Gå til innhold

Var H.Wergeland faktisk en muslim?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei han var ikke muslim, det du leser på Utrop må du ta med en klype salt siden den avisen er veldig pro-islam.

Anonymkode: dcafd...f3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei han var ikke muslim, det du leser på Utrop må du ta med en klype salt siden den avisen er veldig pro-islam.

Men de har gode argumenter .

Anonymkode: e7c19...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er Henrik Wergeland du mener, så... Nei.

Anonymkode: 086ed...430

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men de har gode argumenter .

Anonymkode: e7c19...c3f

Det er et forsøk på historieforfalskning, her prøver de å lure inn Islam i vår norske historie og kultur som den ideologien alltid har vært en naturlig del av vår historie.

Dessverre så er dette noe som skjer over alt med historiske personer og hendelser, hvite historiske personer blir forsøkt byttet ut med personer av helt andre etnisiteter, religiøs tilhørighet eller legning. De som står bak dette er WOKE-fanatikere og ekstremister på ytre Venstre, de hater alt som har med hvite mennesker og hvite menneskers historie å gjøre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han var muslim. Kan ikke tolkes på en annen måte.

Anonymkode: bd90f...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wergeland ville i så fall ha presentert seg som mahomedaner. Det var uttrykket han selv brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wergeland hadde sine helt egne tanker om religion og religiøse. Slik jeg tolker Wergeland har man misforstått ham hvis man forstår ham som muslim. Han var først og fremst sterkt kritisk til sitt eget samfunn, og lot seg inspirere av tanker fra fremmede samfunn i sin kritikk av samfunnet han selv var del av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Klossmajor skrev (1 time siden):

Wergeland ville i så fall ha presentert seg som mahomedaner. Det var uttrykket han selv brukte.

Mohsmmadaner var det samtiden brukte om muslimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mohsmmadaner var det samtiden brukte om muslimer. 

Nettopp. Så hvis han hadde konvertert til islam, ville han ha betraktet seg selv som mahomedaner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest hele Quranen. Det er ikke Gud's bokstavelig ord, men jeg er sikker på at Muhammad hadde en eller annen form for kontakt med Gud.

Jeg tror han hadde en kanalisering med Gud hvor han hentet inn kunnskap, men hans sinn var ikke rent nok for at Gud kunne sende han direkte nok kunnskap, kunnskapen ble rett og slett korruptert av hans ego-sinn, mens noe kom frem riktig.

For eksempel, helvete dimensjoner eksisterer, men Muhammad gjørde feil i å tro at Gud putter dem der, nei, mennesket gjør det selv, karma er en ekte ting og bestemmer MYE av ditt liv etter døden. 

Muhammad hadde rett på den andre siden at den usette (spirituelle) verden eksisterer, med vesener som Jinner (ånder, både gode og onde). Er selv ikke sikker, men er stor sjanse for at Satan (i denne forstand, leder for de ånde jinnene) eksisterer, da jeg selv tror har møtt han.

Og alle Allah's navn er sanne beskrivelser av Gud's attributter eller kvaliteter.

Osv osv.

Jesus var mer oppvåket.

Mye mer.

Endret av Conal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Conal skrev (12 minutter siden):

Jeg har lest hele Quranen.

Men likevel klarer du ikke å stave navnet på boka, men velger en blanding av engelsk og norsk. Et feilslått forsøk på å fremstå mer troverdig og vis (?).

Anonymkode: cf120...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ut som han var muslim. 

Anonymkode: 11f7c...adb

Med de kinnskjeggene sine ser han mer ut som en krysning av Elvis Presley og Luke Perry i sine glansdager.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...