Gå til innhold

Har dere andre på østlandet også fortsatt på varme i boligen nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser frem til å kanskje få litt lavere strømregning snart, men boligen er fortsatt kald uten varme, bor i blokk i Oslo. Hva med dere andre?

Vil ovnene bruke mindre strøm Nå som det er litt varmere ute? Termostaten står på 22 grader konstant.

Anonymkode: fd4e0...aaf

AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymkode: 67cdd...b07

AnonymBruker
Skrevet

Min panelovn står fortsatt på 25 grader.. Og vi fyrer i peisen også😂

Anonymkode: dd2df...b83

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo. Vi skrudde av panelovnene (to stk) inne for et par uker siden. Har ikke gjort noen andre endringer enn det, men likevel har vi sett en drastisk nedgang i strømforbruket. Nesten en halvering sammenlignet med da begge ovnene sto på. Nå fyrer vi isteden hver kveld (og på dagtid, hvis en av oss har hjemmekontor) i vedovnen for å få det godt og varmt. Men det er kaldt når vi står opp, og det ikke har vært fyrt på en del timer.. I dag tidlig var det 14 grader inne hos oss 🥶

Anonymkode: 7e283...727

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er jo iskaldt om natten, og jeg bor i en sliten murblokk som er kald året rundt

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fremdeles relativt lav temperatur, bare mars ennå. Særlig om nettene da det fortsatt kan være frost, så vinteren er ikke helt over ennå. Så ja, jeg bruker panelovn, men litt mindre enn før. 

Anonymkode: a9b51...d6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har på. Fryse innendørs gjør jeg ikke.

Anonymkode: 07953...085

AnonymBruker
Skrevet

Nei, mine ovner står konstant på max. Så regulerer jeg temperaturen med vinduene.

Anonymkode: e88f8...667

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, mine ovner står konstant på max. Så regulerer jeg temperaturen med vinduene.

Kjempesmart, kråkene trenger litt varme de også.

Anonymkode: d6005...350

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du har fjernvarme inkludert i felleskostnader eller leier med strøm inkludert?

Anonymkode: fd4e0...aaf

Skrevet

Jeg har ikke hatt på varme siden slutten av januar, bor i godt isolert murblokk med bare en yttervegg. Har bare en panelovn, men endringene i strømforbruket var merkbar da jeg slo den av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er minus 5 grader om natten, så det er helt nødvendig. 

Anonymkode: bd941...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var -5 her i natt. +10 på dagtid. Må ha varme på da.

Anonymkode: 40b66...a70

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Det er for tidlig å slutte med oppvarming. Både mars og april er fyringsmåneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Østfold, slo av ovnene på fredag.

Anonymkode: 56bd6...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Har kun varmepumpe på 18 grader. Syns huset er varmt nok.

Anonymkode: 3aec0...740

AnonymBruker
Skrevet

Våre panelovner har alle termostat, så vi skrur de aldri av. De står på 22 grader året rundt. Om sommeren kicker de ofte ikke inn på ukesvis, men nå er de fortsatt aktive, ja. Er jo fortsatt kaldt om natta.

Anonymkode: bb027...59a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi slår av varmepumpa på dagen og setter på før vi legger oss igjen. Bor i nytt godt isolert hus med mange vinduer så blir godt og varmt når det er sol. Gulvvarme står på badene og gangen.

Anonymkode: f8245...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Har skudd av gulvvarme, har på varmepumpe. 

Anonymkode: 359ff...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...