trening burde ikke verdien være lav? Anonymkode: ba445...f2e Ja.. den ble jo det. 4.8 skrev du. Er ikke alltid den faller umiddelbart. Kommer kanskje an på hva du har spist også. På sykehuset/legekontoret tørker de alltid bort første dråpe. Det er fordi den kan være blanda med svette eller annet som er på hendene. Er jo ikke alltid man får vasket hendene. F.eks om jeg har vært på butikken og skal kjøre hjem.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #9 Skrevet 21. mars 2022 Kakaoen skrev (4 minutter siden): Ja.. den ble jo det. 4.8 skrev du. Er ikke alltid den faller umiddelbart. Kommer kanskje an på hva du har spist også. På sykehuset/legekontoret tørker de alltid bort første dråpe. Det er fordi den kan være blanda med svette eller annet som er på hendene. Er jo ikke alltid man får vasket hendene. F.eks om jeg har vært på butikken og skal kjøre hjem. Skjønner men fikk 4.8 etter å 2 timer og 20 min. Vet ikke om jeg kan notere 4.8 da det har gått over 2 timer.. skal teste ut med dråpe nr 2 fra nå av! Anonymkode: ba445...f2e
Kakaoen Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner men fikk 4.8 etter å 2 timer og 20 min. Vet ikke om jeg kan notere 4.8 da det har gått over 2 timer.. skal teste ut med dråpe nr 2 fra nå av! Anonymkode: ba445...f2e Nei du må vel notere ned 6.8.. hva har du fått beskjed om å legge deg under? 6.5? Og hva spiste du før du trente? 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #11 Skrevet 21. mars 2022 Kakaoen skrev (Akkurat nå): Nei du må vel notere ned 6.8.. hva har du fått beskjed om å legge deg under? 6.5? Og hva spiste du før du trente? 🙂 6.7 er grensen Spiste laks med grønnsaker, salat og litt fullkornsris. Anonymkode: ba445...f2e
Kakaoen Skrevet 21. mars 2022 #12 Skrevet 21. mars 2022 Aha. Tipper det er fullkornrisen da. Hvor lenge har du holdt på? Jeg har endt på insulin alle gangene. Måtte levd på keto diett om ikke 🙈 og det er ikke bra når man er gravid
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #13 Skrevet 21. mars 2022 Ja er nok risen.. jeg har holdt på i snart 4 uker 😬 uke 30 nå. Først to uker hvor jeg måtte regulere med kosthold men faste verdien var helt på bærtur, mens alle andre målingene er stortsett fine. Helgen nå har jeg fått høye målinger etter middag, litt kos i bursdag osv 😕 og den idag.. Men bruker insulin på kvelden (14 enhet) for å få ned fastende. Får veldig god oppfølging på Ullevål da 🙏 Hvordan gikk de to andre svangerskapene? Anonymkode: ba445...f2e
Kakaoen Skrevet 21. mars 2022 #14 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja er nok risen.. jeg har holdt på i snart 4 uker 😬 uke 30 nå. Først to uker hvor jeg måtte regulere med kosthold men faste verdien var helt på bærtur, mens alle andre målingene er stortsett fine. Helgen nå har jeg fått høye målinger etter middag, litt kos i bursdag osv 😕 og den idag.. Men bruker insulin på kvelden (14 enhet) for å få ned fastende. Får veldig god oppfølging på Ullevål da 🙏 Hvordan gikk de to andre svangerskapene? Anonymkode: ba445...f2e Ikke utenkelig at du snart trenger litt hurtigvirkende også. Jeg synes det da ble mye lettere. Kunne spise meg skikkelig mett og mat som frista mer. De to andre gikk veldig bra. Jeg holdt blodsukkeret ganske fint hele veien. Med første så begynte jeg på insulin i uke 32 tror jeg det var. Med nr 2 begynte jeg i uke 15 🙈 Denne gangen har jeg nok fått dia 2 rett før graviditeten, så ble henvisning til sykehuset og rett opp og på insulin. De to forrige svangerskapene ble satt igang i uke 38. Og barna veide da 3300 og 3400. Og var friske og fine rett etter fødsel. Null problemer i ettertid. Godt å høre du får bra oppfølging. Tipper dette kommer til å gå ganske fint 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #15 Skrevet 21. mars 2022 Kakaoen skrev (15 minutter siden): Ikke utenkelig at du snart trenger litt hurtigvirkende også. Jeg synes det da ble mye lettere. Kunne spise meg skikkelig mett og mat som frista mer. De to andre gikk veldig bra. Jeg holdt blodsukkeret ganske fint hele veien. Med første så begynte jeg på insulin i uke 32 tror jeg det var. Med nr 2 begynte jeg i uke 15 🙈 Denne gangen har jeg nok fått dia 2 rett før graviditeten, så ble henvisning til sykehuset og rett opp og på insulin. De to forrige svangerskapene ble satt igang i uke 38. Og barna veide da 3300 og 3400. Og var friske og fine rett etter fødsel. Null problemer i ettertid. Godt å høre du får bra oppfølging. Tipper dette kommer til å gå ganske fint 🙂 Håper jeg ikke må på hurtigvirkende, har klart meg fint med sunt kosthold og fine målinger etter måltid 🙌 men spist litt mer karbs de siste dagene 😬😬 i går var alle målingene fine. Godt å høre. Anonymkode: ba445...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå