AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Er det mulig å få jobb på barneskole med lektorutdanning? Eller kan man ta videreutdanning i noe pedagogikk for barneskolen for å få kompetanse til å jobbe der? Anonymkode: e863f...bb0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Lektorutdanning er i 8.-13. Barneskolelærere har flere fag, men mindre dybde enn lektorer. Dersom du ønsker å bli barneskolelærer trenger du nok flere fag. Jeg tror du bør ha 30 studiepoeng i de fagene du ønsker å undervise i (med forbehold om at jeg tar feil). Når det gjelder pedagogikken, så vet jeg ikke hva som kreves for å jobbe på barneskolen. Anonymkode: 98652...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Blir ikke alle som tar lærerutdanning lektorer nå? Anonymkode: c6518...380
Hft Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 (endret) Alle som går lærerutdanning nå blir lektor, men hvis du ønsker å jobbe på barneskole må du søke spesifikt på det. eks fra ntnu https://www.ntnu.no/studier/mglu17 Endret 21. mars 2022 av Hft
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Blir ikke alle som tar lærerutdanning lektorer nå? Anonymkode: c6518...380 Hft skrev (48 minutter siden): Alle som går lærerutdanning nå blir lektor, men hvis du ønsker å jobbe på barneskole må du søke spesifikt på det. eks fra ntnu https://www.ntnu.no/studier/mglu17 Det stemmer, men det er fortsatt bare en av utdanningene som heter «lektor». De andre heter «grunnskolelærer». Så når TS skriver lektorutdanning, tolker jeg at hun tenker på den utdanningen som gjør at man er utdannet for ungdomsskolen og VGS. Anonymkode: 98652...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #6 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det stemmer, men det er fortsatt bare en av utdanningene som heter «lektor». De andre heter «grunnskolelærer». Så når TS skriver lektorutdanning, tolker jeg at hun tenker på den utdanningen som gjør at man er utdannet for ungdomsskolen og VGS. Anonymkode: 98652...0d2 Nettopp det jeg tenker på. Jeg er utdannet lektor 8-13-trinn, men har funnet ut at jeg heller trives bedre som lærer for de minste enn de største. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få «omskolerte» meg til å bli grunnskolelærer uten å måte ta hele grunnskolelærerutdanningen for 1-7. Det må jo være mulig å ta noe videreutdanning eller ekstra fag/pedagogikk Anonymkode: e863f...bb0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 Hft skrev (1 time siden): Alle som går lærerutdanning nå blir lektor, men hvis du ønsker å jobbe på barneskole må du søke spesifikt på det. eks fra ntnu https://www.ntnu.no/studier/mglu17 Finnes det ikke noe videreutdanning man kan ta for å få kompetanse til å jobbe i grunnskolen (altså om man allerede er utdannet lektor for 8-13 trinn, men vil ned til småtrinnet)? Anonymkode: e863f...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå