Gå til innhold

Gaver i bryllup- dyr ønskeliste, og her kniper det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup i juni til en god venn og dama, og av og til virker det som brudeparet ikke skjønner hvor stor utgiftspost dette faktisk er for gjestene. Er heldigvis i samme by, så slipper utlegg med reise og overnatting. Men må ha ny kjole, og det koster fort 500. Har gått opp litt i pandemien, og den andre kjolen min er i trangeste laget. Sko må jeg kanskje også ha, med mindre det er greit å gå med sorte slippers. Tenker at folk neppe legger merke til skotøy når det er diskret farge. Tenker lang kjole. Men si at jeg ender med å kjøpe sko. Blir minst 200,-

Så er det gave. De ønsker seg penger til reise. Jeg ønsker rett og slett ikke å gi penger, siden de da ser akkurat hvor mye jeg gir. Skal selv på karaokecruise med Fjordline rundt den tiden, og sparer til dette da det er gåi med drinker og spilleautomater og alt som hører med på cruice til Dannebrog. Blir også å trenge lommepenger når vi er i land. 

hadde egentlig løst dette greit, for tenkte å gi ett slags trau som faren til xen har dreiet og som vi fikk da vi var sammen. Er ekte tre og nydelig håndtverk, men gir meg dårlige minner pga xen. Disse Assisisasjonene har jo ikke brudeparet til dette trauet. Og så tenkte jeg å kjøpe vin eller tyrker eller noe annet godt i glasset. Men de er tydelige på at de ønsker penger. Trauet er nok verdt mye, og med tyrker blir verdien fort over 1000. Men bør jeg heller gi trauet og sette over det tyrker koster i tillegg? Så får de det som de ønsker, og jeg gir en skikkelig gave? Eller bør jeg bare gi tyrker og droppe å overføre? Redd det ser lite ut å overføre 300. Kunne selvsagt oveført litt mer og droppet å kjøpe sko. 500,- og bare gått i slippers. Kjole må jeg ha. Føler de ikke tenker at slikt også koster penger for gjesten. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 145b8...22c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trau!?? Hva faen i helvete da er det bedre å ikke gi noe

Anonymkode: 9fd08...42c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et troll. Ingen mennesker er sånn som dette.

Anonymkode: ee0c5...5e8

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trauet gir du tilbake til eksen din.

Spilleautomater er for pensjonister med kronestykker til overs og små barn.

Nei du kan ikke gå i slippers i bryllup.

Nei du kan ikke gi tyrker.

Du kan evt spørre noen andre om de vil bli med på ett pengetre. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dannebrog er navnet på det danske flagget. Skal du reise til et flagg? 

Gi det du ønsker å gi og ha de klærne du ønsker å ha. 

Anonymkode: 624be...59f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trau!?? Hva faen i helvete da er det bedre å ikke gi noe

Anonymkode: 9fd08...42c

😂😂😂😂😂

Elsker denne trolletråden!

Trau 😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva tyrker er, men jeg kan si at jeg hadde blitt veldig glad for et hånddreid trau. Trekunst er så lekkert, og veldig in interiørmessig akkurat nå. Pakk det fint inn, legg ved et flott kort, og så er nok det mer enn godt nok!

Anonymkode: 31ac3...7a6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trau og tyrker! Bedre kan det ikke bli ☠

Anonymkode: 5153f...ec7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sende et bilde når du kommer i bryllup med tyrker og trau i kjole og slippers? 😂

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dannebrog er navnet på det danske flagget.

Anonymkode: 624be...59f

Det er også navnet på dronningens skip, 'kongeskipet', som hun bruker (bl.al) til sommerturer til Grønland og Færøyene. Men jeg tviler på TS er invitert med på cruise med dronningen...   

Anonymkode: 7667c...f26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøp et gavekort på et kjøpesenter med en sum du føler du er villig til å gi dem.
Helst da et kjøpesenter som har, princess, Kid, kitchn, eller tilbords osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få se det trauet!! 

Anonymkode: d1b7e...add

Og tyrkeren! 

Anonymkode: 11565...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er også navnet på dronningens skip, 'kongeskipet', som hun bruker (bl.al) til sommerturer til Grønland og Færøyene. Men jeg tviler på TS er invitert med på cruise med dronningen...   

Anonymkode: 7667c...f26

Hvorfor tviler du på at hun er invitert på cruise med dronningen? Jeg kan fint se for meg ts med en rullings- røykende Margrethe 🇩🇰

Ts, er kjolen lang nok, så går det helt fint med slippers. Tyrker, mener du drinken eller en mann fra Tyrkia? Mener du drinken, så kan du mekke den selv til en billig penge. 
En litt for trang kjole er in nå, så det går fint

kos deg i bryllup. Og hils M

Anonymkode: f385e...ed2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AbonumBuker

Jeg hadde blitt glad for trauet. De er fine. Bestemor hadde et slikt, og der lå det alltid fersk frukt. 

Ei flaske tyrker er også gøy å få. Ekteparet setter sikkert pris på en shot når det hele er over. 

Du kan sikkert dra i slippers. Jeg har sett barn blitt båret til dåpefontena med foreldra i joggesko. Men det blir jo aldri glemt, og du stjeler dagen fra brura. Så lån ett par sko. Lån en kjole også. 

Du er nok fra bøgda, det er nok brudeparet også. Trau og Tyrker settes nok pris på. Jeg er fra bøgda sjøl. Jeg har vokst opp med Trau og Tyrker. 

Skal du lage tyrkern sjøl? Da kan du knuse en pose tyrkerdrops og putte de i en halvliter hjemmebrent. Da slipper du unna med en hundrings. 

Du behøver ikke å gi penger. De vil ikke dvele ved det. De får sikkert rikelig fra sine nærmeste. 

Jeg trur innlegget ditt er ment å hetse en viss type mennesker du ser ned på. Jeg gir deg råd for det. 

Men ikke tull med trau. Trau er undervurdert. Jeg vil ha et trau jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...