Gå til innhold

Alcudia, Mallorca

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Schærsten min og jeg planlegger 1 eller 2 uker på alcudia til sommeren. Kanskje lyst til å bo på SeaClub. Det er ikke så viktig for oss å reise i fellesferien, det er sikkert mye å spare på å reise på andre tidspunkter... Når kan det lønne seg å reise (helst juni, juli, eller august da)? når lønner det seg å bestille? noen andre som har vært her som kan anbefale stedet, og har tips til hva vi må få med oss?

Var her som liten og da tok vi buss til et badeland (aqua park eller noe)!! Den turen vil jeg ha med meg denne gangen også :)

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal du ha det billigst bør du nok reise i begynnelsen av juni...

og bestille kan du vel gjøre når som helst..så lenge det er charterfly endrer ikke prisene seg.. men det spørs jo hvor lenge de har igjen turer til dit du skal da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ferie i Alcudia for 2 år siden, men prisnivået på mat overrasket meg. Vi bodde i leighet, og spiste en del måltider hjemme, men matprisene var høyere enn hjemme. HAr en god venn som bor i Palma og han sa at prisene i Alcudia er vanvittig kunstig høye pga av turismen.

Ville bare nevne det. Det var opptur og handle mat når vi kom hjem til Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

hm.. Tok det for gitt at det var billigere jeg :sjenert:

Hvor ellers kunne man dratt da? Vil ha et sted som ikke er så svinedyrt, ikke så griselangt å fly og ikke bikkjevær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Mallorca i fjor i september. Det var varmt og deilig (slutten av sesongen). Vi var i Pollensa, og der var det kjempekoselig. Ikke så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv på på Sea Club for ti år siden. Synes hotellet var fint, men synes dengang at det lå litt for langt unna stranden. Mallorca synes jeg har blitt for mye turistpreget, og jeg foretrekker heller en av de greske småøyene. Billigere er det også her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Alcudia for to år siden, og selvom vi ikke var ute etter fest og fyll i det hele tatt, ble det litt for lite action likevel. Vi klarte faktisk å kjede oss litt, selvom vi var der bare en uke. Men nydelig strand, og fint å bade. Vi var der helt i begynnelsen av juni, og det var absolutt varmt nok. Dyr mat ja, brukte altfor mye penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Alcudia for noen år siden, og det skuffet meg stort. Av alle stedene jeg har vært (ikke at det er så grenseløst mange) er Alcudia det stedet jeg ikke vil tilbake til. Strendene var kjempefine, men alt var så falskt.. Alt gresset vi så var ikke engang ekte gress! Det var genialt for pensjonister og småbarnsfamilier, noe det krydde av der..

Har fått høre at det er på Palma-siden av Mallorca det er verdt å reise til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste sydenstedet jeg kunne tenke meg å reise tilbake til er Alanya, Tyrkia. Billig og kjempegod mat, super strand, passe hektisk nivå på utelivet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Mallorca to uker i sommer.

Ville på et rolig sted, men samtidig ha leiebil så vi kunne velge selv når vi ville ha "action".

Valget falt på et veldig lite, men VELDIG fint sted som heter Cala Mesquida.

Bodde på Cala mesquida resort, og var utrolig fornøyde. Rett nedenfor hotellet lå en av Mallorcas fineste strender. Cala ratjada som er en større "by" ligger ti min unna med bil.

Rent og fint, stort, masse flotte basseng på hotellområdet.

Var også arrangerte aktiviteter for voksne som feks. vannpolo.

Kjørte rundt på så og si hele øya og Alcudia var det stedet som imponerte minst...

Mens Palma nova igjen så kjempebra ut. (til å være "sydensted" vel og merke)

Spesielt billig er det ikke nei, men synes ikke det var store forskjellen fra feks. Tyrkia. Dessuten så var det utrolig deilig å slippe maset når man gikk i butikker.

Palma var også en fin by å shoppe i.. der har man jo butikker som zara og mango osv.

Maten imponerte ikke da... helt greit men fikk ikke de store kulinariske opplevelsene akkurat. Men fikk tips om å spise i Capdepera, en liten by like bortenfor der vi bodde. Var på to restauranter der, og de var utrolig bra.

Besøkte ikke steder som aqualand og western et eller annet badeland. Snakket med andre som hadde vært der og de anbefalte det ikke. Var visstnok skittent og dyrt.

Var på en del andre "severdigheter", ble like skuffa hver gang.

Kjørte blant annet i to timer for å komme til Cap de fortementor. Smale bratte veier, helt forferdelig. Skulle være et fyrtårn med en fin cafe, og fantastisk utsikt.

Vel.. når vi kom på toppen måtte vi stå i kø i et kvarter for å parkere fordi parkeringsplassen var så liten. Doene var helt sinnsykt ekle, cafeen var latterlig dårlig, og det var STENGT bak der man hadde best utsikt!

Alt i alt likte jeg Mallorca.. Hadde ikke store forventninger. Målet var bare å sole seg, bade, spise og shoppe. Og det fikk vi da gjort til gangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Alcudia da sønnen min var seks år og det er helt topp for småbarn der. Jeg ville ikke reist dit uten barn, det krydde av barnefamilier der og det meste er lagt opp for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...