AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Hva ville du valgt? Og hvorfor? Jeg er veldig usikker hva jeg vil ha. (Tenker ikke på gamle bygg men nyere bygg.) Hvis jeg skal ha firemannsbolig så skal det være i annen etasje. Og jeg tenker kanskje firemannsbolig er mer trygt med tanke på vedlikehold? Da skal utgiftene deles på 4 isteden for 2. I tomannsbolig så er det jo bare en nabo som er et pluss. Men kan bli vanskelig hvis naboen ikke vil følge opp nødvendig vedlikehold og jeg er veldig alene om det? Anonymkode: a5d41...3e1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Bor i vertikaldelt tomannsbolig over 2 etasjer og kunne ikke vært mer fornøyd! Egen hage, terrasse, garasje osv. Deilig å kunne bevege seg og bråke uten å tenke på at man har noen under eller over seg. Vi har heldigvis veldig ålreite naboer. Vi skal male i sommer, men da maler vi jo bare vår del så det er egentlig ikke noen felles kostnader med mindre man må bytte tak eller noe sånt da. Men det er nok billigere sånt sett med firemannsbolig, men der igjen må du ta mer hensyns og det er felles hage og man må bytte på trappegangvask osv. Anonymkode: 7f77d...deb 5
Drizzt Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ville du valgt? Og hvorfor? Jeg er veldig usikker hva jeg vil ha. (Tenker ikke på gamle bygg men nyere bygg.) Hvis jeg skal ha firemannsbolig så skal det være i annen etasje. Og jeg tenker kanskje firemannsbolig er mer trygt med tanke på vedlikehold? Da skal utgiftene deles på 4 isteden for 2. I tomannsbolig så er det jo bare en nabo som er et pluss. Men kan bli vanskelig hvis naboen ikke vil følge opp nødvendig vedlikehold og jeg er veldig alene om det? Anonymkode: a5d41...3e1 Ingen av delene. Men hvis det ikke finnes en annen mulighet, så velger jeg vertikaltdelt tomannsbolig. Færre naboer betyr lavere risiko å havne i nabofeide. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 Jeg bor i firemannsbolig og vi har hver vår hage. Er ganske lytt her, ellers er jeg fornøyd. Skulle gjerne kvittet meg med noen naboer da 🤭 Anonymkode: ff540...f5c
martine96 Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har vokst opp i en firemannsbolig. Å bo i andre etasje går til nød, men personlig ville jeg ikke hatt naboer over meg i et trehus. Da får man bare masse knirking i taket, og vet aldri hvem som flytter inn neste gang. Kanskje det er naboer som liker å spille høy musikk i helgene -- det blir like ille uansett om de bor oppe/nede. Tomannsbolig går sikkert greit, så lenge naboen ikke har en veskehund som bjeffer for det minste (skulle man være så uheldig, er det vel best å legge ut en "godbit" om natten).
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Bor i vertikaldelt tomannsbolig over 2 etasjer og kunne ikke vært mer fornøyd! Egen hage, terrasse, garasje osv. Deilig å kunne bevege seg og bråke uten å tenke på at man har noen under eller over seg. Vi har heldigvis veldig ålreite naboer. Vi skal male i sommer, men da maler vi jo bare vår del så det er egentlig ikke noen felles kostnader med mindre man må bytte tak eller noe sånt da. Men det er nok billigere sånt sett med firemannsbolig, men der igjen må du ta mer hensyns og det er felles hage og man må bytte på trappegangvask osv. Anonymkode: 7f77d...deb Det høres ikke ille ut! Det tror jeg kunne klart. Blir dere enig om farge eller bestemmer dere selv hvilken farge dere skal ha på egen del? Hadde vært jævlig om naboen ville male huset rosa og ikke gå med på vedlikehold av tak eller andre viktig ting 😮 Anonymkode: a5d41...3e1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/21/2022 den 19.31): Bor i vertikaldelt tomannsbolig over 2 etasjer og kunne ikke vært mer fornøyd! Egen hage, terrasse, garasje osv. Deilig å kunne bevege seg og bråke uten å tenke på at man har noen under eller over seg. Vi har heldigvis veldig ålreite naboer. Vi skal male i sommer, men da maler vi jo bare vår del så det er egentlig ikke noen felles kostnader med mindre man må bytte tak eller noe sånt da. Men det er nok billigere sånt sett med firemannsbolig, men der igjen må du ta mer hensyns og det er felles hage og man må bytte på trappegangvask osv. Anonymkode: 7f77d...deb Jeg bor i en firemannsbolig, vi har verken felles trappegang eller felles hage... Vi har alle hver vår hage og hver vår terrasse, eller, leilighetene nede har utgang til hagen sin da. Anonymkode: 0066e...3d0
tussi680 Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 Bor i tomannsbolig med to etg. 3 soverom og egen hage. Fornøyd med det, greie naboer i tillegg. 🥰
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 18.02): Hva ville du valgt? Og hvorfor? Jeg er veldig usikker hva jeg vil ha. (Tenker ikke på gamle bygg men nyere bygg.) Hvis jeg skal ha firemannsbolig så skal det være i annen etasje. Og jeg tenker kanskje firemannsbolig er mer trygt med tanke på vedlikehold? Da skal utgiftene deles på 4 isteden for 2. I tomannsbolig så er det jo bare en nabo som er et pluss. Men kan bli vanskelig hvis naboen ikke vil følge opp nødvendig vedlikehold og jeg er veldig alene om det? Anonymkode: a5d41...3e1 Annenetasje er ikke trygt. I kvikkleirskred overlever ikke de som bor oppe, det tar for lang tid å komme seg ut. Anonymkode: 16852...c8e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Annenetasje er ikke trygt. I kvikkleirskred overlever ikke de som bor oppe, det tar for lang tid å komme seg ut. Anonymkode: 16852...c8e Så du skal kun bo i hus eller leilighet på ett plan resten av livet? Da har du ikke mye valgfrihetet da selv de fleste eneboliger har minst to plan. Anonymkode: 91399...a51 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #11 Skrevet 23. mars 2022 Vi bor i rekkehus, 2 etasjer og egen uteplass. Hører aldri noe til naboene i rekkehuset, men naboen ved siden av oss igjen hører vi masse til ettersom han spiller høy musikk hver helg med mye bass. Så må be han dempe seg relativt ofte 😅 Anonymkode: 22716...fcd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Annenetasje er ikke trygt. I kvikkleirskred overlever ikke de som bor oppe, det tar for lang tid å komme seg ut. Anonymkode: 16852...c8e Det er en problemstilling som ikke nødvendigvis er relevant over hele landet. Anonymkode: 9f8f6...852 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå