AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Vet man mister midlertidig tillegget om man får samboer. Og det virker rimelig da man da man deler felles utgifter osv. Men jeg er i en situasjon hvor jeg ønsker leie et rom i et kollektiv. Hvordan blir da dette med ung ufør tillegget? Anonymkode: 465c7...434
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Det er kun partnerskap samboere du må melde inn og mister tillegget, ikke kollektiv og ikke ved romkamerat Anonymkode: 2b6e7...1cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kun partnerskap samboere du må melde inn og mister tillegget, ikke kollektiv og ikke ved romkamerat Anonymkode: 2b6e7...1cc Okei, så bra! 😊 ts Anonymkode: 465c7...434 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er kun partnerskap samboere du må melde inn og mister tillegget, ikke kollektiv og ikke ved romkamerat Anonymkode: 2b6e7...1cc Ja .. da kan man leve billigere på luft og kjærlighet.. Anonymkode: 2cb56...ae8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet man mister midlertidig tillegget om man får samboer. Og det virker rimelig da man da man deler felles utgifter osv. Men jeg er i en situasjon hvor jeg ønsker leie et rom i et kollektiv. Hvordan blir da dette med ung ufør tillegget? Anonymkode: 465c7...434 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er kun partnerskap samboere du må melde inn og mister tillegget, ikke kollektiv og ikke ved romkamerat Anonymkode: 2b6e7...1cc Man mister ikke ung-ufør tillegget om man får samboer heller, det som skjer er ved samboerskap er at man får litt mindre utbetalt etter 12 måneder siden grunnbeløpet er lavere for samboere enn de som er enslige. Gifter man seg så vil man også få litt mindre utbetalt. Anonymkode: 37ccb...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #6 Skrevet 21. mars 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja .. da kan man leve billigere på luft og kjærlighet.. Anonymkode: 2cb56...ae8 Ja, to mennesker som deler alt fra såpe til middagsmat, kan helt soleklart leve billigere enn hva man kan om man lever for seg selv. Det gjelder også i kollektiv - i mange (om ikke de fleste) kollektiv, så kjøper man sin egen mat, har egne tolettsaker, osv. Med andre ord, deler på langt færre husholdningsartikler enn man gjør om man er samboere/partnere. Anonymkode: 0577e...4ef
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man mister ikke ung-ufør tillegget om man får samboer heller, det som skjer er ved samboerskap er at man får litt mindre utbetalt etter 12 måneder siden grunnbeløpet er lavere for samboere enn de som er enslige. Gifter man seg så vil man også få litt mindre utbetalt. Anonymkode: 37ccb...8ec Vil ikke det til sammen utgjøre ca det tillegget er på? Anonymkode: 2b6e7...1cc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #8 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil ikke det til sammen utgjøre ca det tillegget er på? Anonymkode: 2b6e7...1cc Det varierer men jeg tror det utgjør et par tusen mindre i mnd. hvis man har samboer eller er gift. https://www.nav.no/no/person/pensjon/uforetrygd/ung-ufor Anonymkode: 37ccb...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #9 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det varierer men jeg tror det utgjør et par tusen mindre i mnd. hvis man har samboer eller er gift. https://www.nav.no/no/person/pensjon/uforetrygd/ung-ufor Anonymkode: 37ccb...8ec Takk. Lurer på hvordan dette fungerer for de som har helt delt økonomi. Anonymkode: 2b6e7...1cc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Lurer på hvordan dette fungerer for de som har helt delt økonomi. Anonymkode: 2b6e7...1cc Har ingenting å si om man har delt økonomi eller ikke, så lenge man er samboere eller gift så er det sånn som beskrevet i lenken fra NAV. Anonymkode: 37ccb...8ec
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #11 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil ikke det til sammen utgjøre ca det tillegget er på? Anonymkode: 2b6e7...1cc Men man har en og dele utgiftene med Anonymkode: e9687...92f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #12 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ingenting å si om man har delt økonomi eller ikke, så lenge man er samboere eller gift så er det sånn som beskrevet i lenken fra NAV. Anonymkode: 37ccb...8ec Det skjønte jeg, men håper ingen går inn i et sånt forhold med delt økonomi da. Anonymkode: 2b6e7...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå