Gå til innhold

Bruke tørkepapir istedenfor truseinnlegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet dette ut i dag. Bruker vanligvis truseinnlegg som jeg hater men som jeg har vært nødt til å bruke grunnet mye utflod. Og ja, jeg har prøvd å venne meg av det lenge men utfloden blir ikke mindre av mer luft. Men i dag prøvde jeg rett og slett med litt tørkerullpapir og det funket kjempebra! Trodde jo det lett skulle lekke gjennom men det gjorde det ikke. Trusa var helt tørr og jeg slapp attpåtil den grusomme klamme følelsen. Verdt å prøve for dere som sliter med det samme! 😀😀

Anonymkode: 27db5...bce

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Truseinnlegg i tøy er et godt tips. Mye mer behagelig enn engangs.

Anonymkode: b1ff4...478

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En annen fordel er jo at det er så lett å bare skylle ned i toalettet. Blir ikke masse plastsøppel.

Anonymkode: 6c4b8...f4a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Truseinnlegg i stoff! Tøybind har jeg aldri orket, men tynne truseinnlegg i tøy er perfekt som alternativ til å bytte truse halvveis i dagen 👌

Anonymkode: 5af63...4d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler ikke truseinnlegg da de blir alt for klamme, så jeg bruker også tørkerull papir om det plutselig blir litt for vått. Jeg har tøybind også, men det er ikke alltid jeg husker å ha de med da jeg ikke bruker veske hele tiden, men de fleste har ett ark av tørkerullen som kan stjeles. 

Anonymkode: 55334...658

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært litt forsiktig med dette, da tørkepapir ikke er anbefalt å ha i nærheten av matvarer engang. De lekker masse små artikler som kan inneholde sporer av sopp osv.

Det viktigste er å bruke truser i naturlige materialer: 100% økologisk bomull, ull, osv. Om du bruker truser i polyester o.l, så får ikke huden puste, og det blir klamt og fuktig, samt lettere soppinfeksjon og mer utflod.

Ellers selger Coop Anglamark truseinnlegg uten skadelige stoffer. 

Anonymkode: 36c51...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En annen fordel er jo at det er så lett å bare skylle ned i toalettet. Blir ikke masse plastsøppel.

TØRKERULLPAPIR skal IKKE i do! Det er kun dopapir og det som kommer ut av kroppen som skal i do, absolutt ingenting annet!

Anonymkode: dbc48...8c2

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid toalettpapir eller kjøkkenpapirrull i stedet for truseinnlegg.  Fungerer helt fint og lett å skifte ved toalettbesøk. Truseinnlegg blir for tett og gir fukt og lettere lukt. 

Anonymkode: 009d5...63a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker alltid toalettpapir eller kjøkkenpapirrull i stedet for truseinnlegg.  Fungerer helt fint og lett å skifte ved toalettbesøk. Truseinnlegg blir for tett og gir fukt og lettere lukt. 

Anonymkode: 009d5...63a

Men det sitter ikke fast. Jeg har endt opp med en papirklump langt oppå rompa når jeg har prøvd papir.

Anonymkode: bc057...def

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svetter veldig mye i området og trusene mine blir veldig våte i løpet av dagen, også mye utflod under deler av syklusen. Jeg bruker tørkepapir veldig ofte. Det er det eneste jeg har funnet brukbart. Skal sjekke ut i tøystoff som flere tipser om. Går naken hjemme så blir lufte rikelig. Kun på jobb jeg sliter. 

Anonymkode: 8fe65...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også papir. 

Jeg syns ikke tøybind var smidig. Og jeg er uenig med «bruk bare truser i naturlig material» syns det blir så mye verre lukt med bomull 😫 en blanding av elastan og bomull syns jeg fungerer mest, gjerne blonder 

Anonymkode: 2e9e8...77c

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun toalettpapir når jeg har mensen og har gjort det i mange år. Veldig enkelt og greit så lenge man ikke blør veldig mye eller skal trene. Utflod gjør meg ikke noe å få i trusa, det kan man jo evt bare tørke vekk.

Anonymkode: a32d1...bbe

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde vært litt forsiktig med dette, da tørkepapir ikke er anbefalt å ha i nærheten av matvarer engang. De lekker masse små artikler som kan inneholde sporer av sopp osv.

Det viktigste er å bruke truser i naturlige materialer: 100% økologisk bomull, ull, osv. Om du bruker truser i polyester o.l, så får ikke huden puste, og det blir klamt og fuktig, samt lettere soppinfeksjon og mer utflod.

Ellers selger Coop Anglamark truseinnlegg uten skadelige stoffer. 

Anonymkode: 36c51...7e8

Hvis du leser bakpå pakken så kan du se om tørkepapiret er trygt å bruke til matvarer.

18 hours ago, AnonymBruker said:

TØRKERULLPAPIR skal IKKE i do! Det er kun dopapir og det som kommer ut av kroppen som skal i do, absolutt ingenting annet!

Anonymkode: dbc48...8c2

Så så toalettpolitiet, du behøver ikke skrike. Om man kan kaste tørkerull i toalettet eller ikke kommer an på typen papir.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 17.21):

Jeg testet dette ut i dag. Bruker vanligvis truseinnlegg som jeg hater men som jeg har vært nødt til å bruke grunnet mye utflod. Og ja, jeg har prøvd å venne meg av det lenge men utfloden blir ikke mindre av mer luft. Men i dag prøvde jeg rett og slett med litt tørkerullpapir og det funket kjempebra! Trodde jo det lett skulle lekke gjennom men det gjorde det ikke. Trusa var helt tørr og jeg slapp attpåtil den grusomme klamme følelsen. Verdt å prøve for dere som sliter med det samme! 😀😀

Anonymkode: 27db5...bce

Bruker dopapir når jeg ikke gidder å finne frem truseinnlegg. Funker bra 👍

Anonymkode: 2897d...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 21.46):

Truseinnlegg i stoff! Tøybind har jeg aldri orket, men tynne truseinnlegg i tøy er perfekt som alternativ til å bytte truse halvveis i dagen 👌

Anonymkode: 5af63...4d8

Hva er forskjellen på stoff og tøy?

og lenger ned her står det i et innlegg stofftøybind så da kan man begynne å lure 🙇‍♀️

Anonymkode: c43fd...653

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker tørkepapirrull når jeg venter på mensen, de siste to nettene jeg har mensen samt siste dagen. For da kommer det ikke mye. 

Anonymkode: 6c3fd...894

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 7.05):

Men det sitter ikke fast. Jeg har endt opp med en papirklump langt oppå rompa når jeg har prøvd papir.

Anonymkode: bc057...def

Derfor bretter jeg det og legger litt mellom kjønnsleppene. Så holdes det på plass, og jeg kjenner det ikke.

Anonymkode: 6c3fd...894

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dopapir, bruker lambi som er i 20 pakning, den er litt tykkere.

Anonymkode: 000b7...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...