Gå til innhold

Dinas bok

Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lest ferdig Dinas bok, en bok jeg hadde gledet meg til å lese og hadde forventninger til.

I mine øyne er boken ganske lettlest, men den er også så spesiell at jeg synes den til tider ble både noe for dyp og kjedelig.

Er det noen som har lest denne boken og sitter igjen med noe inntrykk? Boken er jo velskrevet, men i mine øyne er den bare så utrolig spesiell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boken har jeg lest, men det er mange år siden. Mine inntrykk etter så mange år, er at jeg husker det var en sterk bok. Dina var en sterk og forstyrret person, med traumatiske hendelser i fra barndommen. Kan nok trygt si at dette er den sterkeste boka til Herbjørg Wassmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg leste denne boka (plus de to andre i trioloigien) i forkant av at filmen skulle komme.

Jeg ble helfrelst av disse bøkene, synes spesielt 'Dinas bok' var bra. En av de sterkeste bøkene jeg har lest, måten den var skrevet på oppslukte meg helt. Likte veldig godt måten ting ble forklart i bilder på.

PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste Dinas Bok for ca 8 år siden og jeg elsker den!

Dina er så sterk og vakker samtidig som hun er blitt svært ødelagt av sin barndom.Den er dyp, men samtidig lettlest,en veldig god kombinasjon.

Jeg syns vel ikke Lykkens Sønn er like sterk,men jeg er veldig glad i den tredje boka,Karnas Arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alle bøkene om Dina og trilogien om Tora. Syns Wassmo skriver veldig bra. Hun er en av mine favorittforfattere - kanskje nummer èn.

Leste Dina for noen år siden, og syns den var fantastisk bra skrevet. Må likevel innrømme at jeg liker Tora-trilogien bedre. Vet ikke riktig. Kanskje fordi jeg ble helt oppslukt av den, og leste den ferdig på 5 dager da jeg var 15. Satt igjen med masse inntrykk jeg ikke riktig klarte å fordøye.

Har sett Dina-filmen og likte den svært godt også. Mange fine bilder, naturskildringer og personkarakteristikker. Litt synd den var på engelsk - eller - litt synd det var så dårlig engelsk.

Men Dina er en god bok, og for de som likte den anbefaler jeg trilogien om Tora også! Elsker bøker hvor jeg kan sette meg inn i situasjonen, og hvor det er et realistisk mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste Dinas bok for ganske mange år siden og elsket den! Lykkens sønn ble litt tam i forhold, men Karnas arv var også flott!

Har også lest trilogien om Tora noen ganger; bøker som virkelig rører en! Wassmo er absolutt en av mine favorittforfattere, tror jeg skal lese litt av henne igjen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...